יום חמישי, 09.05.2024 שעה 17:51
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
7325-6632מכבי ת"א1
6823-6932מכבי חיפה2
5828-5132הפועל ב"ש3
5342-4432הפועל חיפה4
4337-3532מכבי בני ריינה5
3740-3032בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4036-3431הפועל ירושלים1
3655-3931מכבי פ"ת2
3536-4431בית"ר ירושלים3
3545-3231מכבי נתניה4
3347-2631הפועל חדרה5
3144-2431מ.ס אשדוד6
3049-3431הפועל ת"א7
2444-2331הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • הפועל חיפה
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • בני סכנין
  • הפועל ב"ש
  • חמישי, 09/05, 19:30
  • מכבי בני ריינה
  • מכבי חיפה
  • שבת, 11/05, 20:30
  • מכבי ת"א
  • הפועל חדרה
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ת"א
  • מ.ס אשדוד
  • שבת, 18/05, 18:00
  • הפועל ירושלים
  • הפועל פ"ת
  • ראשון, 19/05, 20:00
  • מכבי נתניה
  • בית"ר ירושלים
  • שני, 20/05, 20:00
  • מכבי פ"ת

מרגיש בבית: על השיקום והחזרה של לידור כהן

מכבי פ"ת של העונה זה לא רק סולומון. הקשר, שהתחיל את הענה שעברה בירושלים, חזר בינואר ודחה את ניתוח הבקע לקיץ, פורח לאחר השיקום המוצלח בפגרה

|
לידור כהן (נעם מורנו)
לידור כהן (נעם מורנו)

במכבי פתח תקווה של תחילת העונה הנוכחית מרבית תשומת הלב מתמקדת ובצדק, במנור סולומון, אך בצילו של הכישרון הצעיר, מי שפורח הוא לידור כהן שגם נחשב לכישרון מבטיח עד לפני כמה שנים, אך סבל מפציעה קשה שעצרה את ההתקדמות המקצועית שלו. כעת, השחקן שחזר הביתה האמצע העונה הקודמת לקדנציה נוספת במלאבס, אחרי 3 שנים קשות בבית”ר ירושלים, מספק את הסחורה עם 3 שערים בתוספת ל-3 בישולים בשמונת מחזורי הפתיחה.

כהן, שבחודש דצמבר יחגוג 25 חורפים, מתחיל להזכיר את היכולת שלו שהביאה בזמנו את אלי טביב להכניס את היד עמוק לכיס ולרכוש אותו בזמנו מהלוזונים. במועדון שאמנם לא פתח את העונה בצורה אופטימלית, מרוצים באופן אישי מההשתלבות של החלוץ ואף מעידים שכהן של המחזורים האחרונים אפילו יותר טוב מהשחקן שנמכר בזמנו.

לידור כהן במדי בית"ר ירושלים (משה חרמון)לידור כהן במדי בית"ר ירושלים (משה חרמון)

בזמן שחבריו בילו בקיץ החולף, לידור עבד קשה. הקשר שיחק למעשה במהלך כל העונה שעברה כאשר הוא פצוע ויודע שהוא זקוק לניתוח בקע, כשעוד מהמשחקים של הירושלמים במסגרת מוקדמות הליגה האירופית הבין כהן שיש לו בעיה. לשחקן לא היה נעים מאנשי המועדון מהבירה והוא המשיך לשחק למרות הכאבים.

בסופו של דבר דחיית הניתוח פגעה ביכולת שלו והוביל לפיחות במעמדו של מי שכבש 15 שערים בלבד ב-85 משחקים בבירה. רק בסוף חודש ינואר האחרון, כהן חזר לקבוצה של שינו זוארץ ואבי לוזון, שרכשו אותו חזרה מאלי טביב תמורת 850 אלף שקל, 350 אלף שקל פחות מהמחיר תמורתו עשה השחקן את הדרך ההפוכה ב-2014.

לידור כהן עם אבי לוזון וגלעד קצב (מערכת ONE)לידור כהן עם אבי לוזון וגלעד קצב (מערכת ONE)

המלאבסים ניסו להחזיר את כהן הביתה עוד לפני חלון ההעברות בחורף הקודם וגייסו לצורך כך את אמיר 'גוקי' כהן המקורב להנהלת פ"ת ומי שמשמש ‘כאיש למשימות מיוחדות’. ‘גוקי’ ישב על כהן תקופה ארוכה ואף ערך עמו פגישות בנושא, אך לקח הרבה זמן עד שהשחקן השתכנע והסכים לחזור למקום בו גדל.

כאשר חזר למושבה באמצע העונה הקודמת, הקבוצה של קובי רפואה הייתה בשיאה, כשמנגד כהן סבל מפציעה באזור הבטן התחתונה והמפשעות. הקשר עוד היה בטוח שבסופו שהוא יצליח להתגבר על הפציעה, אך לאחר כחודש בו הכאבים רק החמירו, הוא ביצע בדיקת אולטרסאונד, שאיששה חששותיו וגילתה שהוא סובל מקרע בשריר המפשעה ובקע ספורטאים.

יובל קפיטולניק (רדאד ג'בארה)יובל קפיטולניק (רדאד ג'בארה)

באותו שלב הגיע לידור ליובל קפיטולניק, מומחה בשיקום פציעות ספורט. "התפקוד שלו היה ירוד והוא סבל מכאבים חזקים. כבר בתום האימון הראשון היה ברור לי שהוא חייב לעבור ניתוח בקע כדי להחלים, והצעתי לו להיבדק אצל פרופסור משה דודאי, שהינו מומחה מוביל בתחום", שחזר קפיטולניק.

למרות ההמלצה, כהן חש אי נוחות כלפי מכבי פ"ת (כמו במקרה עם בית”ר) שרכשה אותו רק חודש וחצי לפני וקיוותה ליהנות מיכולותיו במהרה. היות והפציעה התגלה כחמורה  משחשב, היה ברור לשחקן שבמידה ויעבור ניתוח בעיתוי זה, הוא יוכל לחזור לשחק, במקרה הטוב, רק לקראת סוף העונה, אך מנגד במידה וימתין, הדבר עלול להחמיר את הפציעה.

"בסופו של דבר ולאחר התחבטות לא פשוטה הוא אמר לי שלמרות הכול הוא אינו רוצה לאכזב את מכבי פ"ת וברצונו לעשות כל שביכולתו לתרום את חלקו להצלחת הקבוצה, כבר בעונה הנוכחית ולכן יחכה עם הניתוח לפגרה. עשינו תוכנית פעולה שכוללת בין היתר את שיקום השריר שנקרע וחיזוק כלל שרירי הגוף בדגש על השרירים שעובדים על חגורת האגן. נהנינו משיתוף פעולה מלא מצד הצוות המקצועי והפיזיותרפיסט של מכבי פ"ת, יצאנו לדרך", סיפר קפיטולניק.

לידור כהן מתאמן (מערכת ONE)לידור כהן מתאמן (מערכת ONE)

כהן חזר לשחק בתחילת אפריל, כבש שער משווה במשחק מול הפועל ב"ש בדקה ה-88 ושבוע לאחר מכן הוא אף הבקיע את שער הניצחון בתוספת הזמן לרשתה של מכבי ת"א. יום לאחר סיום הליגה, בלי לבזבז זמן, כהן כבר היה על שולחן הניתוחים  אצל פרופסור דודאי.שבוע לאחר הניתוח כהן כבר התחיל בתהליך משולב של שיקום והכנה לעונה שבפתח עם קפיטולניק.

האחרון מסכם את ההליך הארוך שעבר עם הקשר: “לידור שחקן עם מגע קסם בכדור ואינטליגנציית משחק גבוהה ביותר. כיום הוא במצב פיזי הרבה יותר טוב ממה שהיה אף לפני הפציעה. הוא מקצוען אמיתי  ולא נח על זרי הדפנה.  הוא מתמיד להגיע מדי שבוע לאימונים אישיים כדי להמשיך ולהשתפר ולכן הוא גם יכול להגיע לרמות הגבוהות. בסופו של דבר, ההתמודדות עם הפציעה ועם תהליך השיקום חיזקה אותו גם ברמה המנטלית. אחרי מה שעבר הוא מרגיש שביכולתו לגבור על כל דבר".

לידור כהן. "יש לו מגע של קסם" (נעם מורנו)לידור כהן. "יש לו מגע של קסם" (נעם מורנו)

אגב, לא מכבר אמיר ‘ג'וקי’ כהן אמר ללידור, כי יהיה לו הרבה יותר קל העונה, מכיוון שכל הקבוצות ישימו את כובד המשקל לכיוונו של מנור סולומון וכך הוא יהיה משוחרר יותר במהלך המשחקים. לא מכבר שרון מימר, שמאוד אוהב את כהן, הבטיח בשיחה לאנשי הקבוצה כי זו תהיה השנה של הקשר מבחינת המספרים שיביא לקבוצה ועכשיו שהוא בריא וכשיר, נותר לו רק לעמוד במילה של מאמנו.

אסור לפספס
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
נגןיפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
יפן בהלם: שער נדיר נכבש מיותר מחצי מגרש
נגןכמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כמה יעלה לכם לילה בחדר עם נוף לאצטדיון?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */