יום שני, 20.05.2024 שעה 23:24
לוח משחקים
  • בורג אן ברס
  • 89 - 81
  • פאריס

"מי שמרעיל את חדר ההלבשה לא יהיה פה"

רגע לפני באיירן מינכן ב-19:30 ביורוקאפ, בירושלים עדיין עוסקים בפרשת ג'רלס. הפלופ של מכבי ת"א, מאיק צירבס, חזר לישראל: "אני מכיר אותם טוב"

|
שחקני הפועל ירושלים באימון המסכם (אורן בן חקון)
שחקני הפועל ירושלים באימון המסכם (אורן בן חקון)

הפועל ירושלים תארח הערב (רביעי) ב-19:30 את באיירן מינכן במשחק בו היא חייבת לנצח כדי להשאיר את חלום היורוקאפ בחיים. קל זה לא יהיה. בכלל לא. 

באיירן, מוליכת הבית במפעל האירופי, הינה קבוצת ההגנה השנייה בטיבה ביורוקאפ עם ממוצע ספיגה של 63 נקודות בלבד, ושוטפת את הפרקט בהתקפה עם 89.5 נקודות פר התמודדות. היא בנתה סגל מרשים על טהרת החממה הסרבית של סגנית אלופת אירופה עם פרצופים מוכרים רבים. אגב, מדובר במפגש בכורה היסטורי בין המועדונים.

תגובות לפני באיירן מינכן

ירושלים מגיעה להתמודדות במצב רוח חיובי אחרי שהביסה את הפועל תל אביב בעידן פוסט קרטיס ג'רלס. פוטיס קציקאריס מנמיך ציפיות, דורש מחניכיו שיפור הגנתי, וסיפר כי הם "אנדרדוג" הערב, למרות שבארנה האדומים מגיעים כפייבוריטים מול כל קבוצה, בטח במפעל המשני בחשיבותו ביבשת.

הנהלת ירושלים, בראשותם של הבעלים אורי אלון והמנכ"ל גיא הראל, גרפה מחמאות רבות אחרי שחתכה את הגארד האמריקאי ונתנה גיבוי אבסולוטי ליווני. זו לא הפעם הראשונה שיו"ר האדומים מניו יורק “נתן שפיץ” לכוכב הקבוצה, ולא משנה מה שמו.

1. ברייסי רייט, כזכור, ה-MVP של סדרת האליפות של הפועל, רימה לכאורה את ירושלים בטענה כי הוא נוסע לארה"ב לטפל בעניינים אישיים, אולם המריא לסין להשיג חוזה בקבוצה של וויל ביינום. כוכב? הביתה. 

2. בגזרתו של דונטה סמית' היו לא מעט בעיות התנהגות. למרות ששלט אבסולוטית בליגה, והביא את ירושלים להופעות רצופות בגמר הפלייאוף, כולל זכייה היסטורית באליפות, הפועל ויתרה על ההסכם עמו ושילמה לו לשבת בבית. התוצאה? אליפות. 

דונטה סמית' (רדאד ג'בארה)דונטה סמית' (רדאד ג'בארה)

"כל יושב ראש אחר היה חותך את המאמן. סוני ווימס פירק את ארז אדלשטיין ומכבי קרסה. הרבה קבוצות הולכות על הראש של המאמנים ופוחדות להתעמת עם הכוכבים. ירושלים עובדת אחרת, ומכניסה שינויים מרעננים ברמה הניהולית. מדיניות האגודה? גם הכוכב הכי גדול לא יכול לכופף את המאמן. מי שמרעיל את חדר ההלבשה לא יהיה פה", סיפר ל-ONE גורם מקצועי בכדורסל המקומי.

"שיחקתי במכבי ת"א, אני מכיר טוב את הפועל ירושלים. היא קבוצה חזקה מאוד ואני בטוח שאחרי ההפסדים שלה ביורוקאפ הם יעשו הכל לנצח, ואנחנו צריכים להיות מוכנים", סיפר הסנטר מאיק צירבס, שעזב את הצהובים בתום חצי עונה למרות שחתם לשנתיים תמורת שני מיליון דולרים. גם בבונדסליגה לא הרשים ובאיירן מימשה עליו האופציה עמוק בתוך הפגרה. צפוי לו מצ'-אפ מעניין עם אלן אומיץ' מתחת לסלים.

מאיק צירבס נלחם בצבע (איציק בלניצקי)מאיק צירבס נלחם בצבע (איציק בלניצקי)

ובחזרה לגרמנים. "ירושלים הפסידה כבר פעמיים? זו אלופת ישראל. הם עכשיו הרבה יותר מסוכנים", ניתח סשה ג'ורג'ביץ', מאמנה של סגנית אלופת אירופה, נבחרת סרביה, ובאמתחתו שלושה שחקנים מסגל פינאליסטית היורובאסקט: ולדימיר לוצ'יץ', סטפן יוביץ', ומיודענו מילאן מצ'באן.

תוסיפו לזה את רג'י רדינג המוכר, ג'ארד קנינגהאם, ששיחק אצל דייויד בלאט בקליבלנד והיה בעברו במגעים לחתום בבירה אצל דני פרנקו, ודווין בוקר - אחיו של אקס בני הרצליה וכוכב ברוקלין נטס, טרבור בוקר; ניהאד ג'דוביץ', בריידון הובס, אנטון גאבל, דאנילו בארת'ל - וקיבלתם סגל שעל הנייר צפוי להגיע רחוק ולאיים על הכרטיס ליורוליג.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */