חסימות הכבישים של מחאת הנכים
הנכים בכביש 1, הבוקר | צילום:

בעקבות הפרת הוראות המשטרה וחסימת כביש 1 הבוקר (שני) על ידי ארגוני הנכים, אגף המבצעים במשטרה שיגר הנחיות לפעולת השוטרים על רקע הצפי להגברת המחאות בצירי התנועה ואיומים בהצתה עצמית של הנכים בכל מגע עם המשטרה. למרות הוראת המשטרה, הנכים חסמו סמוך לשעה 14:30 את צומת יד מרדכי בדרום.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

על מנת למנוע חסימת כבישים לאורך זמן, המשטרה מכינה צירי הגעה מהירים לכבישים עם פוטנציאל חסימה גבוה על רקע אירועים קודמים. בין הכבישים אליהם השוטרים נדרשים להגיע במהירות נמצאים כביש 1, 2, 4, 5 ונתיבי איילון.

בנוסף, המשטרה מבינה שקיימת אופציה לחסימה במספר נקודות במקביל, ועל כן כוח תגובה יהיה מוכן בכל תחנה במחוז הרלוונטי לצורך תגובה מהירה וגיבוי הדדי בין תחנות. במקביל, השוטרים נדרשים לחבור לגורמים שונים לצורכי הפניית התנועה לדרכים חלופיות.

דוח שקיבל היום אחד הנכים
נכה מקבל דוח בשל חסימת הכביש | צילום:

בשל החשש מהצתה עצמית נוכח איומים שהושמעו בהפגנות, כל ניידת תצטייד במטף תקין ובאנקול לגרירת חפצים בוערים כדוגמת צמיגים. במקרה של הפרות סדר - רק שוטרים שהוכשרו לכך יפעלו לסיומו עם הציוד הרלוונטי, ובכפוף לאישור של אג"מ המחוז בלבד.

על פי ההנחיות, המשטרה נערכת גם לדימוי התקשורתי שלה ונדרשת להפעיל צוות תיעוד שיצלם את כל מהלך האירועים בכבישים. זאת, בהתבסס על מקרי עבר שבהם הנכים טענו לאלימות משטרתית מגובה בסרטונים שהגיעו לכלי התקשורת.

פקק בנתיבי איילון, אתמול (צילום: חדשות 2)
פקק בנתיבי איילון, אתמול | צילום: חדשות 2

הבוקר, כאמור, חסמו מספר נכים את כביש 1 ממחלף לטרון לכיוון ירושלים - צעד ממנו התנערו חלק מארגוני הנכים. ביום רביעי הקרוב תתקיים פגישה בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין ראשי הארגונים וראשי ועדי העובדים במשק כדי לדון בהמשך מאבק המחאה להעלאת הקצבאות. זאת, על רקע הנחיית המשטרה נגד חסימות הכבישים, הנחיה שרוב הארגונים מכבדים ולכן מחפשים דרכים חלופיות למחאה.