יום שני, 27.05.2024 שעה 08:26
לוח משחקים
  • ריאל מדריד
  • 95 - 77
  • פנאתינייקוס

ספאחיה: המטרה היא להגיע לפלייאוף היורוליג

המאמן הקרואטי הציב מטרות ופנה לקהל הצהוב: "צריך להיעזר בסבלנות, לא נצליח בלעדיכם". כפי שפורסם לראשונה ב-ONE: איתי שגב מונה לקפטן החדש

|
שמעון מזרחי נבן ספאחיה (שחר גרוס)
שמעון מזרחי נבן ספאחיה (שחר גרוס)

אחרי שטורנירי ההכנה בחו”ל תמו, ורגע לפני פתיחת גביע ווינר, בו יפגשו את הפועל תל אביב לדרבי חם, מכבי תל אביב ערכה הערב (חמישי) מסיבת עיתונאים חגיגית לפתיחת העונה. לאחר שכמעט כל שחקני הסגל הוחלפו, כמו גם הצוות המקצועי בראשות נבן ספאחיה, הוצגה החבורה החדשה, שתחל גם את משחקיה ביורוליג בעוד שבועיים בדיוק, כאשר במקביל הכריזה הקבוצה רשמית על מינויו של איתי שגב לקפטן החדש, החלטה עליה פורסם לראשונה ב-ONE. 

“זה רגע מרגש בשבילי, אני רוצה להגיד תודה להנהלה ולצוות המקצועי על האמון. יש לנו קבוצה מאוד מסקרנת ואני יכול להגיד שאנחנו רעבים להצליח ושאנחנו מתאימים לרמות הגבוהות. התפקיד שלי הוא להנחיל את הערכים האלה לחברים החדשים ולעזור להחזיר את הקבוצה למקום הראוי לה”, אמר הקפטן הטרי בהצרה לפני שהחלו חברי הצוות המקצועי לענות לשאלות.

איתי שגב (שחר גרוס)איתי שגב (שחר גרוס)

“אני מאוד מתרגש לחזור למועדון לאחר 10 שנים”, פתח המאמן הקרואטי, נבן ספאחיה, את דבריו ומיד לאחר מכן דיבר על המטרות לעונה שבפתח: “המטרה העיקרית שלנו היא להחזיר את הקהל למנורה מבטחים. דבר שני – אנחנו רוצים להילחם על המקום בפלייאוף היורוליג”.

ספאחיה: רוצה לאחד את הקהל סביב הקבוצה

“אנחנו קבוצה חדשה לחלוטין ולכן אני מבקש מהקהל להיעזר בסבלנות”, המשיך המאמן שפנה לאוהדים הצהובים. “לשחק ללא האוהדים זה אסון ואני מקווה שנתאחד מחדש. זכיתי לפריבילגיה לאמן מול הקהל הנפלא הזה בעבר ואני מקווה שגם השחקנים שלי יזכו להינות ממנו”. 

שחקני מכבי תל אביב 2017/2018 (שחר גרוס)שחקני מכבי תל אביב 2017/2018 (שחר גרוס)

לאחר מכן, המשיך המאמן ודיבר על הסגנון אותו ירצה לראות מהקבוצה: “אני חושב שבמהלך ששת המשחקים בהכנה הראינו שאנחנו רוצים להיות אגרסיביים ולשחק כדורסל מהיר עם קצב גבוהה. אני רוצה שיהיה ספסל עמוק ורוטציה גדולה, כי אנחנו יוצאים למרתון ואנחנו רוצים שכל הסגל ייקח חלק במהלך העונה. לפעמים קשה מאוד לחזות מה הולך לקרות עם קבוצה חדשה לגמרי. חלק מהשחקנים פה לא שיחקו ברמות האלה. ראינו דברים טובים ושליליים בכרתים שם שיחקנו לראשונה מול קבוצות יורוליג. רק זמן יפתור את הבעיות ולכן ביקשתי סבלנות”.

נבן ספאחיה (שחר גרוס)נבן ספאחיה (שחר גרוס)

מספר משחקי ההכנה המועט לעומת השנים הקודמות: “אני לא אתלונן על התנאים בהכנה. אפשר תמיד לשפר את התנאים בכל מקום אבל זה מה שיש וזה מה שעשינו. הכדורסל השתנה והוא כבר לא כמו בעבר אז קבוצות ערכו המון משחקים בהכנה. היום במהלך העונה הקבוצה תעבור כמות משחקים כמעט כמו באן בי איי ולכן לא צריך הרבה משחקי הכנה. לצערי איבדנו את נוריס בפציעה במהלך ההכנה בשל התנאים באחד האולמות, אבל זה יכול לקות בכל אולם”.

מי שריכז את מרבית תשומת הלב היה דווקא שמעון מזרחי שנדרש להתייחס לסוגית העימות בין פיב”א ליורוליג ואמר: “המצב העדכני הוא שאתמול נערכה פגישה בלתי רשמית בין ג’ורדי ברתומאו לבין פטריק באומן והם שוחחו בנושא, אך כרגע ללא תוצאה. להערכתי תוך שבוע ימים תתכנסנה כל הקבוצות ותתקבל החלטה שתהיה הטובה ביותר עבורן. לגבי ההצעה האחרונה של פיב”א – היא כמעט לא ניתנת ליישום כי שום שחקן לא יכול לשחק 6 משחקים ב-9 ימים. אני מניח שיהיו עוד שיחות במהלך השבוע. לגבי המכתב ששלח עמירם הלוי לפיב”א ומה שאמרתי לו, אני אשמור זאת לעצמי. השחקנים הם שחקני מועדון והחוזה שלהם מול המועדון. מה שיוחלט לגבי קבוצות היורוליג זה מה שיקרה גם איתנו”.

שמעון מזרחי (שחר גרוס)שמעון מזרחי (שחר גרוס)

מזרחי נשאל גם על ההבדל ברמת המעורבות של חברי ההנהלה בבניית הקבוצה שהייתה גבוהה מאוד בשנים האחרונות: “מינינו מאמן ועוזרים שמחוברים למועדון, מכירים אותו ויודעים בדיוק מה מצופה מהם, נתנו להם את כל הכלים לבנות קבוצה כמו שהם רואים לנכון וכך שתתאם למטרות שהצבנו. לא התערבנו בבניית הסגל וכחלק מהלקחים שהפקנו, היו עוד החלטות שאשמור בתוך המועדון. אבל שוב, הצוות המקצועי יחד עם ניקולה וויצ’יץ’ והסקאוטים, הם אלה שבנו את הקבוצה לראות עיניהם. 

“נבן ספאחיה הוחתם ל-3 שנים ואנחנו נתנו לו את כל הסמכויות לבנות את הקבוצה. אנחנו בטוחים ובוטחים בו ולא רוצים לעשות שינויים. עם אאז אדלשטיין הדברים התגלגלו לא כמו שרצינו ולכן הפעם הבאנו מאמן שמכיר את מכבי והיה מוכן להקריב את הג’וב שלו באטלנטה בשבילנו”.

העובדה ששום שחקן של הקבוצה לא נכלל בסגל נבחרת ישראל ליורובאסקט: “תמיד היה לנו את הכבוד ששחקנים שלנו יובילו את הנבחרת ותמיד שאפנו לכך. באליפות בקיץ הזה היו שני שחקנים שלנו שהיו אמורים להיות בנבחרת – ג’ייק כהן וכארם משעור. שניהם הביעו רצון עז לשחק בנבחרת והם יצהירו את זה על כל במה. כהן הסביר שהוא לא חושב שזה נכון להגיע במצב שהוא ככל הנראה יגיע לאימונים אבל ינופה, למרות זאת, הוא אמר שאם תהיה בעיה עם ריצ’ארד האוול הוא יגיע ישר בתור גיבוי. כארם מחזיק בכל התעודות הרפואיות שנוגעות לטיפול המיוחד שהוא עבר כדי לטפל בכתף. לאחר הטיפול הוא התייצב בנבחרת אבל נמסר לא שהוא לא בתוכניות.

גיא גודס שמעון מזרחי נבן ספאחיה וטל בורשטיין (שחר גרוס)גיא גודס שמעון מזרחי נבן ספאחיה וטל בורשטיין (שחר גרוס)

סוני ווימס שהושעה ל-4 שנים לאחר שנתפס בשימוש בחומרים אסורים: “סוני ווימס היה במכבי בעונה שעברה אבל מהסיבות הללו הוא שוחרר. אני בטוח שהעונש יכול עליו גם בסין, לנו בכל מקרה אין קשר אליו”.

הטענות על פרידה לא מכובדת מגיא פניני, יוגב אוחיון וגל מקל: “אנחנו מעריכים מאוד את השנים של יוגב, גיא וגל במכבי. אני לא מבין למה אומרים שהפרידה לא הייתה טובה. נפרדנו מהם בצורה מכובדת וטובה. אני אישית נפרדתי מגיא ואיחלתי לו הצלחה רבה ושאר חברי ההנהלה נפרדו ממקל ואוחיון באופן אישי”. 

גיא גודס (שחר גרוס)גיא גודס (שחר גרוס)

?פנים חדשות – ישנות נוספות היו אלה של גיא גודס, שיכהן כעוזרו של ספאחיה והוסיף לסיום: ”השנה היא שנה מעניינת כי נבנה צוות ישן – חדש. עם נבן עבדתי לפני 11 שנה ועם טל שיחקתי. השנה הייתה שנה של בנייה ונעשתה פה הרבה מחשבה כדי לבנות את הפאזל. המטרה הייתה לבנות שלם שיעלה על סך חלקיו ופה השקענו את המאמץ. אנחנו רוצים קבוצה שתיתן הכל על המגרש ותילחם למען הצלחת הקבוצה”.

אסור לפספס
נגןההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
ההפתעה שחיכתה לטוני קרוס בחדר ההלבשה
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */