בין לקוחות החברה של ליאור חורב: האיחוד האירופי - שמממן ארגוני שמאל

האיחוד האירופי הוא אחד התורמים הגדולים לארגונים שמלווים את ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט • משטרת ישראל: "החברה זכתה במכרז כדין, נחתם תצהיר ניגוד עניינים"

ליאור חורב // צילום ארכיון: קוקו

גילויים סביב עבודתו של ליאור חורב כיועץ אסטרטגי למשטרה ממשיכים לחולל סערה: כפי שפורסם ב"ישראל היום", חורב נשכר כיועץ אסטרטגי למפכ"ל המשטרה דרך חברת גולדפינגר תקשורת, שהחלה לעבוד עם המשטרה בפברואר 2016. כעת מתברר כי החברה מייצגת, בין השאר, את האיחוד האירופי בפרויקטים שונים בישראל.  

עובדה זו היא בעלת חשיבות רבה, מכיוון שהאיחוד האירופי הוא אחד התורמים הגדולים לארגונים ולעמותות בישראל, שחלקן משמשות חוד החנית בליווי ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה בפתח תקווה. כפי שפורסם ב"ישראל היום", אתר mafginim.com, שהשיקה הקרן החדשה לישראל ואשר נועד לספק סיוע משפטי וארגוני למפגינים, ממומן על ידי האיחוד האירופי, ונתמך בנוסף על ידי ארגונים נוספים המקבלים מימון מהאיחוד דוגמת האגודה לזכויות האזרח, עדאלה והוועד הציבורי נגד עינויים, שקיבלו ממנו בסך הכול יותר מ־9 מיליון שקלים; כך על פי נתוני ארגון NGO מוניטור. 

האתר הושק סמוך לפסיקת בג"ץ, שהתיר את ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה, וארגון שתי"ל - הזרוע המבצעת של הקרן החדשה לישראל, שהקימה את האתר - קישר בין פסיקת בג"ץ לבין פתיחת האתר בעמוד הפייסבוק שלו. 

העובדה שהמשטרה, גוף האכיפה הממלכתי הראשי, מעסיקה גוף העובד גם עם האיחוד האירופי, שתורם לארגוני שמאל קיצוני, הפועלים נגד ממשלות ישראל.

עוד מקורב לחורב במשטרה

בנוסף, מתברר כי אדם פוליטי נוסף מונה לתפקיד בכיר במשטרה: בפברואר 2016 מונה תת־ניצב יובל גת לראש חטיבת תקשורת ואוכלוסייה במשטרה. לגת, איש תקשורת שהגיע מהמגזר הפרטי, רקע פוליטי וקשרים ארוכי שנים עם חורב. גת עבד בעבר במשרדו של הפרסומאי איל ארד, ושימש תחת חורב ראש מערך ההסברה של מפלגת קדימה בבחירות 2013. 

ארד נחשב ליריב ותיק של ראש הממשלה נתניהו, וצוטט בסרט "כל אנשי הקמפיין" כמי שאומר על נתניהו שהוא "רוצה להוריד אותו לגמרי, הוא מדמם במים... יש פה הזדמנות לפרק אותו". בבחירות האחרונות הוביל ארד קמפיינים נגד הליכוד והימין. העובדה ששני אנשים שעבדו עם ארד, איש שחרת על דגלו את הפלת ממשלת נתניהו והימין, הופכים לגורמים מרכזיים במשטרת ישראל, מעלה תהיות על שיקול הדעת של המפכ"ל.

בנוגע לחשש לניגוד עניינים, ממשטרת ישראל נמסר: "צר לנו על הניסיון המאולץ של הכתב ומערכת העיתון להטיל דופי לשווא במכרז זה. חברת גולדפינגר תקשורת זכתה במכרז למתן שירותי ייעוץ אסטרטגי למשטרת ישראל כדין. במסגרת הליך המכרז, נחתם תצהיר ניגוד עניינים כמקובל".

בנוגע למינויו של תנ"צ יובל גת, מסרה משטרת ישראל: "מדובר במידע ממוחזר ומופרך, שפורסם בעבר ושאין מאחוריו דבר וחצי דבר. המכרז שבו נבחרה חברת גולדפינגר תקשורת התקיים עוד בטרם מונה תנ"צ יובל גת לתפקידו. תנ"צ גת התגייס למשטרת ישראל ומונה לתפקידו על פי המלצת המפכ"ל ובאישור השר, על סמך ניסיונו וכישוריו, ולאחר שעבר את כלל התהליכים הדרושים וחתם על כל המסמכים הרלוונטיים למינויו לרבות ניגוד עניינים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר