וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדמה חרוכה ב"ארץ היין": הרס השריפות בקליפורניה בתיעוד מהאוויר

האש העזה כילתה מבנים ושטחים רבים, וגרמה למותם של 31 בני אדם לפחות, בשריפה הקטלנית ביותר במדינה שבחוף המערבי מאז ומעולם. צוותי הכיבוי הצליחו להאט את התפשטות הדליקה, אך עוד מאות תושבים נעדרים

צילום: רויטרס

צוותי הכיבוי בקליפורניה החלו אמש (חמישי) להאט את שריפות הענק בצפון המדינה, שגבו את חייהם של לפחות 31 בני אדם לצד מאות נעדרים. השריפה ב"ארץ היין" של קליפורניה היא הקטלנית ביותר במדינה שבחוף המערבי של ארצות הברית מאז 1933.

השריפות באזור המפרץ הצפוני החריבו גם 3,500 בתים ובתי עסק, וכילו עד שטח בגודלה של העיר ניו יורק, כששכונות שלמות בעיר סנטה רוזה נהפכו לאפר. הן הותירו אחריהן עצים חרוכים ומכוניות שרופות, שנצפו בתיעוד מהאוויר מאזור ההרס.

גורמים בכירים במערך הכבאות אמרו כי הכבאים התמקדו בפינוי תושבים והצלת חיים ולא בהגנה על מבנים. מושל קליפורניה ג'רי בראון הכריז על מצב חירום בשלושה מחוזות במדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
יומיים מפתיחת השיחות בקהיר: הושג הסכם פיוס בין חמאס ופתח
המאבק בתקיפות צוות רפואי: שני כתבי אישום הוגשו בתוך שבוע
ארה"ב צפויה לפרוש מאונסק"ו בשל עמדותיו נגד ישראל

שריפות ענק בסנטה רוזה, קליפורניה, 12 באוקטובר 2017. רויטרס
שכונות שלמו הפכו לאפר. שריפה בסנטה רוזה, קליפורניה/רויטרס

גל השריפות האחרון בקליפורניה הוא בין ההרסניים בהיסטוריה של המדינה. העשן שהיתמר מהשריפות עד לסן פרנסיסקו שנמצאת כמאה קילומטרים מדרום למוקדי השריפות. "זהו אירוע קטלני ורציני", אמר מפקד כוחות כיבוי האש קן פימלוט והזהיר כי מספר ההרוגים עלול לעלות. לדבריו, חמש שנות בצורת ומיכלי דלק יבשים מגבירים את השריפות, ש-73 מסוקים וכמעט 8,000 כבאים מנסים לכבות. לפי גורמים אמריקנים, כ-200 כבאים נשלחו לסייע להם.

נואה לאוורי, שחקן בייסבול בעברו וכיום מנהל של חנות לציוד מחנאות באזור סן פרנסיסקו, עזב את ביתו יחד עם כל המשפחה בהתראה של דקות ספורות. "אני לא יכול להוציא מהראש את הקולות של אנשים צורחים באימה בתוך הלהבות שהקיפו אותנו", סיפר בשיחה עם סוכנות "אי-פי". שכונות שלמות בעיר סנטה רוזה הפכו לאפר, וכ-5,000 תושבי העיר קליסטוגה נדרשו לעזוב את העיר. לפי גורמים אמריקנים, לפחות 13 בני אדם מתוך ההרוגים הם תושבי סונומה ובעיתון "לוס אנג'לס טיימס" דווח כי שישה מהם תושבי מנדוסינו.

עוד באותו נושא

"צרחות אימה מתוך הלהבות": קליפורניה נאבקת בשריפות הענק

לכתבה המלאה
שריפות ענק בסנטה רוזה, קליפורניה, 12 באוקטובר 2017. רויטרס
מניין ההרוגים עלה ל-23 בני אדם. שריפה בעיר סנטה רוזה, קליפורניה/רויטרס
שריפת ענק במחוז אורנג' בקליפורניה, 10 באוקטובר 2017. רויטרס
מטוס כיבוי במחוז אורנג', קליפורניה/רויטרס
שריפות ענק בסנטה רוזה, קליפורניה, 10 באוקטובר 2017. AP
כבאים מכבים שריפה בסנטה רוזה/AP
שריפות ענק בסנטה רוזה, קליפורניה, 12 באוקטובר 2017. רויטרס
נזקי השריפה בסנטה רוזה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully