שתף קטע נבחר

"נגיב בהתאם למגמות בדולר". הגם אתה ברננקי?

הדולר עלה ב-0.4% ל-3.768 שקלים. יו"ר הבנק המרכזי האמריקני, בן ברננקי, הודיע שהוא עשוי להתערב בשוק המט"ח, אך נשאלת השאלה מה בארסנל התחמושת שלו שיכול להתמודד עם מטבע חלש כשהריבית נותרת נמוכה

השער היציג לצמד דולר/שקל נקבע ברמה של 3.768, אשר משקף עלייה של 0.4% ביחס לשער היציג מאתמול (ב'). שוק הסחורות נסחר במגמה מעורבת, כאשר מחיר חבית הנפט רושם ירידה קלה לשער 78.6 דולר. מחיר הזהב נשמר קרוב לרמות השיא ובמחיר של 1,132 דולר.

 

דברי ברננקי מאתמול, יצרו מומנטום חיובי עבור הדולר, והאחרון מתחזק מול מרבית המטבעות המרכזיים. המתאם בין דולר חלש ועלייה בשוק הסחורות (ולהיפך), עדיין נשמר.

 

בן ברננקי מרים את הכפפה

בשעות המסחר המאוחרות, הדולר מתחזק מול מרבית המטבעות המרכזיים. סוף סוף, קרה דבר. נגיד הבנק המרכזי בארה"ב, בן ברננקי, מרים את הכפפה ושולח לשווקים מסר שדרש 24 שעות לעיכול: "נגיב בהתאם להתפתחויות בשער הדולר". הגם אתה ברננקי? האם נגיד הבנק המרכזי שולח מסר לשוק המט"ח?

 האם בן ברננקי חושש מאינפלציה? ייתכן שכן. פיחות מתמשך מזין את אש האינפלציה. אך נשאלת השאלה כיצד יגיב נגיד הבנק המרכזי ומה בארסנל התחמושת שלו שיכול להתמודד עם מטבע חלש? הרי שבהמשך נאומו ציין, כי הריבית בטווח הקצר תישאר נמוכה.

 

האם הנגיד משתמש בפסיכולוגיית השווקים בכדי ליצור מומנטום חיובי עבור הדולר. לזה אני לא יכול להתחייב. כך או כך, למרות שזה נשמע כמו ניגון חוזר בשבועות האחרונים, שבהיעדר אלטרנטיבה של ריבית סבירה לכסף, השווקים, מט"ח סחורות ומניות, מפתחים תנודתיות, כמעט מכל משפט שיוצא מפי הנגידים בעולם המערבי, אפילו העמום ביותר.

  

דולר/שקל – בהתאם למגמה העולמית, השקל נחלש אל מול הדולר בשעות המסחר המאוחרות ונסחר ברמה של 3.775 ₪ לדולר. כאמור, השקל מונע בעיקר מהתפתחויות במגמה העולמית. בסה"כ נסחר השקל ביציבות ובנטייה להיחלש כאשר קיים מומנטום כזה ביחס לדולר והתחזקותו בעולם.

 

אירו/דולר – כמו מרבית המטבעות בעולם, נחלש האירו מול הדולר בשעות המסחר המאוחרות של היום, כאשר במסחר התוך יומי נסחר האירו ברמה של 1.485. בסה"כ שומר האירו, עדיין, על רצועת מסחר צרה יחסית מול הדולר ובטווח של 1.48-1.5 דולר לאירו. ללא ספק, 1.5 דולר לאירו – התנגדות עם עמוד שדרה.

 

תקרה זו נבחנה למעשה 3 פעמים ונראה כי השוק מתקשה לחצותה. הסיבה לכך הוסברה על ידנו רבות באמירה כי "האירו מתחזק ללא עוול בכפם של האירופאים" כלומר, הסיבות להתחזקות צמד מטבעות זה אינן באות מאירופה. יש לציין כי הן גם לא באות מארה"ב שהרי מכיוון ארה"ב – יש יותר סימנים ונתונים כלכליים התומכים בהתחזקות הדולר אולם הוא בפועל – נחלש.

 

ליש"ט/דולר – מדד המחירים בבריטניה לחודש אוקטובר עלה ב – 1.5%, בהתאם לציפיות בשווקים. עיקר העלייה נבעה מהתייקרות מחירי הדלקים. אנליסטים מביעים חשש מהמשך מגמה אינפלציונית ובמונחים שנתיים, חציית רמת ה – 3%. בינתיים, הלירה סטרלינג, למרות נתוני מדד המחירים, מגיבה בהתאם למגמה העולמית ונחלשת מול הדולר לשער 1.678 דולר לליש"ט. ביחס לרוב שעות המסחר, טווח השערים נע ברמה של 1.6753-1.6872דולר לליש"ט. ניכר שהמשקיעים מפתחים התנגדות, כפי הנראה בינתיים בשער של 1.68 דולר לליש"ט.  

 

 

 

הכתב הוא מנהל חדר מצב ואנליסט בשקל אג'יו מקבוצת שקל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
1.68 דולר לליש"ט
צילום: Gettyimages Imagebank
מומלצים