יום חמישי להשתוללות שריפות הענק בקליפורניה - הלילה (שישי) הודיעו הרשויות וכוחות ההצלה בארה"ב כי מניין ההרוגים בשריפות עלה ל-31 בני אדם. במהלך הלילה הודיע דובר שירותי הכבאות במדינה כי נמצאו 3 בני אדם נוספים שנהרגו במהלך התפשטות השריפות. בהמשך, שריף מחוז סונומה שבצפון קליפורניה אישר כי שני בני אדם נוספים נהרגו במהלך פעולות החילוץ, מה שהפך את השבוע האחרון לקטלני ביותר אי פעם מבחינת מספר הרוגים בשריפות במדינה. בתיעוד שפורסם בסכונויות הידיעות הבוקר, נראה רכב נוסע באחד הכבישים בלב הלהבות, בעוד גיצים מתעופפים לכל עבר.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

"מדובר באירוע קריטי וקטסטרופלי", אמר גורם בכיר בשטח. יותר מ-8,000 כבאים פועלים במספר מוקדים יום וליל בניסיון להשתלט על הלהבות שהובילו לפינויים של יותר מ-20 אלף תושבים מבתיהם.

בית עולה באש, צפון קליפורניה (צילום: SKY NEWS)
בית עולה באש, צפון קליפורניה | צילום: SKY NEWS

יותר מ-200 בני אדם נפצעו עד כה כתוצאה מהשריפות המשתוללות ו-670 בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. מאות בתים ומבנים נהרסו כליל, כשרוחות חזקות רק מוסיפות ללבות את האש. "ההרס הוא עצום", אמר השריף של אחד המחוזות שנפגעו. "לרוב האזורים אנחנו אפילו לא מצליחים להגיע, כך שאנו צופים שמספר ההרוגים רק יגדל".

"הבציר של 2017 ייזכר בעיקר בזכות האש"

השריפות שפרצו במספר מוקדים ברחבי המדינה גרמו נזק גם לאחד מענפיה המוכרים של המדינה - כרמי הענבים. אליסון קרו, המייצרת יין בעמק נאפה, סיפרה שקיבלה הוראה להתפנות מהשטח. "רבע מחברי מגדלי הגפנים קיבלו הוראה להתפנות", סיפרה. "יש לי חברים שנלחמים בלהבות רחוק מהעיר - בהרים. זה מפחיד, אני מרגישה מוקפת".

יותר מ-5,700 בתים נהרסו, קליפורניה (צילום: רויטרס)
"מדובר באירוע קריטי וקטסטרופלי" | צילום: רויטרס
מימדי ההרס, קליפורניה (צילום: CNN)
פארק בסנטה רוזה, לפני ואחרי השריפה | צילום: CNN

קרו סיפרה כי שני שלישים משטחי הגידול נפגעו מהשריפות. "היין לא חשוב כעת, האנשים חשובים", אמרה. "הבציר של 2017 ייזכר בעיקר בזכות האש". בריאן אלכסנדר בן ה-34 מסנטה רוזה סיפר שעזר לחלץ את שכנו שנתקע בין הלהבות בדירתו הסמוכה. "לא אוכל לסלוח לעצמי אם מישהו ימות או לא יוכל לקבל עזרה בזמן שאני הייתי יכול להיות שם ולעזור לו", אמר.