וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטור רפובליקני בכיר הולם בטראמפ: "נשיא שקרן, משפיל את ארה"ב"

25.10.2017 / 0:15

הדו-קרב המילולי בין יו"ר ועדת יחסי החוץ קורקר לנשיא ארה"ב מחריף, כשהסנאטור הבכיר אמר כי טראמפ אינו דובר אמת. "מנהיגי העולם יודעים שמה שהוא אומר לא נכון", אמר אחרי שהנשיא תקף אותו לנוכח התנגדותו לרפורמת המס שלו

צילום: CNN, עריכה: ניב מעוז

(בווידאו: טראמפ בסקנדל אחר, אחרי שזלזל במשפחה שכולה)

שני סנאטורים רפובליקנים בכירים השתלחו אתמול (שלישי) בנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ברקע המשבר המחריף במפלגה סביב ההתבטאויות ומדיניות הנשיא מאז נכנס לתפקידו.

יו"ר ועדת יחסי החוץ בסנאט, בוב קורקר, אמר כי הנשיא משקר באופן עקבי וכי הוא משחית את ארצות הברית ופוגע במעמדה בעולם. לאחר קורקר, שכבר הודיע כי אינו יתמודד על כהונה נוספת בשנה הבאה, תקף את הנשיא הסנאטור ג'ף פלייק, שהכריז שגם הוא אינו מתכוון לנסות ולשמור על מושבו.

"לנשיא יש קושי רב עם האמת בנושאים רבים", אמר קורקר בריאיון לרשת CNN מגבעת הקפיטול, שם טראמפ אמור להיפגש עם סנאטורים בכירים בהמשך היום כדי לדון ברפורמת המס שהוא מנסה לקדם. "זה מדהים. לרוע המזל, מנהיגי העולם מודעים לכך שדברים רבים ממה שהוא אומר לא נכונים", אמר קורקר. "ללא ספק, אנשים כאן מאחר שדברים לא נכונים ואנשים יודעים את ההבדלים".

לקריאה נוספת בנושא
סנאטור רפובליקני בכיר: "טראמפ עלול להוביל למלחמת עולם שלישית"

הסנאטור בוב קורקר בוושינגטון, 24 באוקטובר 2017. רויטרס
אינו מתמודד על כהונה נוספת. הסנאטור קורקר, היום/רויטרס

על אף שהוא עוסק בעיקר במדיניות חוץ, קורקר הוא גם דמות מפתח בדיונים על הרפורמה במס. תמיכתו חיונית לרפובליקנים התומכים בתכנית של הבית הלבן, שתיתקל בסנאט מפולג. הסנאטור מטנסי, שהודיע לאחרונה שלא יתמודד על כהונה נוספת בשנה הבאה, אינו נרתע במאבק מול טראמפ. הוא הודה כי המתיחות בין השניים, שהיו בעבר בעלי ברית, מתגבשת כבר חודשים.

הוא תקף את טראמפ על כך שהוא אומר שקרים שניתן
להפריך בקלות ותהה מדוע הוא ממשיך לעשות זאת. "אני לא יודע מדוע הוא יורד לכזה שפל, ומשפיל את המדינה בדרך הזאת. הוא בכוונת תחילה הורס יחסים עם מדינות בעולם, ההכרחיים לנו. אני חושב שההשפלה הזאת היא מה שתיזכר יותר מכל", אמר קורקר.

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 23 באוקטובר 2017. רויטרס
מתקפה חריפה מתוך מפלגתו. טראמפ/רויטרס

חילופי הדברים האחרונים החלו עם דברים שכתב הבוקר טראמפ, שצפה כי הוא ייתקל בהתנגדות מצדו של קורקר לרפורמת המס שלו. "בוב קורקר, שאינו יכול להיבחר ללוכד כלבים בטנסי, נלחם עתה בקיצוצי המסים", כתב הנשיא בטוויטר שלו. בתגובה, השיב לו קורקר בטוויטר: "אותם שקרים מנשיא שקרן לחלוטין".

עם רפורמת המס, טראמפ מקווה להשלים את החקיקה המשמעותית הראשונה שלו – הישג שנמנע ממנו עד כה על אף שהרפובליקנים שולטים בשני בתי הקונגרס.

(עדכון ראשון: 18:28)

טראמפ בציוץ שפתח את העימות: "אינו יכול להיבחר כלוכד כלבים"

קורקר: "אותם שקרים מאותו נשיא שקרן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully