עוזבת. היקס, ארכיון (צילום: רויטרס)
היקס | צילום: רויטרס

כחודש וחצי לאחר שפוטר אנתוני סקרמוצ'י מתפקידו, הודיע היום (שלישי) הבית הלבן על מינויה של הופ היקס למנהלת הקבועה של מחלקת התקשורת בבית הלבן. היקס מילאה את התפקיד בחודש האחרון, ובהצלחה רבה לדברי הנשיא טראמפ: היקס בת ה-28 הועסקה בעבר כדוברת הקמפיין של טראמפ וכעוזרת בכירה לנשיא ומצליחה לכהן כבר זמן רב, יותר מכל אחד אחר, כעוזרת פוליטית של הנשיא טראמפ ואחד האנשים הקרובים אליו ביותר.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

היקס התחילה לעבוד עבור משפחת טראמפ ב-2014, כשאיוונקה טראמפ שכרה אותה כעוזרת לנושא יחסי הציבור שלה. היא עבדה עם בתו הבכורה של הנשיא בארגון טראמפ עד ינואר 2015, כשטראמפ הודיע על כוונתו לרוץ לבית הלבן, אז מונתה היקס, רק בת 26, למזכירת העיתונות שלו.

מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד שימשה היקס כיועצת נשיאותית וכמנהלת אסטרטגית במערך התקשורת של הבית הלבן . על פי הדיווחים היא מרוויחה את אחת המשכורת הגבוהות בצוות הבית הלבן ויש לה גם היום קשרים הדוקים לאיוונקה ובעלה, ג'ארד קושנר.

אך היקס נכנסת לבית הלבן ולמחלקת התקשורת בתקופה לא פשוטה: סקרמוצ'י החזיק בתפקיד 10 ימים בלבד ופרש אחרי שנזף נזיפה עמוסה השמצות לכתב הניו יורקר. קודמו, מייק דובקה, עזב את המשרד במאי, כנראה, רגע לפני שפיטרו אותו.  היקס גם נוחתת במרכזו של מאבק מתמשך בין טראמפ לבין התקשורת אותה הוא רואה כיצרנית וספקית "חדשות מזויפות".