צילום ארכיון (צילום: אריאל חרמוני / פלאש 90, חדשות)
"לא נאפשר התבססות אירנית", ליברמן | צילום: אריאל חרמוני / פלאש 90, חדשות

שר הביטחון אביגדור ליברמן נשא דברים היום (רביעי) בטקס סיום קורס קצינים בבה"ד 1 סמוך למצפה רמון. במהלך הדברים התייחס שר הביטחון בעיקר לאיום האירני ולהתבססות המליציות השיעיות על גבולה הצפון מזרחי של ישראל. "האתגרים הניצבים בפנינו היום הם עצומים", אמר ליברמן. "אבל האתגר הגדול ביותר הוא הניסיון האיראני לבנות טבעת חנק מסביבנו".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"אנו לא נהסס אף לא לרגע אחד למנוע מהאיראנים להקים את טבעת החנק", הוסיף ליברמן ושלח איום אל מעבר לגבול. "גם בכוחות עצמנו, במידה ושאר המאמצים לא יישאו פרי".

ליברמן התייחס גם להתחזקות ארגון הטרור חיזבאללה בחסות האירנים בסוריה. "האיראנים בנו משך שנים רבות את חיזבאללה", טען. "לאחר מכן את הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה ועכשיו הם משתלטים על החמאס. ראינו רק לפני כמה ימים את המשלחת של בכירי חמאס בראשות סאלח ערורי שביקרה באיראן".

שר הביטחון תקף את ניסיונות האירנים להתבסס צבאית ואזרחית במדינה המשוסעת. "גם מה שקורה בסוריה, בהובלת איראן, זה חלק מאותה טבעת חנק", אמר ליברמן. "הניסיון שלהם להקים על אדמת סוריה נמל ימי, שדה תעופה צבאי, בסיסים עבור מליציות של שכירי חרב שיעים המובאים מאפגניסטאן, פקיסטאן ועיראק. כל זה הוא חלק מאותו מאמץ זדוני המכוון נגדנו".

ליברמן התייחס למאמצים הדיפלומטיים למניעת הסלמה באזור, הנעשים במקביל להתעצמות הצבאית. "דיברתי על תהליך ההתעצמות ועל צה"ל כצבא החזק ביותר באזור, ואני חושב שזה ברור לכולם", הסביר שר הביטחון. "אבל גם בזירה הבינלאומית לא חסכנו אף מאמץ והסברנו את עמדתנו לכולם, ובעיקר לשתי המעצמות ארה"ב ורוסיה. כל המאמצים האלו נמשכים גם היום, גם במישור ההתעצמות וגם בזירה הבינלאומית".

את נאומו חתם שר הביטחון באיום מפורש לעבר הכוחות האירניים הפועלים בסוריה. "אנו לא נהסס אף לא לרגע אחד למנוע מהאיראנים להקים את טבעת החנק, גם בכוחות עצמנו, במידה ושאר המאמצים לא יישאו פרי", אמר. "את הנחישות שלנו למנוע זאת הוכחנו לא פעם בתקופה האחרונה והלוואי שלא נצטרך להוכיח את זה שוב".