ההישרדות שלי

הם נפגשו במסיבה, היא חשבה שהוא חמוד, והקליק התפתח לרומן • אבל אופל ענבר לא ידעה שאהובה, יוצא "הישרדות" אמיר פחר, חשף בתוכנית שהוא מוסלמי • בלחץ הוריה היא בחרה בפרידה כואבת • "פעם חשבתי שאהבה יכולה לנצח דתות, אבל היא לא"

צילום: יהושע יוסף // "אני גאה ביהדות שלי ורוצה ילדים יהודים". אופל ענבר

הרגע שבו הרגישה שהשמיים נפלו עליה צרוב במוחה של אופל ענבר כמו פצע עמוק שמסרב להגליד. ב־8 ביולי, כשחמסין כבד עטף את המדינה, היא התיישבה בסלון הממוזג בבית הוריה בגבעתיים ופתחה את אפליקציית האינסטגרם בסלולרי שלה כדי להתעדכן בתמונות החדשות שהעלו חבריה. במקביל התכתבה בווטסאפ עם חברתה ועדכנה אותה כי הקשר עם בן זוגה החדש, פליט הריאליטי אמיר פחר, מתפתח לכיוונים רציניים. 

"חייכתי לעצמי והייתי מאושרת", היא מספרת, "הסתכלתי על עמוד החיפוש הראשי באפליקציה, שבו מופיעים מאות פוסטים, ופתאום הבחנתי בווידאו של אחד הפרקים ב'הישרדות', שבו מככב אמיר. מכיוון שלא צפיתי בתוכנית, הסתקרנתי.

"פתחתי את הסרטון בשמחה, וקפאתי במקום. ראיתי אותו מתוודה שהוא נולד ביפו כמוסלמי בשם מוחמד. הייתי נסערת, חשבתי שכל הבניין שומע את פעימות הלב שלי. קיוויתי שמדובר בבדיחה. נכנסתי לאינסטגרם ולפייסבוק שלו, לראות אם יש שם רמזים. קראתי את כל הפוסטים, חיטטתי בתגובות, אבל לא מצאתי כלום שיעיד שהבחור שהכרתי שלושה שבועות קודם לכן ובו התאהבתי, הוא לא יהודי כפי שחשבתי".

לפני שבועיים, ב־14 באוקטובר, נחשפו צרכני הרכילות של ישראל לסיפור רומיאו ויוליה תוצרת כחול לבן. בפוסט שהפך לוויראלי חשף המתמודד הכריזמטי את אהבתו לאופל וסיפר כי נאלץ להיפרד ממנה בעקבות התנגדות הוריה לקשר. "נתתי לדעות הקדומות לנצח", כתב, "לא אוותר עלייך ועל החופש לאהוב במדינה שלנו. התחזרי?"

לתמונה של שניהם צירף פחר תצלום מסך של הודעת ווטסאפ, שנשלחה לאופל מאביה, דרור. "לא אוותר על הבת שלי", כתב האב מדם ליבו, "את שייכת לעם קטן ומיוחד, עם ששמר על עצמו אלפי שנים. אין קשר לדתיות, אלא למהות. תיפרדי מהבחור הזה לפני שיהיה מאוחר מדי".

כעבור עשר דקות מחק פחר את הפוסט, אבל את שיטפון התגובות לא היה אפשר לעצור. הוא נבע, בין השאר, גם מסיפור אהבתם הטרי של נוי שטרית מאשקלון ועלא אבו סגיר, בדואי מרהט. הזמר יואב אליאסי ("הצל") שיתף את הפוסט של פחר בעמוד הפייסבוק שלו, וכך עשו גם רוב אתרי האינטרנט.

התגובות היו מגוונות, מתמיכה באהבה המלבלבת ועד להודעות שטנה וביטויים גזעניים. אופל נותרה המומה מהצונאמי, ובימים האחרונים הסתגרה בביתה. כעת היא מבקשת לספר לראשונה את גרסתה ולגולל את השתלשלות הרומן שהתנפץ.

•  •  •

במבט ראשון, החזות שלה משדרת שבריריות עדינה. שיערה הבהיר אסוף לקוקו מוקפד, החושף פנים יפות, חפות מאיפור, ועיניים כחולות גדולות. אבל מתחת למראה הרך ולדיבור הילדותי מסתתרת צעירה נחושה ועצמאית בת 23, שלא היססה לנטוש את בית הוריה למשך חודשיים כדי ללכת בעקבות האהבה. השבוע היא גם החלה את לימודי הפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי בהרצליה.

היא גדלה בגבעתיים לדרור (50), מנהל חשבונות, ולשרית (47) העובדת ברשת חנויות לבגדי בלט. אחותה גרניט (17) לומדת בכיתה י"א. בילדותה למדה אופל בלט, ואף הופיעה עם להקת מחול מקומית בארץ ובחו"ל בריקודי היפ הופ וג'אז. ב־2008, כשהחלה את לימודיה בתיכון, צירפה למערכת השעות העמוסה גם לימודי פיתוח קול בבית ספר למוזיקה בתל אביב. 

"מאוד אהבתי להיות בקדמת הבמה", היא מודה, "בכיתה י"א נרשמתי לתחרות לייקים בפייסבוק של חברת בגדי הים פלפל ונבחרתי למקום הראשון בין 15 מועמדות סופיות. עד היום אפשר למצוא בפייסבוק של החברה את הסרטון שבו צילמו אותי, ורואים כמה אני נבוכה".

בצה"ל שירתה במשרד הביטחון, ואז גם הפסיקה לרקוד בצורה מקצועית. בשנים האחרונות היא מסתפקת בהעלאת סרטונים קצרים לאינסטגרם, שבהם היא מופיעה בקטעי מחול שחיברה. כל אחד מהם גורף עשרות אלפי לייקים ואלפי צפיות נוספות בפייסבוק. 

"אני חולמת על קריירה שתשלב בין ריקוד ללימודי פסיכולוגיה. זה נשמע כמו שני תחומים מנוגדים, אבל נקודת החיבור ביניהם היא תחושת השחרור. אולי אעסוק בריפוי באמצעות תנועה, אבל בינתיים הצטרפתי ללהקת המחול הייצוגית של הבינתחומי". 

סרטוני הריקוד והתמונות הרבות עם בגדי ים לא חמקו מעיניהם של מלהקי תוכניות הריאליטי. "בשנתיים האחרונות קיבלתי המון הצעות - מ'האח הגדול', מ'המירוץ למיליון', מ'ISRAEL GOT TALENT', ואפילו מ'הישרדות', בעונה האחרונה. לכולם סירבתי. אני לא אותה ילדה בת 17 שחיפשה פרסום". 

כשהשתחררה מצה"ל, לפני שלוש שנים, שימשה אופל דיילת אוויר בארקיע, ולאחר מכן דיילת קרקע בנתב"ג, שעובדת עם חברות תעופה בינלאומיות. באפריל 2016 יצאה עם חברות לטיול בן שלושה חודשים בדרום אמריקה. אחרי שביקרו בקולומביה, בפנמה ובקוסטה ריקה, עזבה את חברותיה והמשיכה לבדה לניקרגואה, לגואטמלה, לבליז ולמקסיקו, שם חברה לקבוצות מטיילים ארעיות מהארץ ומחו"ל. 

"החברות שלי העדיפו לטייל בערים וחיפשו קניונים ושופינג. אני רציתי יותר אקסטרים, קצת סיכונים ותרבויות אחרות. בניקרגואה, למשל, טיפסתי על הר הגעש סר נגרו". 

ביולי אשתקד חזרה אופל לישראל ועבדה כמתאמת עסקית בחברת רכב גדולה. בקיץ האחרון, לקראת תחילת הלימודים לתואר, עזבה, וכעת היא עובדת כברמנית בחברה המעניקה שירותי בר באירועים ובמסיבות. 

•  •  •

את אמיר (27) הכירה אופל בסוף יוני השנה. היא לא ידעה מי הוא, למרות ש"הישרדות" כבר שודרה אז במשך כחודשיים. פחר הסתמן כאחד המתמודדים הבולטים של העונה בזכות משחק אגרסיבי, כושר גופני ומניפולציות שהפעיל.

בפרקים ששודרו בסוף מאי ובתחילת יוני, הוא גם חשף בפני הצופים וחבריו לאי את היותו מוסלמי משכונת עג'מי ביפו, שנולד בשם מוחמד ושינה את שמו בגיל 16. לפני שנים ניתק את הקשר עם הוריו ובני משפחתו.

פחר למד בבית הספר הנוצרי קולג' דה פרר ביפו, שנחשב מופת של דו קיום וסולידריות, ובו לומדים גם יהודים וילדים של שגרירים. משם עבר לתיכון אליאנס בצפון תל אביב. מאחר שלא היה מחויב להתגייס לצה"ל, נרשם ללימודי כימיה ומנהל עסקים באוניברסיטת בן־גוריון, ואחרי שסיים אותם עבד בגוגל. לפני כשנה הקים עם שותף את חברת המדיה אדיפולו, המקשרת בין מפרסמים לאתרי אינטרנט ואפליקציות.

המועמדים התרגשו מסיפורו, אולם אחרי 33 יום הודח פחר מהמשחק.

"צפיתי רק בפרק הראשון של 'הישרדות', והוא לא קפץ לי לעיניים", מספרת אופל, "חודש אחר כך, בסוף יוני, יצאתי עם חברה למסיבת יום הולדת של ידיד משותף במועדון הלייטהאוס בנמל תל אביב, וגם הוא היה שם. חבר שלו ניסה לדבר איתי, אבל התעלמתי. לאמיר בכלל לא התייחסתי.

"חברה שלי זיהתה אותו כמשתתף ב'הישרדות', אבל היא לא ידעה דבר על כך שהוא מוסלמי. בשלב מסוים יצאתי איתה החוצה, ושניהם יצאו אחרינו. אמיר עמד לידי, והיתה בינינו אינטראקציה נעימה. השם שלו לא מסגיר מי הוא, וגם לא דיברנו על 'הישרדות', אלא על המסיבה. בסוף הערב החלפנו טלפונים".

למחרת קיבלה ממנו אופל הודעה. "הוא ראה שהעליתי את התמונה של שנינו לסטורי באינסטגרם ושאל למה לא תייגתי אותו. היום אני חושבת שבאופן מוזר, כל מי שהגיב לצילום וזיהה את אמיר, לא התייחס למוצא שלו. אם הייתי יודעת באותו ערב שהוא ערבי מיפו, הייתי מציעה לו שנהיה ידידים. לא הייתי בכלל שוקלת זוגיות".


עם אמיר פחר. "הוא לא רצה לדבר על עצמו, וחשבתי שזה ממופנמות" // צילום: אינסטגרם

השניים המשיכו להתכתב, ופחר סיפר על החברה שהקים ועל חייו בתל אביב. "חשבתי שהוא מעניין ומצחיק", היא אומרת, "לא עשיתי חיפוש באינטרנט, לא צפיתי בתוכנית ולא קראתי ראיונות שלו בתקשורת. אולי יגידו שאני תמימה, אבל אין לי עניין לשפוט אף אחד.

"נכנסתי לאינסטגרם ולפייסבוק שלו, וראיתי גם את כרטיס השחקן שלו ב'הישרדות', שבו המועמדים מציגים את עצמם. היה שם רק את המוטו שלו לחיים, ולא שהוא ערבי. האם לפני כל היכרות אני צריכה לקחת חוקר פרטי? כל הצעירים בודקים ברשתות החברתיות, וזה מה שעשיתי".

בכרטיס השחקן אמיר מעיד על עצמו שהוא אסטרטג ושקרן. לא נדלקה לך נורת אזהרה?

"שמתי לב, וזה צרם לי, אבל חשבתי שזה חלק מהמשחק. כולם יודעים שבתוכניות ריאליטי הרייטינג הוא החשוב ביותר".

•  •  •

הפגישה השנייה בין פחר לאופל התקיימה כשבוע לאחר ההיכרות. הוא ישב עם שני חברים במסעדה על חוף הים בתל אביב והזמין אותה להצטרף.

"הייתי עם אריקה, חברת ילדות, וגם שם לא דיברנו כמעט על 'הישרדות'. דיברנו על ספורט ועל מסיבות, לא על עצמנו. אריקה תחקרה אותו קצת ושאלה היכן גדל. אמיר ענה שבדרום תל אביב, בגבול יפו. היתה לי הרגשה שהוא לא רוצה לדבר על עצמו יותר מדי, וחשבתי שזה נובע ממופנמות. רציתי להכיר אותו כאדם מחוץ לטלוויזיה".

ב־3 ביולי הם נפגשו לבד, לראשונה, יצאו להופעה של בריטני ספירס בפארק הירקון. "כל הזמן ניגשו אליו אנשים, ביקשו להצטלם איתו והרגשתי שהוא קצת מתחמק. חשבתי שהוא צנוע ונחבא אל הכלים, וזה מצא חן בעיניי. היום אני מעריכה שאולי הוא לא רצה שהסוד שלו יתגלה".

כל מי שצפה ב'הישרדות' ראה אותו חושף את עברו, והוא גם התראיין על כך בתקשורת, אז למה שיסתתר?

"אולי בגלל שהדגשתי שאני לא צופה בתוכנית והבין שאני לא יודעת. בעיניי זה לא היה פייר. אי אפשר שפרט כל כך משמעותי יצוץ רק אחרי שמתאהבים. הוא היה צריך לתת לי לקבל החלטות עצמאיות כבר בהתחלה". 

בסיום ההופעה נותרו שניהם בפארק. "סיפרתי לו על הטיול לדרום אמריקה, על החבר לשעבר ועל התוכניות שלי לחיים. הוא דיבר על 'הישרדות' ועל תהליך הקבלה לתוכנית. סיפר לי שהיה לפני כן בצומת דרכים ושקל לטוס לאוסטרליה. שאלתי למה הוא מתכוון, אבל התשובות שלו היו קשורות לעבודה, ולא לחשיפה האישית. זו היתה יכולה להיות הזדמנות פז לשאול אותי אם אני יודעת שהוא מוסלמי, אבל הוא לא שאל. 

"אחר כך הלכנו למסעדה. דיברנו על החברים שלו ועל מסיבות. אמיר היה מאוד מצחיק, שאל אותי אם ראיתי פרקים של התוכנית. עניתי שלא. זו היתה הזדמנות נוספת שלו לספר לי, כי היה ברור שמשהו נרקם בינינו. חזרתי הביתה וסיפרתי לאמא שהכרתי מישהו חמוד. לפי הנתונים היבשים, הוא מאוד מוצלח. 

"אחרי הפגישה נכנסתי לאינסטגרם וראיתי תמונה שלו עם אמא שלו. אני לא רוצה להישמע כמו קלישאה או כמי שחיה לפי סטיגמות, אבל ראיתי אישה מודרנית, בלי תלבושת אופיינית". 

אם הוא בחור מוצלח, למה לתת לדת להפריע לכם?

"אני גאה ביהדות שלי, חשוב לי להתחתן עם יהודי ואני רוצה ילדים יהודים. יש לי חברים מכל הסוגים, בלי הבדל של דת, מגדר או העדפות מיניות. זה לא אומר שאני צריכה להתחתן עם מישהו שלא שייך לדת שלי. אבל בזוגיות אני תמיד בוחנת קדימה. כיהודייה שמתחתנת עם מוסלמי, יהיה לי עתיד בעייתי". 

לשיחה מצטרף אביה, דרור, שנלחם עליה עד שחזרה הביתה ומצא את עצמו ליום אחד בכותרות של אתרי האינטרנט. כשאופל מפרטת עד כמה הקשר בינה לבין אמיר היה הדוק, נראה האב כמי שמעדיף להתכווץ על הספה לגודל של גרגיר. 

"מאז ההופעה היה לנו קשר אינטנסיבי. הלכנו למסעדות, למסיבות ולים, וישנתי אצלו. למרות שהעלינו תמונות משותפות לרשתות החברתיות, אף אחד לא אמר לי כלום. באחת השיחות בינינו סיפרתי לו שאנשים תמיד חושבים שאני רוסייה ושאלתי מה המוצא שלו. הוא ענה לי שהוריו מחאלב בסוריה. זה הצחיק אותי, כי גם ההורים של החבר שלי לשעבר הגיעו משם.

"הרגשתי שהוא רוצה להעביר נושא, וזרמתי איתו. כמי ששואפת להיות בעתיד פסיכולוגית הבנתי שיש לו מחסום, ואין טעם להעיק. הוא הזכיר לי חתול רחוב שעבר הרבה בחיים, ונתתי לו להיפתח לבד. להוריי אמרתי שאני יוצאת עם בחור בשם אמיר, וחשבתי להכיר להם אותו".

מה קרה אחרי שראית את סרטון הווידאו ההוא וגילית שהוא מוסלמי?

"ביקשתי ממנו להתקשר אלי. הוא צלצל, ושאלתי אותו אם יש משהו שהוא חשף ב'הישרדות' ולא גילה לי. לא שברתי מייד את הכלים, רציתי לתת לו צ'אנס להסביר את עצמו. הוא ביקש שאבוא אליו כדי שיוכל להסביר.

"התקשרתי לחברה שלי אריקה ושאלתי אותה אם היא יודעת שהוא מוסלמי. היא היתה בהלם בדיוק כמוני. כעסתי על עצמי. איך לא ראיתי סימנים? תכננתי לעזוב אותו וידעתי שאני במלכוד, כי כשמעורבים רגשות זה כבר יותר מסובך. עברה לי בראש המחשבה שאולי הוא יתגייר בשבילי". 

אחרי שנודע לך, בדקת בגוגל? 

"רציתי לשמוע ממנו את הסיפור. הלכתי אליו באותו ערב וישבתי מולו מבואסת. שאלתי על המשפחה ועל הילדות שלו. הוא ניסה להרגיע אותי, סיפר לי שגדל ביפו ואמר שאמא שלו נולדה בלבנון כיהודייה, אבל הוא אתיאיסט. בכיתי.

"אמיר הציג תמונה שבה נושא הדת לא ברור, שהוא לא קורא וכותב ערבית ולא מדבר בערבית. הכל נצבע בצבעים רכים. הוא אפילו סיפר שחגג עם חברה קודמת שלו את החגים היהודיים. זה הרגיע אותי קצת, והחלטתי להישאר. 

"הלכתי עם הלב שלי. אם אמא שלו יהודייה והוא בלי דת, אז למה לא להמשיך בזוגיות? אפילו התחלתי לראות איתו 'הישרדות'". 

להוריה לא סיפרה. "אני לא מבין למה", אומר לה דרור, והתסכול נשמע בקולו. אופל מושכת בכתפיה ולוחשת: "הייתי מאוהבת". 

•  •  •

יום לאחר העימות עם אמיר, ושלושה שבועות לאחר שהכירו, נראו פחר ואופל כמו זוג יונים. אבל הסערה עמדה בפתח. צלם פפראצי תיעד את שניהם בבית קפה בתל אביב, כשהם שלובי ידיים, והוא מרפרף עם שפתיו על לחייה או אוחז את פניה בידו. באותו לילה, עוד בטרם פורסם הצילום, התקשר החבר לשעבר של אופל אל אביה והודיע לו שבתו יוצאת עם ערבי מיפו. 

"חשבתי שאני מת", אומר דרור בקול רועד, "התקשרתי לאופל, אבל היא לא ענתה. ידעתי שהיא עם אמיר, אבל לא היה לי מושג היכן הוא גר. הרגשתי אשם. כעסתי שלא דיברתי איתה מספיק על יהדות ועל החשיבות שלה. היה ברור לי שבמציאות שיש פה היא תסבול אם תמשיך לצאת עם מוסלמי. קיוויתי שכאשר אתפוס אותה, היא תודיע לו שהיא מסיימת את הקשר". 


דרור ואופל. "הבהרתי שלא יהיה קשר בין הבת שלי למוסלמי, ושאעשה הכל כדי שהם לא יהיו יחד" // צילום: יהושע יוסף

אופל: "התעוררתי מאוחר בבוקר, והטלפון שלי היה מוצף בשיחות שלא נענו. התברר שהתמונה עלתה לאתר, וכתבו שם שאמיר מוסלמי, ואת השם הפרטי שלי. כל מי שראה חיפש אותי.

"הייתי מבולבלת והתכחשתי לסיטואציה. לא החזרתי צלצול, רק שלחתי הודעות. אמרתי לכולם שהמציאות שונה, שאמיר לא מוסלמי ושאמא שלו יהודייה. אמיר היה שם לידי. כשהוא ראה שאני בוכה, הוא הבטיח שיתקשר לאבא וירגיע את העניינים".

דרור: "הוא דיבר איתי, והשתדלתי להישאר רגוע. הבהרתי שלא יהיה קשר בין הבת שלי למוסלמי, ושאעשה הכל כדי שהם לא יהיו יחד. גם לי הוא אמר שאמא שלו יהודייה, אבל לא האמנתי. אפילו כיניתי אותו נוכל. כדי להלחיץ אותו ביקשתי שישלח את תעודת הזהות של אמא שלו, אבל הוא לא הגיב.

"הסיטואציה היתה מאוד קשה לי כאבא. הרי אופל לא היתה שם בכפייה, אלא מתוך רצון. הייתי בטוח שאני עומד לאבד אותה".

אופל התנתקה מהוריה למשך חודשיים, למעט פגישה אחת. "הרגשתי שכולם נגדי. ראיתי באמיר אתגר. התאהבתי קצת בסיפור הטרגי שלנו וקיוויתי שבמידת הצורך הוא יתגייר. רק אחרי שבועיים הסכמתי להיפגש עם הוריי. ראיתי שכואב להם, אבל הייתי עקשנית. נאטמתי. כאילו רציתי להוכיח לכולם שהם טועים, ולא אני, והמשכתי לגור עם אמיר. 

"קנינו יחד כלב, ואבא נחרד. הוא היה בטוח שאנחנו הולכים להתחתן. ביום ההולדת של אבא, ב־1 באוקטובר, טסנו לקוס ביוון. רציתי להתנתק". 

כמה ימים לאחר שחזרו, ב־11 באוקטובר, נסעו בני הזוג לפסטיבל התמר ביום המלח. בערב, בדרך חזרה, שלח דרור את ההודעה המרגשת והארוכה לבתו. "רק תחזרי אלינו", התחנן. 

"אמיר ביקש לצלם את ההודעה, ונתתי לו כי סמכתי עליו. יומיים אחר כך, ביום שישי, הוא בא אלי עם דמעות בעיניים ואמר שהוא לא מסוגל להתמודד יותר עם המצב וקשה לו לראות את הקרע ביני לבין אבא. הוא הציע שניפרד.

"באותו רגע החלטתי שאני לא נלחמת עליו יותר. לקחתי את הבגדים שלי ואת הכלב וביקשתי מאבא לבוא לאסוף אותי. לא היה לי קל, אבל ידעתי שזה הדבר הנכון לעשות".

אלא שהקשר לא הסתיים סופית. אופל ואמיר המשיכו לשלוח הודעות זה לזה. למחרת, בשבת, הם נפגשו בביתו ("כדי לדבר על הפרידה ולהרגיע את הכעסים"), למגינת ליבם של הוריה.

"הוא הודיע לי שהוא מעלה פוסט לאינסטגרם כדי שכולם יידעו שנפרדנו בגלל המשפחה שלי. ביקשתי שלא יעשה את זה, אבל הוא התעקש. חשבתי שהפוסט מאוד רומנטי ואוהב, אבל כשהציע להעלות גם את מה שאבא שלי כתב, כעסתי. אמרתי שזה רק יחריף את המצב.

"אמיר לא הקשיב לי, אבל אחרי עשר דקות הוא מחק אותו, והעלה רק את המילים שהוא כתב. זה היה מאוחר מדי, הפוסט כבר היה בכל מקום. היתה לי תחושה שמשחקים בי.


הפוסט שפרסם "הצל" על הרומן. "כולם היו נגדי" 

"אספתי את הבגדים שלי שנותרו שם, ורגע לפני שיצאתי ראיתי במחשב שלו התכתבות עם אחת מהשורדות. חטפתי פטיש בראש. הבנתי שהוא התייעץ איתה מה הוא מתכוון לכתוב.

"הפוסט לא נכתב מאהבה אלי, אלא כדי למשוך תשומת לב של התקשורת. רק חבל שזה היה על הגב שלי ושל אבא שלי. למדתי את הלקח, אני מקווה שזה לא יקרה גם לאחרות. שיהיו זהירות ושלא יפחדו לצאת מהקשר". 

חשבת על ההקבלה בינך לבין נוי שטרית מאשקלון, שהתאהבה בבדואי מרהט? 

"לא נכנסתי לזה יותר מדי. במקרה שלהם זה קיצוני, כי ראיתי שהיא התאסלמה, חזרה ליהדות, ואז נשברה וחזרה אליו. אלה חיי האהבה שלה, ואף אחד לא צריך להתערב בהם, למעט המשפחה שלה. אני לא הייתי מתאסלמת, אבל זו הבחירה שלה. פעם חשבתי שאהבה יכולה לנצח דתות, אבל היא לא".

• • • •

אמיר פחר מסר בתגובה: "הכרתי את אופל בעיצומה של התוכנית 'הישרדות', לאחר שחשפתי את זהותי המוסלמית בפומבי. עד החשיפה חייתי כשווה בין שווים, אך לקחתי על עצמי את מחיר הדעות הקדומות, שמהן חמקתי כל חיי. עשיתי זאת משום שאני מאמין שהסיפור האישי שלי מוכיח שאפשר לנרמל את היחסים בין יהודים ומוסלמים, אם רק נניח את התוויות בצד, ולכן חשוב לספר אותו. 

"גם הפוסט שפרסמתי נבע מאותו מקום - אהבנו, היה לנו טוב, לא היו בינינו הבדלים, עד שההורים שלה החליטו לשים לזה סוף רק בשל המוצא שלי. אני שומע את קולם בוקע מגרונה בכתבה, ואינני כועס עליה. כואב לי שהיא צריכה לעבור את זה, כואב לי שהפרידו בינינו וכואב לי שזו המציאות של זוגות אוהבים במדינה הזאת". √

tala@israelhayom.co.ilטעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר