השוואה: כסאות בטיחות ברייטקס מרטון מול גרקו גרקו פוראבר

אם אתם מצפים לתינוק, סביר להניח שכבר ערכתם רשימת הקניות לקראת הלידה ואין ספק שצפויות לכם לא מעט הוצאות. אך גם אם תצליחו להימנע מבזבוז כסף ולרכוש את כל מה שנדרש במחירי הנחה גדולים, יש מוצר אחד שעליו לא תרצו לחסוך: כיסא בטיחות לרכב , המוצר היקר ביותר בין אלה שתצטרכו לרכוש לקראת הלידה

צילום: //

בניגוד למוצרים אחרים, לא כדאי לבקש מחברים או קרובי משפחה “שיורישו” לכם את כיסא הבטיחות הישן שכבר לא בשימוש, מכוון שלכל דגם של כיסאות בטיחות יש תאריך תפוגה, וכיסא שפג תוקפו אסור לשימוש. וממש לא מומלץ לרכוש דגם זול או ישן (שיהיה בדרך כלל זול), מהסיבה הפשוטה: ככל שהכיסא יקר יותר (וחדש יותר), כך עולה יכולתו להגן על הילד שלכם בזמן התאונה.

ובכן, מהו כיסא הבטיחות הטוב ביותר לשנת 2017? כדי לענות לשאלה זאת, בחרנו שני דגמים חדשים ומוצלחים במיוחד, המופיעים במיקומים ראשונים בכל רשימות ההמלצות של ארגוני הצרכנים הבינלאומיים: כסא בטיחות גרקו פוראבר (Graco 4Ever ) וכסא בטיחות ברייטקס מרטון , בגרסת קליק טייט  (Britax Marathon Click Tight).

כסא בטיחות גרקו פוראבר מול כסא בטיחות ברייטקס מרטון: המאפיינים

שני המותגים – גרקו וברייטקס נחשבים ליצרני מושבי בטיחות גדולים, וותיקים ובעלי מוניטין מעולה. מדי שנה המותגים משחררים לשוק הבינלאומי דגמים חדשים של כיסאות בטיחות, המיועדים לקהלי צרכנים שונים. הדגמים שלפניכם אינם משתייכים לאותה הקטגוריה, אך הם  נמכרים במחירים דומים ויש להם לא מעט איכויות זהות: שני הדגמים נחשבים למתקדמים וחדשניים, עם תוקף ל-10 שנים, שניהם מיועדים לתינוקות מגיל הלידה, עשויים מחומרים חזקים ואיכותיים, ניתנים לעגינה עם ונגד כיוון התנועה, מאובזרים בשלל מנגנוני בטיחות משוכללים ומאפשרים התקנה פשוטה ומהירה במיוחד.

יחד עם זאת, לכל אחד מהדגמים יש איכויות ייחודיות, ההופכות אותם למוצרים מובילים ופופולאריים במיוחד. איזה מהם עדיף? תשפטו בעצמכם.

כסא בטיחות גרקו פוראבר (Graco 4Ever)

גובה 61 ס”מ, רוחב 51 ס”מ, עומק 55 ס”מ משקל 10.5 ק”ג

הכיסא משתייך לקטגוריה של מושבי בטיחות משולבים, כלומר אלה “שגדלים” יחד עם הילד. המושב מיועד לילדים מגיל הלידה (2 ק”ג) ועד למשקל 54 ק”ג או עד גובה 132 ס”מ.

מדובר בדגם מודולארי “המתפרק” לארבעה מושבים: מושב לתינוקות עד 15 ק”ג המיועד לעגינה נגד כיוון התנועה, מושב לתינוקות עד 30 ק”ג שמעוגן ברכב עם כיוון התנועה, בוסטר עם משענת לילדים עד 45 ק”ג ובוסטר מגביע ללא משענת לילדים עד 54 ק”ג. חשוב לציין שלמרות החיסכון הברור שהם מציעים, רוב הדגמים המשולבים אינם מומלצים על ידי ארגוני הצרכנות, מכוון שתנאי הבטיחות והנוחות שלהם אינם עומדים בקריטריונים של הדגמים הרגילים. Graco 4Ever הוא המושב המשולב היחיד שהצליח “להתברג” למיקומים הגבוהים ברשימות ההמלצות של שנת 2017.  נכון להיום, זהו גם הדגם היחיד בשוק שמורכב מ-4 ולא 3 מושבים ולכן נחשב לפורץ דרך.

המושב מתאים להתקנה גם במכוניות קטנות, הינו קל משקל ומאובזר בשני “כיסים” להחזקת כוס או בקבוק.

כסא בטיחות ברייטקס מרטון

גובה 59.7 ס”מ / רוחב 47 ס”מ / עומק 58.5 ס”מ משקל 12.92 ק”ג

כל דגמי מותג ברייטקס היוקרתי, זוכים לפופולאריות רבה בקרב הצרכנים והמבקרים, וזאת בשל האיכות המיוחדת של החומרים, רמה גבוהה של בטיחות ושלל פיתוחים מיוחדים ההופכים את המוצר “לידידותי למשתמש” באופן יוצא דופן. אולם, לברייטקס מרטון קליק טייט מצליח להרשים בזכות מנגנון ההתקנה הייחודי שלו, ההופך את תהליך העיגון של המושב ברכב לקל ומהיר במיוחד. הכיסא מתאים לשימוש מגיל הלידה (2.3 ק”ג) ועד למשקל 3018 ק”ג נגד כיוון הנסיעה וממשקל 18 ועד ל-30 ק”ג (או גובה 124.5 ס”מ) בעגינה עם כיוון התנועה. בנוסף לרמת הבטיחות הגבוהה שהוא מציע, ברייטקס מרטון קליק טייט  “מצטיין” כמושב בטיחות מפנק, נגיש ונוח באופן מיוחד, עבור הילד והוריו.

כסא בטיחות גרקו פוראבר מול כסא בטיחות ברייטקס מרטון: ההבדלים

משך השימוש: גרקו פוראבר מספק את כל הצרכים במושבי הבטיחות עבור הילד, עד שיגדל. לעומת זאת, ברייטקס מרטון אינו פוטר אתכם מהצורך בקניית בוסטר בבוא הזמן.

נוחות השימוש: אולם שני הדגמים נחשבים לנוחים וקלים לשימוש, מושב בטיחות ברייטקס מרטון קליק טייט מציע אפשרויות נוספות לאלה שיש ל גרקו פוראבר: 7 מצבי הישענות בשכיבה וישיבה (לעומת 6 בגרקו פורבר) ו14 מצבי גובה משענת ושני מצבי עומק המושב מתכווננים (לעומת 10 מצבי גובה בגרקו פורבר).  הניתנים. כמו כן, בשני הדגמים מוצעים מנגנונים משוכללים לחגירה נוחה ובטיחותית של הילד.

תהליך התקנה ברכב: אפשרות התקנה באמצעות רצועות הרכב בשני הדגמים אינה נוחה ולמעשה גם אינה נחוצה.  גרקו פוראבר מציע מערכת ISOFIX המתחברת לשלדת הרכב בקלות ובמהירות. בדגם הברייטקס קיים מנגנון ייחודי, ההופך את תהליך ההתקנה לפשוט ונוח באופן יוצא דופן.

בטיחות: כל אחד מהדגמים זכו לציוני בטיחות גבוהים במבחני ריסוק ובשניהם הותקנו מנגנוני בטיחות ייחודיים: גרקו פורבר מציע בולם זעזועים  EPS לספיגת עוצמת המכה בתאונות צד, ברייטקס מרטון מאובזר במערכות SafeCell ו Top Tether המגנות על הילד מפני המכה בזמן התאונה.

כסא בטיחות גרקו פוראבר – Graco 4Ever

כסא בטיחות ברייטקס מרטון –  Britax Marathon Click Tight

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר