וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הביקורת: נשיא הפיליפינים הפקיע מהמשטרה את המאבק בסמים

דוטרטה העביר לסוכנות למלחמה בסמים את ניהול המאבק בתופעה שגבתה את חייהם של אלפי חשודים בצריכה וסחר בסמים. זו הפעם השנייה שדוטרטה מפקיע את סמכות המשטרה בתחום מאז חודש ינואר

נשיא הפיליפינים תקף את שליט קוריאה הצפונית וכינה אותו "טיפש", "שמן" ו"בן זונה". מערכת וואלה! NEWS
ממשיך במאבק נגד סוחרי וצרכני הסמים. דוטרטה/מערכת וואלה! NEWS

נשיא הפיליפינים רודריגו דוטרטה אמר היום (חמישי) כי יוציא את המשטרה מהקמפיין שיזם נגד צריכת סמים, ובמקומה תנהל אותו הסוכנות למלחמה בסמים, לאחר שהביקורת נגדו בקרב רבים בציבור הולכת וגוברת. בתחילת השנה הוציא דוטרטה מידי המשטרה את האחריות למאבק בצריכת סמים, לאחר שאיש עסקים דרום קוריאני נחטף ונהרג בידי שוטרים; אולם, ביטל את המהלך כעבור זמן קצר.

לפי ארגוני זכויות אדם, שוטרים בפיליפינים הרגו אלפי בני אדם באופן שרירותי, כחלק מהמאבק שמוביל הנשיא נגד סוחרי וצרכני סמים. בחודש האחרון חלה ירידה בכמויות ההרוגים לאחר שזו השיקה תוכנית גמילה למכורים לסמים, אך אזרחים רבים קוראים להכריז על המאבק בסמים כבלתי חוקי.

עוד באותו נושא:
נשיא הפיליפינים: אם בני מעורב בסחר בסמים - אפשר להרוג אותו
נשיא הפיליפינים לאחד ממבקריו: "תגיד, אתה הומו או פדופיל?"

הפגנה נגד נשיא הפיליפינים דוטרטה מול שגרירות ארה"ב במנילה, 15 בספטמבר. רויטרס
מחאה נגד דוטרטה מול שגרירות ארה"ב במנילה/רויטרס

מדיניותו של דוטרטה זוכה להתנגדות הולכת וגוברת בקרב רבים בציבור, בעיקר מצד הכנסייה הקתולית, ולגינוי בינלאומי. הביקורת נגד הנשיא התגברה לאחר שבחודש אוגוסט שוטרים הרגו נער בן 17 שנחשד שצרך סמים, אך משפחתו הכחישה את טענות המשטרה. סקר שנערך בסוף השבוע הראה שרמת האמון ושביעות הרצון מהנשיא הן הנמוכות ביותר מאז נכנס לתפקיד. ואולם, רבים עדיין מפגינים את תמיכתם בנשיא בן ה-72, שנבחר על בסיס מצע של מלחמה חסרת פשרות בפשיעה ובסחר בסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully