וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם קונדומים מסובסדים, מצרים נלחמת נגד פיצוץ האוכלוסין

15.9.2017 / 18:10

המדינה המאוכלסת ביותר בעולם הערבי, עם 93 מיליון תושבים, מנסה להיאבק בשיעור הילודה הגבוה, וא-סיסי הכריז כי לצד הטרור, זו הסכנה הגדולה ביותר עבור האומה. הרשויות החלו להתמקד באזורי הכפר, כשהן מספקות אמצעי מניעה במחירים מוזלים

גלולות למניעת היריון במרפאה בקהיר, מצרים, אוגוסט 2017. רויטרס
גלולות למניעת היריון במרפאה בקהיר/רויטרס

מצרים מנסה להשריש אצל תושבי האזורים הכפריים במדינה אמצעים להגבלת ילודה ולתכנון משפחה, במטרה לצמצם את קצב גידול האוכלוסייה שלפי הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי מאיים על התפתחותה של המדינה.

כבר כיום, מצרים היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם הערבי עם 93 מיליון תושבים, והיא צפויה לצמוח עד ל-128 מיליון אש עד 2030, אם שיעור הילודה הנוכחי - ארבע לידות לכל אלף נשים - יימשך. לפי הלשכה הלאומית לסטטיסטיקה, בשנה החולפת נולדו במצרים 2.6 מיליון תינוקות.

"שני האיומים הגדולים ביותר הנשקפים למצרים במהלך ההיסטוריה שלה הן טרור והגידול באוכלוסייה, והאתגר הזה פוגע בסיכוייה של מצרים להתקדם", אמר הנשיא בעצרת בהשתתפות בני נוער בחודש יולי האחרון.

המטרה של הממשלה בקהיר היא אזורי הספר, שם רבים סבורים כי משפחות גדולות הן מקור לעוצמה כלכלית ומתנגדים להגבלת הילודה מאחר שזה נוגד את האסלאם. לשם כך, התגייס מוסד אל-אזהאר, המוסד האסלאמי החשוב ביותר בעולם השוכן במצרים, שאימץ את תכנית הממשלה ואמר כי תכנון משפחה אינו אסור.

סיסי 5 ביוני 2017. AP
ממשיך את דרכו של מובארק. הנשיא א-סיסי/AP

הנשיא המודח חוסני מובארק ורעייתו סוזאן השיקו תכנית להגבלת האוכלוסייה לפני כמה עשורים, אך זו הפעם הראשונה שבה הממשלה אומרת כי המניע לחשש שלה מפני הגידול בתושבים הוא כלכלי.

משרד הבריאות הודיעו כי הוא ישלח 12 אלף מומחים לתכנון משפחה ל-18 מחוזות כפריים, אך לא פירט כיצד הוא מתכנן למשוך נשים לתכנית. המשרד מפעיל כ-6,000 מרפאות לתכנון משפחה, שם נשים יכולות לעבור בדיקות בחינם ולקבל אמצעי מניעה מסובסדים, החל מקונדומים, שעולים 0.10 לירה מצרית או התקנים תוך-רחמיים בשתי לירות.

"בשל יוקר המחייה ועליית המחירים, אנשים מתחילים להיות יותר מודעים. הם יודעים שהם יכולים להרשות לעצמם ילד או שניים, אבל לא יותר", אמרה אחלם סעד, אחות במרפאה שנמצאת בפאתי קהיר.

האינפלציה זינקה במצרים במהלך השנה החולפת, בעקבות הפיחות שעשתה המדינה במטבע בנובמבר האחרון, צעד שהוביל לצניחה בערך המטבע. הירידה הזו הובילה למחסור בתרופות בבתי המרקחת ברחבי מצרים, כשעשרות מוצרים - בהם גם אמצעי מניעה - הפכו ללא רווחיים בשביל לייצר אותם או לייבא אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully