וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמרונים צבאיים וגינוי אמריקני: הבידוד של הכורדים גובר

איראן ועיראק פתחו בתרגיל משותף, ברקע סירובו של החבל להעביר את השליטה על מעברי הגבול לאחר ההצבעה על עצמאותו. הטיסות הבינלאומיות נעצרו, וושינגטון הבהירה כי היא לא מכירה בתוצאות המשאל

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

עיראק ושכנותיה מגבירות את הלחץ על הממשל הכורדי האוטונומי אחרי משאל העם שבו הצביעו רוב מוחץ מתושבי החבל בעד עצמאות, בזמן שארצות הברית הבהירה כי היא אינה מכירה בתוצאות וקוראת לשמירה על שלומתה הטריטוריאלית של עיראק.

אתמול יצאה הטיסה הבינלאומית האחרונה מארביל, בירת החבל הכורדי, והיום (שבת) פתחו צבאות עיראק ואיראן בתרגיל משותף בגבולותיהן, אחרי שהכורדים סירבו לבקשת בגדאד, טהראן ואנקרה, להעביר את השליטה על מעברי הגבול.

משרד ההגנה בבגדאד אמר כי צבא עיראק מתכנן להשתלט על מעברי הגבול בתיאום עם איראן ועם טורקיה, מבלי לפרט אם הכוחות העיראקיים יתקדמו אל עמדות הגבול החיצוניות הנשלטות בידי הכורדים מתוך שטחן של איראן ושל טורקיה.

עוד בנושא:
"על העולם להכיר בכך": 92% הצביעו בעד עצמאות הכורדים מעיראק
78% הצבעה במשאל העם הכורדי; עיראק וטורקיה מזיזות כוחות

כורדים חוגגים ביום משאל העם בעיראק, ספטמבר 2017. רויטרס
כורדים חוגגים בעיראק/רויטרס

על אף שמשאל העם אינו מחייב, הכורדים רואים בו מנדט לנהל משא ומתן עם ממשלת עיראק על היפרדות החבל מהמדינה. בבגדאד, מנגד, מסרבים לכך בתוקף בטענה כי ההצבעה לא הייתה חוקתית. בממשלו של מסעוד ברזאני רואים בהצבעה גם הכרה בתרומה המכרעת של הכורדים במאבק בארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

ארצות הברית ומדינות מערביות רבות חוששות כי המשבר יערער את המצב השברירי ממילא במזרח התיכון, בתקופה שבה המאבק הכלל אזורי בדאעש נמצא בשלביו האחרונים. מלבד ישראל, שום מדינה לא הביעה תמיכה רשמית במהלך של הממשל בארביל, שלפי הקואליציה הבינלאומית נגד דאעש פגע במאבק בארגון הקיצוני.

"משאל העם ותוצאותיו לא לגיטימיים, ואנחנו ממשיכים לתמוך בעיראק מאוחדת, דמוקרטית ומשגשגת", הבהיר אתמול שר החוץ של ארצות הברית רקס טילרסון, בהצהרה רשמית בנושא. בוושינגטון דחקו בכורדים לסגת ממשאל העם בטרם ההצבעה, אך בארביל לא נתערו לבקשת בעלת בריתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החוץ האמריקני רקס טילרסון בתדרוך לעיתונאים בנושא אפגניסטן ופקיסטן, 22 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
"משאל העם ותוצאותיו לא לגיטימיים". טילרסון/רויטרס, רויטרס

טורקיה, שמנהלת מאבק במורדים כורדים בתוך שטחה זה ארבעה עשורים, איימה בצעדים חריפים נגד הכורדים בעיראק, שעמם שמרה על קשרים קרובים עד לאחרונה. נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הזהיר כי תושבי החבל "ירעבו" אם מנהיגיהם לא ייסוגו מהמהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully