יום שני, 13.05.2024 שעה 03:38

פליקר: גאה לייצג את מדינת ישראל, במיוחד פה

הג'ודאי שרשם הישג נפלא וזכה במדליית זהב בגראנד סלאם התרגש. שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה גם היא: "הניצחון הוא אצבע בעין של אבו דאבי"

|
טל פליקר וגילי כהן (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)
טל פליקר וגילי כהן (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)

נבחרות הגברים והנשים של ישראל בג’ודו רשמו הערב (חמישי) הישגים יוצאים מן הכלל בטורניר הגראנד סלאם שנערך באבו דאבי, במסגרתו מתחרים הג’ודאים הישראלים ללא סממנים מזהים, בעקבות החלטת הוועדה המארגנת. אצל הגברים, זכה טל פליקר במדליית הזהב בקטגוריית המשקל ל-66 ק”ג ולא זכה לשמוע את ההמנון במהלך טקס הענקת המדליות, אך שר אותו למרות שלא נוגן.

טל פליקר אחרי הזכייה בזהב באבו דאבי

בגזרה הנשית, גילי כהן (עד 52 ק”ג) רשמה הישג נאה לאחר שהעפילה לקרב על מדליית הארד אותו היא ניצחה בדרך למקום ה-3 על הפודיום, בעוד שירה ראשוני נכנעה בקרב המקביל מבמסגרת הקטגוריה עד 48 ק”ג והסתפקה במקום ה-4. 

טל פליקר הגיב לאחר הזכייה: “היה לי יום נפלא, אני מאוד מתרגש. זכיתי פה במדליית זהב ואני גאה לייצג את המדינה שלי, במיוחד על הבמה הזאת. אני שלישי בעולם וכרגע מקום ראשון בדירוג העולמי ואני מאושר מאוד. אני אוהב את מדינת ישראל ואני שמח וגאה לייצג את המדינה במיוחד פה. אפילו שלא היה המנון על הפודיום אני שרתי את התקווה בלב, ישראל זה המדינה שלי ואני מאוד מאוד שמח”.

טל פליקר על הפודיום (איגוד הג'ודו)טל פליקר על הפודיום (איגוד הג'ודו)

שרת התרבות והספורט מירי רגב אמרה: “נצחונם של הישראלים הוא אצבע ישראלית בעין של אבו דאבי. ישראל ניצחה גם אם מנסים להפוך את הספורטאים שלנו לישראלים בחושך. ההמנון והדגל הישראלים נישאים עכשיו מעל כל במה אפשרית פרט לפודיום באבו דאבי, במת החושך וההדרה, המנוגדת לרוח הספורט האולימפית. מי שחשב שישראל תבוזה, קיבל אצבע כפולה ומכופלת בעין. יישר כוח לטל פליקר על הזכייה במדליית הזהב, לגילי כהן על הזכיה במדליית הארד ותעודת עניות לאיגוד הג'ודו העולמי”.

מירי רגב (אורן בן חקון)מירי רגב (אורן בן חקון)

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי הוסיפה ואמרה: "משלחת הג’ודו יצאה ללא מעורבות משרד החוץ הישראלי, מאחר ולישראל אין קשרים דיפלומטיים עם אבו דאבי. לאור מעמדה העולה של ישראל בעולם הערבי מצער ומקומם שלא הושמע ההמנון הישראלי בטקס בו זכו נציגים ישראלים. הגיע הזמן שמדינות ערב יבינו מי הן הידידות שלהן בעולם ומי הן האויבות".

“אני מאוד שמח על ההתעקשות להגיע לפה עם דגל או בלי דגל”, אמר מאמן נבחרת הגברים אורן סמדג’ה. “מבחינתנו הבאנו את הספורטאים לרמות הגבוהות והוכחנו לכולם שאי אפשר לעצור את מדינת ישראל. אנחנו נמשיך לעשות הכל כדי לקחת את הנקודות ונמשיך הלאה ליעדים ולמטרות שהצבנו לעצמנו. יש לנו מדליית זהב ואני שמח כי זה משהו מדהים. אני מקווה שאחרי ההישג הזה, תרים את הכפפה חברה ישראלית ותאמץ את טל מבחינה כלכלית, דווקא אחרי ההישג הזה, שהושג במדינה ערבית ושם את ישראל על המפה”.

טל פליקר (מערכת ONE)טל פליקר (מערכת ONE)

“שמחה מאוד על המדליה, כיף לסיים יום תחרות בניצחון ועם מדליה. היה הרבה רעש סביב היציאה שלנו לתחרות אבל אני גאה בנבחרת, ביושב ראש האיגוד משה פונטי ובמאמן הנבחרת שני הרשקו שלקחו את האחריות והוציאו אותנו לתחרות החשובה הזו”, אמרה גילי כהן הנרגשת לאחר הזכייה בארד והוסיפה: “אני ספורטאית ומתעסקת בלהצליח על המזרן, אבל גאה לייצג את המדינה בכל העולם ועוד יותר שמחה כשאני מצליחה”.

גילי כהן על הפודיום באבו דאבי (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)גילי כהן על הפודיום באבו דאבי (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)

מאמנה של כהן, שני הרשקו הוסיף: “אני שמח מאוד על המדליה של גילי, עברנו ימים לא פשוטים והמדליה של גילי היא סוג של פיצוי ומתנה לנבחרת הנשים, איגוד הג׳ודו ומדינת ישראל. אני גאה מאוד בכל ספורטאיות הנבחרת שיודעות להתמקד בתפקיד שלהן על מזרן הג׳ודו ומחוצה לו כמקצועניות ולייצג את מדינת ישראל בכבוד”.

שני הרשקו וגילי כהן (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)שני הרשקו וגילי כהן (איגוד הג'ודו) (מערכת ONE)

יו”ר האיגוד משה פונטי התייחס להצלחת הספורטאים בכחול – לבן גם כן: “אני שמח מאוד שיצאנו לתחרות הזו ושמח עוד יותר שלמרות ואולי גם בגלל כל מה שקרה ההישגים שלנו הם גדולים עוד יותר. תמיד אמרתי שהתשובות הכי טובות הן על המזרן”.

אסור לפספס
נגןהרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
הרגע המביך שהשאיר את לוקה דונצ'יץ' בהלם
נגןויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
ויניסיוס הפרנזטור של פפסי בפרסומת חדשה
נגןשולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
שולחן הפינג פונג החדש שמשנה את המשחק
נגןהכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
הכי יקר בפער: כמה עולה לנשנש בפורמולה 1?
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */