צילום: מתוך אינסטגרם // "מי נגע בבת הזוג שלי?!" דוד אמויאל ואליה קדוש

מי אתה ה"שטן" מאיכילוב?

העבריין הנמלט דוד אמויאל, ש"נחלץ" לעזרת בת זוגו אליה קדוש והיכה באכזריות את מאבטחי ביה"ח, הוא מלווה בריבית בשוק האפור שצמח בארגון הפשע של יצחק אברג'יל והיה מעורב במלחמת כנופיות • וזה רק קצה קרחון האלימות

כאשר אמרה אליה קדוש בת ה־19 מתל אביב במהלך התקיפה בבית החולים איכילוב לאחד מ"חיילי" בן זוגה, העבריין דוד אמויאל מראשון לציון, "יא קוקסינל, למה אתה לא מחזיר לו? אם בעלי היה פה הוא היה מפרק אותם", היא ידעה טוב מאוד מה היא אומרת. כעבור כשעה וחצי, כשהגיע אמויאל לבית החולים, הנבואה של קדוש הגשימה את עצמה וכמה מאבטחים הוכו באכזריות על ידי העבריין וחייליו. אמויאל אף הודיע לאחד המאבטחים, "אני השטן שלך", ולאחר התקיפה טס כבר באותו היום למילאנו וכעת הוכרז כעבריין נמלט. 

עד השבוע לא הרבה שמעו את השם דוד אמויאל - עבריין ממערב ראשון לציון שנחשב לאחד הכוחות העולים בפשע המקומי. צעיר שהחל את דרכו בארגון הפשיעה של יצחק אברג'יל, שם היה תפקידו פשוט - להקים "סניפי בנק" בשוק האפור בראשון לציון, חולון ובת ים. לשם כך אסף אמויאל סביבו חיילים, הפקיד בידם כסף רב, וכל אחד מהם היה אחראי על אזור מסוים שבו הם היו מעניקים הלוואות בריביות אכזריות לכל דורש.  

הכרזת מלחמה    

כל עוד מקבלי ההלוואות הצליחו לעמוד בהחזרי התשלומים, הכל עבד יפה. ומה קרה כשמישהו החל להתעכב בתשלומים? אז החלו הריביות לעלות במאות אחוזים עד שלא היה אפשר להחזיר אותן כלל. ומה אז? אז נכנסו לתמונה העבריינים, שלא בחלו בשום אמצעי על מנת לקבל את כספם - החל מאיומים, דרך השלכת רימונים, גרימת נזק לרכוש והפחדת בני המשפחה, וכלה באלימות קשה. במשך שנים הצליח ארגון הפשיעה של אברג'יל להשיג עשרות מיליוני שקלים מ"הבנקים" שהפעיל עבורו אמויאל.   

מכות אכזריות בכל חלקי הגוף. אמויאל וחייליו מכים מאבטחים בביה"ח איכילוב

הבעיה החלה בשנת 2008, אז נעצר ראש ארגון הפשע יצחק אברג'יל כאשר האמריקנים ביקשו את הסגרתו לארה"ב. בתחילה העסקים עוד המשיכו כרגיל, אולם כאשר הוסגר ב־2011 ניסה כל אחד מהחיילים הבכירים להפוך את רשת ה"בנקים" הרווחית לשלו, ובתוך זמן קצר ללא "מבוגר אחראי" החלו סכסוכים בין העבריינים. כך פרץ בין דוד אמויאל לבין מקורבו העבריין יניב בן שושן, שגר במזרח ראשון לציון, סכסוך שחצה את העיר לשניים כשבן שושן הקים כנופיה חדשה במזרח ראשון וחלק מאנשיו של אמויאל עברו לבן שושן. מבחינת אמויאל, מדובר היה בהכרזת מלחמה שהתפתחה לקטטה שבה הוכו אנשיו של בן שושן והוא עצמו באכזריות.

אבל באותו זמן עשו אמויאל ובן שושן טעויות של מתחילים, שהכניסו אותם למעצר. שוטרי משטרת מחוז מרכז, שם עקבו ללא הפסקה אחרי אמויאל, הגיעו יום אחד לביתו כשלא היה בבית, והבחינו במטען חבלה שהוסתר באחד החדרים המשותפים בקומת הגג של הבניין. הבלשים הזעיקו את חבלני המשטרה שפינו את המטען, הניחו במקומו מטען דמה זהה והמתינו במקום במארב. כעבור כמה שעות אסף אמויאל, שלא הבחין בשום דבר חשוד, את המטען ונעצר מייד על ידי הבלשים. גם מזלו של בן שושן לא שפר עליו, ובעת שיצא ממעצר בית לשמחה משפחתית, נעצר על ידי שוטרים והתברר כי הוא נושא אקדח טעון.

את האנדרלמוסיה שנוצרה בין שתי הכנופיות זיהו אנשי ארגון הפשיעה של שי מוסלי, שחברו בתחילה מרחוק לכנופייתו של בן שושן, ולאט־לאט החלה מלחמה עקובה מדם שגבתה את חייהם של יותר מ־15 חברי כנופיות צעירים בראשון לציון, חולון ובת ים. אמויאל עצמו, שיצא ממאסר בן שנתיים בכלא לאחר שהורשע בפרשת מטען החבלה, המשיך במתן הלוואות בשוק האפור, וכעבור כשנה וחצי מצא את עצמו שוב במעצר ובכלא, לאחר שהואשם בקשירת קשר לסחוט קורבן ב־160 אלף שקלים. התיק עצמו נקלע לקשיים, מאחר שהקורבן שנחטף והוכה סירב למסור עדות והמדינה נאלצה להגיע להסדר טיעון עם אמויאל שריצה חמישה חודשי מאסר בלבד. 

"תקפו ללא רחם"

מאז ששוחרר מהכלא, לפני כשנתיים, נחשב אמויאל עדיין - כך על פי הדו"חות המודיעיניים של המשטרה - כשולט בארגון פשיעה עם חיילים רבים שסרים למרותו ועוסק בעיקר בהלוואות בשוק האפור. אמויאל נחקר כמה פעמים מאז ששוחרר, אך עד לשבוע שעבר לא נעצר. הקשר שלו עם הדוגמנית אליה קדוש בת ה־19 החל לפני כחצי שנה, וכשהתקשרה אליו באמצע הלילה וסיפרה לו על מה שאירע בבית החולים לא היה ספק שיגיע לסגור חשבון. 

כתב האישום שהוגש השבוע מלמד משהו על אכזריותם של אמויאל וחייליו. "בסמוך לשעה 02:48 הגיעו משיבים 4-1 ודוד אמויאל לבית החולים ונכנסו לשטח המיון, תוך שדוד צועק 'מי הבנזונה שנגע בבת הזוג שלי?!'", נכתב שם, "בהמשך איים דוד על אחד המאבטחים באומרו: 'אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ'. מייד לאחר מכן נכנס עם הנאשמים האחרים לחדר המיון. תחילה הקיפו את אחד המאבטחים מכל עבר וחבטו בראשו ומאחורי גבו. לאחר מכן, משנפל לארץ, המשיכו בבעיטות בפניו ובחלקי גופו ולאחר מכן היכו באכזריות שלושה מאבטחים נוספים. כאשר אחד המאבטחים ניסה למנוע מהם לברוח, הם הצמידו אותו לקיר ותקפו אותו ללא רחם".

פרקליטו של אמויאל, עו"ד נס בן נתן, מסר בתגובה כי "אכן מדובר במי שיש לו עבר פלילי, אך הכותרות שבהן מכתירה אותו המשטרה רחוקות מהמציאות ונשענות על רכילות ושמועות שהמשטרה מכנה מידע מודיעיני. מר אמויאל יצא את הארץ כדת וכדין, מבלי שבאותה עת היה מבוקש או דרוש, ולכן אין מקום לדבר על בריחה". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו