Skip to content

יום שביתה והפגנות שלישי בצרפת

למרות מאבקי הכוח בין האיגודים המקצועיים הנובעים מהזיקה הפוליטית של כל איגוד ואיגוד והרצון לתת את הטון, עדיין יצאו לרחובות מארסיי 10,000 איש ועוד 2,000 מחברי איגוד ה-FO שצעדו בשעות הבוקר. האינטרס של כל האיגודים זהה אבל הלכה למעשה הם, יעשו כמיטב יכולתם כדי לא להציג חזית אחידה כדי שחס וחלילה אף איגוד לא יציג […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

המאבק כנגד חוק העבודה החדש נידון לכשלון כמו כל קודמיו, אבל המלחמה הסוציאלית בצרפת עדיין לא הסתיימה. היום הושבתה המדינה (במגבלות המותר) בפעם השלישית בחודש וחצי האחרונים.

אגוד עובדי ההוראה - צילום: עמית מנדלזון

למרות מאבקי הכוח בין האיגודים המקצועיים הנובעים מהזיקה הפוליטית של כל איגוד ואיגוד והרצון לתת את הטון, עדיין יצאו לרחובות מארסיי 10,000 איש ועוד 2,000 מחברי איגוד ה-FO שצעדו בשעות הבוקר. האינטרס של כל האיגודים זהה אבל הלכה למעשה הם, יעשו כמיטב יכולתם כדי לא להציג חזית אחידה כדי שחס וחלילה אף איגוד לא יציג דומיננטיות, או ירוויח נקודות.

השופר והתוף - אם הבחור הזה לא חרש זה יפתיע אותי - צילום: עמית מנדלזון

הפעם ניתנה זכות ההובלה לאיגוד עובדי ההוראה – ה- SNU שהפגין נוכחות גבוהה במיוחד מה שאומר שמרבית בתי הספר היו סגורים. גם פחי האשפה, שלאחרונה לא מספיקים להתמלא וכבר מרוקנים, מאוד לא אופייני למארסיי, מלאים ורוב עובדי העירייה בשביתה.

מופעל/כבוי - צילום: עמית מנדלזון

המאבק כולו, כמו כל קודמיו, נידון לכשלון ועל כך יעיד התקציב שהנשיא עמנואל מקרון העביר בפרלמנט לשנת 2018, תקציב המיטיב עם העשירים ובעלי ההכנסות הגבוהות. מה שכמובן לא הפתיע אף אחד, אבל הוכיח כי ללא כוח אבסולוטי של האיגודים אין לציבור כוח כנגד הפרלמנט והממשלה. ואת כוחם האבסולוטי של האיגודים חיסל ניקולא סרקוזי בזמנו עם החלת חוק שירות המינימום, שלא מאפשר שביתה מלאה ושיתוק המשק ובלעדי הכוח הזה  אין לאיגודים שום קלף מיקוח רלוונטי.

ארגון ה- FO צועדים מוקדם והולכים לעבודה - צילום: עמית מנדלזון

המיליטנטים שבין האיגודים מדברים כבר היום על חסימת הכניסות למזקקות הנפט וחסימות לאורך האוטוסטרדות ובכניסה למפעלים הגדולים. אמצעי לחץ רלוונטי אם כי תמיד גורר קרבות אלימים עם המשטרה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן