בדרך לכלא: הנשיא רובי ריבלין סירב לבקשת החנינה של הזמר קובי פרץ

הזמר, שהורשע בשורת עבירות מס בחמישה מקרים, יחל לרצות עונש מאסר של שנה וחצי • לפני כחודשיים הגיש בקשת חנינה לנשיא, שקיבל את המלצת שרת המשפטים - ודחה את הבקשה
חיים טוויל
י"ג תשרי התשע"ח / 03.10.2017 10:20

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט היום (שלישי) שלא להעניק חנינה לזמר קובי פרץ – כפי שהמליצה לו שרת המשפטים איילת שקד.

פרץ, זמר מסורתי המשתתף בקביעות באירועי סליחות ושיעורי תורה, הורשע בעבירות מס בהיקף של מיליונים. הוא יתחיל לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו  ב-15 באוקטובר.

בתשובת בית הנשיא הודגש כי מוסד החנינה איננו בגדר ערכאת ערעור, והוא אינו מהווה חוליה נוספת במערכת המשפט, והוא נועד למקרים בודדים וחריגים בלבד, בהם מתקיימות נסיבות ייחודיות ויוצאות דופן.

בהודעה מטעם בית הנשיא נאמר: “הנימוקים שהועלו על ידי פרץ בבקשת החנינה, לרבות נסיבותיו האישיות וכן זכויותיו הרבות, עמדו לנגד עיני בית המשפט בטרם נגזר דינו, ואף ניתן להם משקל נוסף, כאשר הופחת עונשו בערכאת הערעור ובבקשת החנינה אין שינוי בנסיבות שיש בו כדי להצדיק מעשה חריג ויוצא דופן של חנינה מאת נשיא המדינה”.

על פרץ נגזרו בבית משפט השלום שנתיים מאסר, לאחר שהורשע בעבירות מס חמורות – ומאוחר יותר עונשו הופחת לשנה וחצי מאסר בפועל, לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל באופן חלקי את ערעורו של הזמר וקיצר את עונשו.

במקביל, נדחה ערעור הפרקליטות להחמיר בעונשו של פרץ ולהטיל עליו 4.5 שנות מאסר בפועל.

פרץ הורשע בשורה ארוכה של עבירות מס ועבירות כלכליות ביניהן חמש הרשעות בהשמטת הכנסות, חמש הרשעות בהכנה וקיום פנקסי חשבונות כוזבים, חמש הרשעות בשימוש במרמה, עורמה ותחבולה ועוד.

בית המשפט קבע כי בין השנים 2009-2005 העלים פרץ הכנסות בהיקף כולל של 5.8 מיליון שקלים

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות