Skip to content

עיקר החדשות – יום שלישי 07 נובמבר 2017 (מהדורת הצהריים)

  כותרות המהדורה     פרשת הצוללות: איש סודו של נתניהו עו"ד יצחק מולכו עומת עם עד המדינה גנור; שמו של רה"מ לא עלה בעימות (פוליטי)     בכיר הג'יהאד האסלאמי: "המנהרה שפוצצה הייתה אמורה לפגוע בחיילים ומתנחלים" (בטחוני)     שנה לאחר בחירתו של טראמפ לנשיאות, בחירות למושל בשתי מדינות ישמשו מבחן למנהיגותו (חוץ)     סעודיה הטילה […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

כותרות המהדורה

    פרשת הצוללות: איש סודו של נתניהו עו"ד יצחק מולכו עומת עם עד המדינה גנור; שמו של רה"מ לא עלה בעימות (פוליטי)

    בכיר הג'יהאד האסלאמי: "המנהרה שפוצצה הייתה אמורה לפגוע בחיילים ומתנחלים" (בטחוני)

    שנה לאחר בחירתו של טראמפ לנשיאות, בחירות למושל בשתי מדינות ישמשו מבחן למנהיגותו (חוץ)

    סעודיה הטילה מצור על תימן בניסיון למנוע את חימוש המורדים החותים; בהודעתה הבהירה כי תאפשר כניסת סיוע הומניטרי (חוץ)

    שר החוץ הסעודי: "חיזבאללה אחראי לירי הטיל לריאד, זו הכרזת מלחמה" (חוץ)

    הפגנות השוטרים: חסימות בכפר סבא (חדשות)

    סיעת ישראל ביתנו מציעה: לאסור בחוק חסימת כבישים במהלך הפגנות (חדשות)

    משפחת גולדין עתרה לבג"ץ למנוע את החזרת גופות המחבלים (חדשות)

חדשות

הפגנות השוטרים: חסימות בכפר סבא

השוטרים, הסוהרים והגמלאים שדורשים את שיפור תנאיהם והשוואתם לחיילים חסמו את הכניסה לתחנת המשטרה בכפר סבא וכמו כן את הצומת הסמוך. * בשבוע שעבר הזהירו המוחים: "מדובר בהצהרת כוונות ראשונה לממשלה, זה ילך ויסלים" (החדשות)

סיעת ישראל ביתנו מציעה: לאסור בחוק חסימת כבישים במהלך הפגנות

בדברי ההסבר אומרים המציעים כי "חסימת כבישים והאטת התנועה אינן שיטות מחאה לגיטימיות. שיטות אלו מסכנות את שלום הציבור ואת בטיחותם של הנהגים בדרכים" (מעריב)

משפחת גולדין עתרה לבג"ץ למנוע את החזרת גופות המחבלים

בני משפחתו של החייל, שגופתו נחטפה במהלך מבצע צוק איתן, דורשים למנוע את החזרת גופותיהם של חמשת אנשי הג'יהאד, שישראל חילצה מהמנהרה שהופצצה (מעריב)

– כחלון: "ההחלטה לא להחזיר גופות המחבלים לעזה נכונה"

מבקשי מקלט שהוחזקו בחולות בטעות יפוצו בחצי מיליון שקל

כל אחד מחמשת מבקשי המקלט יקבל 425 אלף שקל מכיוון שהוחזקו במתקן חולות במשך שנה, אף שהיו זכאים לתושבות ארעית. המדינה מסרבת לפצות שישה אחרים בנסיבות דומות (הארץ)

נתניהו: נעביר מידית 200 מיליון שקלים לתגבור האבטחה בכבישי יו"ש

רה"מ אמר בישיבת סיעת הליכוד כי סיכם עם כחלון על תקצוב תגבור אבטחת הכבישים ביו"ש. * ראש מועצת שומרון: "נמשיך בשביתת הרעב"

    הישג לחיפה כימיקלים: העובדים יוצאו לחופשה ללא תשלום * בית הדין לעבודה ציין כי סגירת המפעל בצפון נובעת מהסכסוך בין החברה לעיריית חיפה ולא צעד המכוון נגד עובדים מאורגנים (דה מרקר)

    האופוזיציה הפילה הצעת חוק לשמירה על הבטיחות במעליות * הקואליציה ספגה מפלה ראשונה בכנס החורף, כש-21 חברי כנסת התנגדו לחוק לעומת 10 תומכים. * במהומה שפרצה לאחר מן אמר ח"כ חסון: "אנחנו לא עובדים אצלכם". * השר לוין: "חשבתי שהאופוזיציה יותר רצינית" (מעריב)

    אושר לקריאה ראשונה: איסור לחסום רכב בחצר פרטית * לפי הצעת החוק, מכונית שתחסום מכונית אחרת גם בחצר בית, תעבור עבירת תנועה. עד היום, המשטרה לא הורשתה לאסור על אדם לחסום אדם אחר בחנייה פרטית (nrg)

    המורים מאיימים בשביתה: "כל האופציות על השולחן" * אחרי הכרזת סכסוך העבודה בארגון המורים, הבטיח היו"ר רן ארז כי בקרוב יוציא לפועל את הסכסוך. "המורים נוטשים את המערכת בגלל תנאי עבודה קשים", אמר. * משרד האוצר: "צר לנו שארז דוחף למתן תוספות למורים הוותיקים, ומנציח את פערי השכר" (nrg)

    משבר חמור בין הממשלה לקק"ל: הממשלה אישרה: קק"ל תעביר 80% מהכנסותיה או תוותר על הפטור ממס; דירקטוריון הארגון אישר להעביר למדינה מיליארד שקל בלבד * הממשלה אישרה הבוקר (ג') את המשך הליכי החקיקה להצעת החוק שקובעת כי קק"ל תעביר מדי שנה 80% מהכנסותיה לקופת המדינה למימון פרויקטים של תשתיות לאומיות, או לחילופין – תשלם מיסים על פי חוק. * בדרישה להימנע מקידום החקיקה העבירה קק"ל למדינה מליארד שקל בלבד, לעומת 2 מליארד עליהם התחייבה * קק"ל: "הלוואי והממשלה הייתה פועלת בנחישות כזו מול חמאס"

פוליטי

פרשת הצוללות: איש סודו של נתניהו עו"ד יצחק מולכו עומת עם עד המדינה גנור; שמו של רה"מ לא עלה בעימות

מולכו נחקר אמש בשנית למשך 8 שעות ואף עומת עם עד המדינה מיקי גנור, בחקירתו במשטרה הכחיש כל קשר לעסקאות הרכש עם החברה הגרמנית. "אין לי שום חלק בעסקאות בהן מדובר, כל פעולותיי היו רק למען המדינה". לדברי גורם המעורה בפרטים, שמו של רה"מ לא עלה בעימות * מולכו, שנחקר בחשד להפרת אמונים בפרשת הצוללות, הפך לאיש המפתח במגעי ישראל עם הפלסטינים, ארה"ב ומדינות ערב. במקביל, סיפק משרדו באמצעות עו"ד שמרון שירותים לליכוד ולמשפחת נתניהו

ח"כ פריג' מועמד להחליף את גלאון כנציג בוועדת החוץ והביטחון

חבר הכנסת ישמש כנציג מפלגת מרצ בוועדה שנחשבת לאחת משתי הבכירות בכנסת. "לא אראה את עצמי כערבי החבר בוועדה", אמר בשיחה (מעריב)

בטחוני

חייל נפצע מירי בתאונת אימונים בבסיס במרכז הארץ.

החייל פונה באופן מוסק לקבלת טיפול רפואי בבית חולים כשמצבו יציב והוא בהכרה. האירוע יתוחקר

בכיר הג'יהאד האסלאמי: "המנהרה שפוצצה הייתה אמורה לפגוע בחיילים ומתנחלים"

אחמד אל מודאללה, בכיר בג'יהאד האסלאמי האשים בראיון תקשורתי את ישראל כי תכננה את הפצצת המנהרה בוצע באופן מכוון שתגרום לאבידות רבות, והזהיר: "לא נשב בחיבוק ידיים, האויב הציוני ישלם על פשעיו"

    ירי בוצע אל עבר כלי שיט שחרג מהשטח המותר ברצועת עזה, 2 נפצעו קל

אתמול בשעות הערב תפסו כוחות צה״ל מהחטיבה המרחבית ״מנשה״ אקדח בזמן ביצוע עסקה לרכישת אמצעי לחימה במרחב טול כרם. מבצע העסקה נעצר והעובר לחקירת כוהב"ט.

בנוסף, במהלך הלילה תפסו כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית ״עציון״ בשיתוף משטרת ישראל ומג"ב נשק מייצור עצמי בכפר עיזריה. כמו כן, כוחות צה"ל מהחטיבה המרחבית "מנשה" ומשטרת ישראל תפסו נשק מייצור עצמי בכפר דן ואקדח בטול כרם.
במהלך הלילה עצרו כוחות צה״ל, שב"כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו״ש ובבקעה 13 מבוקשים. 11 מהמבוקשים שנעצרו חשודים במעורבות בפעילות טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב״ט. המבוקשים הועברו לחקירת כוהב"ט.

מדיני

נשיא מצרים: "הערבים יכולים לשכנע את ישראל לגבי יתרונות השלום"

נשיא מצרים אמר בראיון ל"א-שארק אל אווסט" שההסכם בין ישראל קהיר הוא ההוכחה לצורך בשלום. * על האפשרות שירושלים תפתח במלחמה נגד חיזבאללה: "זה לא יפתור דבר"

אבו מאזן: יצא לביקור בזק בסעודיה ונפגש עם המלך סלמאן

לפי השגריר הפלסטיני בסעודיה, השניים דנו בין השאר במגעים הבינלאומיים לקידום התהליך המדיני. הביקור מתקיים על רקע מחלוקות שנתגלעו בין חמאס לרשות בנוגע לשליטה במעברים (הארץ)

בריטניה: שרה ננזפה על כך שפגשה את נתניהו ולפיד באופן לא רשמי; צפויה לאבד את משרתה

תחקיר בממלכה מצא כי שרת הפיתוח הבינלאומי פריטי פאטל פגשה שורת בכירים ישראלים במהלך חופשה פרטית, בניגוד לנהלים ובלי לעדכן את משרד החוץ. בבריטניה מאשימים את השרה בניגוד עניינים בניסיון לחזר אחר תורמים פרו-ישראלים * כעת היא התנצלה – וספגה נזיפה מתרזה מיי (nrg | הארץ)

הרשימה המשותפת לאיחוד האירופי: "התערבו כדי לעצור את חוק הלאום"

הח"כים הערבים התייצבו במשרדי האיחוד האירופי בבריסל לסדרת מפגשים, במהלכה יבקשו לפעול נגד "מדיניות האפליה הגזענית כלפי הציבור הערבי", וכן "לבלום את החקיקה האנטי-דמוקרטית בכנסת"

    בהסכמת נתניהו: ריבלין הביע תמיכה בעמדת ספרד בנוגע למשבר בקטלוניה: "ספרד היא מדינה אחת עבורנו" * ראשי הקהילה במדריד דרשו מהנשיא להביע תמיכה בחוקת המדינה ולכך ענה: "אגיד בנושא דברים מדויקים מאוד". מקורות דיפלומטים מסרו כי הדבר התבצע בהסכמה עם רה"מ

    בלחץ משרד הביטחון: בוטלה עסקה לייצוא אמל"ח לסין * שתי חברות ישראליות בתעשייה הביטחונית יצרו קשר עם גורמי ממשל בסין במטרה למכור להם אמצעי לחימה ללא היתר ממשרד הביטחון. כשהדבר נודע זומנו אנשי החברות לשימוע והמשרד קנס אותם בחצי מיליון שקלים. לו העסקה הייתה יוצאת אל הפועל עלול היה להתחולל משבר חמור עם ארה"ב (החדשות)

    דיווח: "התקרית בשגרירות בירדן פגעה בהתקדמות פרויקט תעלת הימים" (Ynet)

חוץ

שנה לאחר בחירתו של טראמפ לנשיאות, בחירות למושל בשתי מדינות ישמשו מבחן למנהיגותו

בעוד שנראה כי המרוץ בניו ג'רזי הוכרע לטובת הדמוקרטים, בווירג'יניה המועמד הרפובליקאי צמצם את הפער על ידי אימוץ מסריו הבוטים של הנשיא – והראה שהם היכו שורשים גם במדינות דמוקרטיות

סעודיה הטילה מצור על תימן בניסיון למנוע את חימוש המורדים החותים; בהודעתה הבהירה כי תאפשר כניסת סיוע הומניטרי

הקואליציה הצבאית בראשות סעודיה סגרה את כל הכניסות לתימן – מהאוויר, הים והיבשה – בניסיון לעצור את הנשק שמקבלים המורדים החותים מאיראן. הצעד צפוי להחמיר את המשבר במדינה

– יורש העצר הסעודי: "אספקת הטילים מאיראן לחות'ים – תוקפנות צבאית ישירה" * הפנטגון: מברכים על חשיפת סעודיה בנוגע לתפקיד המזיק של איראן בתימן

– סעודיה: "שומרים את הזכות להגיב בכל צורה שהיא לפעולותיה של איראן"

שר החוץ הסעודי: "חיזבאללה אחראי לירי הטיל לריאד, זו הכרזת מלחמה"

על רקע התפטרות ראש הממשלה הלבנוני סעד חרירי, ושיגור הטיל הבליסטי שאיים על ריאד ע"י מורדים שיעים בתימן, שר בממשלת ערב הסעודית התבטא באופן חריף, בריאיון לרשת "אל ערבייה", נגד לבנון וחיזבאללה. "התוקפנות מצד 'מפלגת השטן' בלבנון תיחשב כהכרזת מלחמה של לבנון כולה" – לא נקבל מצב שבו לבנון תהיה חלק מהמלחמה נגדנו

– יו"ר הפרלמנט הלבנוני: "מוקדם מדי לדבר על הקמת ממשלה חדשה"

דיווח: ר"מ לבנון עזב את סעודיה ונסע לאבו דאבי לפגישה עם יורש העצר

לפי דיווחים בכלי התקשורת הלבנוניים, ראש הממשלה הפורש עזב את סעודיה על מנת להוכיח כי הוא לא נמצא במעצר בית במדינה.

רוסיה משתמשת בנפט כדי לדחוק את רגליה של ארה"ב מקצות תבל

חברת הנפט הממשלתית רוזנפט מממנת חלק גדול מהתקציב הרוסי * הסנקציות על רוסיה אילצו את החברה לפנות למקומות מסוכנים בעולם, כמו המזרח התיכון, קובה, וייטנאם, ולאזורים בעלי חשיבות אסטרטגית * בוונצואלה, היא תפסה את מקומה של סין כבנקאית העיקרית של הממשלה (ניו יורק טיימס)

    ארה"ב: קיבלנו בטוחות שאין עובדים שלנו בטורקיה הנמצאים בחקירה

    הונג קונג: מנהיגי המחאה נגד סין קיבלו אישור לערער על עונש המאסר

    זימבבואה: נשיא זימבבואה פיטר את סגנו כדי לפנות מקום לאשתו, כך שתוכל לרשת את מקומו בעתיד * הנשיא מוגאבה בן ה-93 מנסה כבר שנים לחזק את מעמדה של אשתו גרייס בקרב שורות המפלגה. כעת החליט להסיר ממקומו את הסגן, שנחשב למוביל הפלג המתנגד לאשת הנשיא (הארץ)

    מצרים: נשיא מצרים: לא אתמודד על קדנציה נוספת * נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, אמר בראיון לרשת CNBC האמריקנית כי לא יתמודד לכהונה שלישית, ובכוונתו לכבד את חוקת המדינה, המאפשרת למנהיגיה לשרת רק שתי קדנציות בנות ארבע שנים

    דרום סודאן: האו"ם: מספר הסובלים מרעב בדרום סודאן הוכפל בתוך שנה; 1.25 מיליון בני אדם עלולים לגווע ברעב בדרום סודאן בחודשיים הקרובים * בהצהרה משותפת של האו"ם והממשלה בדרום סודאן נאמר כי 4.8 מיליון בני אדם נמצאים ב"חוסר-ביטחון תזונתי חמור". 300 אלף ילדים מתחת לגיל 5 נמצאים "בסיכון גבוה למות" ב-2018 * בשל הסכסוך המתמשך אזורים שלמים לא מגדלים מזון, ומאחרים נמנעת גישה לארגוני הסיוע בשל הקרבות.

    סעודיה: טראמפ: יש לי ביטחון רב במלך הסעודי וביורש העצר, הם יודעים מה הם עושים

    ספרד: נשיא קטלוניה המודח יתייצב מול בימ"ש בלגי בשבוע הבא

    קוריאה: טראמפ ביפן: "עידן הסבלנות כלפי צפון קוריאה נגמר" * נשיא ארצות הברית דיבר בחריפות נגד תוקפנותה של פיונגיאנג וזכה לתמיכה גורפת ממקבילו היפני, שינזו אבה. אבה: "הגיע העת לנטוש את הדיאלוג עם צפון קוריאה ולהפעיל לחץ" (nrg)

    – טראמפ בסיאול: מוכן להשתמש בכל עוצמת צבא ארה"ב נגד קוריאה הצפונית

צרכנות

האוטובוס איחר, אגד תשלם לנוסע 7,500 שקלים

לדברי נ', תושב מרכז הארץ, כל אוטובוס שחיכה לו בשנה האחרונה איחר ביותר מעשר דקות, או שכלל לא טרח לעצור בתחנה. "נאלצתי לרדוף אחרי אוטובוסים, כמעט נדרסתי. נגרמה לי עוגמת נפש רבה ואיחורים ליעדים שאליהם הייתי צריך להגיע", טען, ודרש לחייב את אגד לפצות אותו בלא פחות מ-33 אלף שקלים * על אף שלא הצליח לשכנע את השופט בכל טענותיו, התובע עדיין יצא עם פיצוי מכובד. האם זה מה שיוביל להפסקת איחורי האוטובוסים? (קשת)

הסכמות חדשות ברפורמה: קולגייט תוחרג מרפורמת הקולגייט

שר הכלכלה אלי כהן לחץ, ורפורמת הקולגייט לא תכלול משחות שיניים ומי פה – נושאי הליבה עליהם נאבק משרד הבריאות * התקנות להקלה ביבוא טואלטיקה יוצגו עד לסוף השבוע. עוד סוכם כי רשימת המדינות מהן מאושר יבוא מקביל – תורחב ותכלול מדינות נוספות בכדי להגביר את התחרות בשווקים. * גורמים בסביבת שר הכלכלה: השרים הגיעו להסכמות – הפקידים עדיין לא

בריאות

    מחדל: מטופלים לא נשלחים לבדיקות מטעמים תקציביים * דו"ח משרד הבריאות חושף: כך חוסכות הקופות על גבינו * בת 62: "הפכתי לנכה בגלל MRI מאוחר" * מכבי: "אנו מפיקים לקחים" (ישראל היום)

    נפתח חדר מיון ראשון באשדוד * תחילת עבודתה של המחלקה לרפואה דחופה השלימה את תהליך הפתיחה ההדרגתי של בית החולים הציבורי אסותא בעיר. עד כה פנו תושבי אשדוד לחדרי מיון ברחובות ובאשקלון (הארץ)

כלכלה

    הפועלים במגעים לרכישת 17% ממחלבות גד תמורת 75 מיליון שקל * המגעים מתנהלים לפי שווי חברה של יותר מ-400 מיליון שקל – אך הם נמשכים כבר כמה חודשים ואין ודאות כי העסקה אכן תצא לפועל (דה מרקר)

בעולם היהודי

    היום: אזרחי העיר האמריקנית מונרו יחליטו אם תקום העיר החרדית הראשונה במדינה * היום מתקיים משאל תושבים בעיר מונרו (מונרו טאון), האם להפריד את הקריה החרדית 'קריית יואל' ולהעניק לה עצמאות. מה שיהפוך את הקריה, לעיר החרדית הראשונה בארה"ב. * לדברי העסקנים, אישור הפיצול יאפשר בניית אלפי דירות חדשות וגם עשוי להביא להרגעת הרוחות מול השכנים שאינם יהודים, שמתנגדים כיום להרחבת קריית יואל.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן