שירה בגין. "זאת הזהות שלי" // צילום: הסוכנות היהודית

בעקבות סבא רבא: הנינה של בגין שליחה בבריטניה

עוד לפני הגיוס: שירה בגין (18) התנדבה לשנת שירות בסוכנות היהודית כדי לחזק את הקשר עם צעירים יהודים • שירה: "יצאתי לשליחות כדי להביא את מי שאני"

בעקבות סבא רבא: שירה בגין (18), נינתו של ראש הממשלה בעבר מנחם בגין ז"ל, מייצגת את מדינת ישראל בבריטניה בשליחות של הסוכנות היהודית. 

שירה בגין היא אחת מ־114 בוגרי תיכון, שהחלו בימים אלה שנת שירות מטעם הסוכנות היהודית ב־28 יעדים ברחבי העולם. הם מתנדבים בקהילות היהודיות לפני גיוסם לצה"ל כדי לחזק את הקשר של מאות אלפי צעירים ובני משפחותיהם עם ישראל. שירה בגין מתגוררת בקומונה בצפון לונדון עם שבעה צעירים וצעירות, שהתנדבו לשנת שירות של הסוכנות היהודית. הם יפעלו בכל מוסדות הקהילה היהודית ויעסקו בפעילות חינוכית ובהתנדבותית בעיר. 

שירה היא נכדתו של ח"כ בני בגין. אביה הוא רב־סרן יונתן בגין ז"ל, טייס חיל האוויר שנהרג בטיסת אימון במארס 2000. שירה, בוגרת תנועת הצופים, סיפרה: ״בחרתי לצאת לשליחות כדי להביא את מי שאני, עם הטוב ועם הרע שבסיפור שאיתו גדלתי. ישראל היא חלק ממני, מהזהות שלי. למרות שאני לא פוליטיקאית, אני פה כדי להמשיך משהו משפחתי ולנסות להעביר את ישראל המיוחדת כפי שאני רואה אותה. השליחות שלי בלונדון היא כדי לספר, להסביר ולהביא את מי שאני לידי ביטוי ולהעביר לאחרים את תחושת הגאווה שלי כלפי המדינה״.

סבא רבא, מנחם בגין ז"ל // צילום: יעקב סער, לע"מ

ראש משלחת הסוכנת היהודית בבריטניה, ראל גודמן, אמר: "קומונות המתנדבים לשנת שירות ("השינשינים") כבר הפכו לחלק בלתי נפרד ממשלחת הסוכנות היהודית בבריטניה. 15 צעירים איכותיים, שחושפים את פרצופה היפה של החברה הישראלית לקהל של צעירים בבבריטניה. דווקא בעולם וירטואלי ושטוח, הנוכחות הפיזית של שליחים רלוונטית והיא אחד הכלים המשמעותיים ביותר עבור הקהילה לחנך ולחבר את צעיריה לישראל של המאה ה־21". 

סבא, בני בגין // צילום: דודי ועקנין

שירה בגין וחבריה לתוכנית השינשינים נבחרו לאחר תהליך מיון ממושך ועברו הכשרה אינטנסיבית של הסוכנות היהודית טרם צאתם לשליחות. במהלך שנת השירות הם יתגוררו בבתים של משפחות מארחות בקהילה היהודית או בדירות משותפות בחיי קומונה. השינשינים יפעלו בשיתוף עם הפדרציות היהודיות וארגונים נוספים בקהילה, ויעסקו בפעילות חינוכית והתנדבותית בתנועות הנוער, בבתי הספר ובמרכזים קהילתיים. שליחי שנת שירות הם חלק מ־400 שליחים, שישרתו השנה בשליחות הארוכה של הסוכנות היהודית ברחבי העולם. השינשינים מביאים את ישראל באופן ישיר וממשי לילדים, לבני הנוער ולסטודנטים בקהילות היהודיות ומכניסים רוח צעירה ודינאמית לקשר עם ישראל. על רקע ביקוש גובר בקהילות היהודיות, הוכפל בחמש השנים האחרונות מספרם של שליחי שנת השירות. בכוונת הסוכנות להרחיב בעתיד את תוכנית השינשינים, הפועלת בשיתוף עם משרד הביטחון ותנועות הנוער, בהתאם לצרכי הקהילות.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו