‘הכוח שלנו נובע מעוצמה הרוחנית’: ביבי ריגש את יהודי ארגנטינה • צפו

בביקור בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס בירך ראש הממשלה את נשיא ארגנטינה על חידוש חקירת הפיגועים בשגרירות ובבניין הקהילה • נתניהו נפגש עם ראשי הקהילה היהודית - ושוחח עימם על הקשר ההדוק למדינת ישראל • צפו
יוני גרין
כ"א אלול התשע"ז / 12.09.2017 10:26

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו השתתפו אמש (שני, שעון ישראל) בטקס הנחת זר בכיכר השגרירות בארגנטינה – שם נרצחו 29 בני אדם בפיגוע התאבדות בשנת 1992.

הפיגוע הרצחני התרחש ב-17 במרץ 1992, כשמכונית תופת נהוגה בידי מחבל מתאבד התפוצצה ליד שער בניין שגרירות ישראל בבואנוס איירס וגרמה להריסתה.

בפיגוע נהרגו 29 בני אדם מתוכם 4 ישראלים, עובדי משרד החוץ, ו-4 נשים יהודיות. למעלה מ-220 נפצעו.

בני משפחות של שלושה דיפלומטים ישראלים שנרצחו בפיגוע הוזמנו להצטרף לנסיעתו של נתניהו: מירי בן זאב – רעייתו של עלי בן זאב ז”ל, אריאל כרמון – בנה של אליאורה כרמון ז”ל וידידיה זהבי – בנה של זהבה זהבי ז”ל. באירוע השתתפה גם סגנית נשיא ארגנטינה גבריאלה מיקאטי ובני משפחות ההרוגים.

ראש הממשלה חשף שלט הנצחה בשם ממשלת ישראל, ואמר: ”אני מבקש קודם כל להודות על קיומו של הטקס הזה ואני יודע שהוא מבטא את המחויבות של הנשיא מאקרי להילחם בטרור, להילחם באנטישמיות, לזכור את לקחי העבר ולעשות הכל כדי שטרגדיות כאלו לא יישנו”.

נתניהו, שנחת בבואנוס איירס לביקור היסטורי של ראש ממשלה מכהן באמריקה הלטינית,  ביקר בהמשך גם בבניין ‘האמיא’ של הקהילה היהודית בבואנוס איירס – בו נרצחו 85 בני אדם בהתפוצצות מכונית תופת ב-1994. נתניהו בירך את נשיא ארגנטינה, מאוריסיו מקרי, על חידוש חקירת הפיגועים ואת “נכונותו למצות את בירור האמת עד תום”.

באירוע, בו השתתפה כל צמרת הקהילה היהודית, הוענקה לראש הממשלה אזרחות כבוד של העיר בואנוס איירס על ידי חברת מועצת העיר מרסדס דה לאס קאסס.

נתניהו אמר לראשי הקהילה: “זה ביקור היסטורי כי זו הפעם הראשונה שראש ממשלת ישראל ביקר במדינה כלשהי דרומית לארה”ב ובחרתי לפתוח את הביקור באמריקה הלטינית דווקא כאן בארגנטינה, יש פה ידידות גדולה ויש פה ידיד גדול, נשיא ארגנטינה מאוריסיו מאקרי, הוא ואני מדברים אותה שפה כלכלית. אני מצפה בקוצר רוח לביקור הזה מחר ולהידוק הקשרים בין ישראל וארגנטינה, כי ישראל היא כוח עולה כי פתחנו את הכלכלה ושינינו את הכלכלה בישראל”.

נתניהו, שרה, ארגנטינה

בנאומו אמר נתניהו, בין היתר:  “אני יודע שבסופו של דבר ובתחילתו של דבר הכוח שלנו נובע מהעוצמה הרוחנית שלנו, מזה שלעולם לא שכחנו את המורשת שלנו, את הערכים שלנו, את השורשים שלנו, את האחדות שלנו. ואני אומר לכם שעם ישראל זה כמו עץ עתיק עם שורשים עמוקים במורשת ובמולדת שלנו אבל אנחנו תמיד שולחים את הענפים כלפי מעלה, כלפי מעלה מעלה, כלפי עולם המחר.

ואני רוצה שתדעו שיש תפנית גדולה במעמדה של ישראל לא רק פה באמריקה הלטינית אלא בעולם בכלל, אבל אנחנו יודעים שבכל התפניות הללו, בכל השינויים הללו, בכל האתגרים הללו אנחנו יודעים שיש לנו כוח אחד מרכזי וזה הכוח של עם ישראל, העם היהודי, העם הנפלא זה שיש לו כל כך הרבה עבר וכל כך הרבה עתיד בזכותכם.

“אני רוצה לברך אתכם בשנה טובה ואני רוצה להגיד לכם את מה שכתבתי בספר היום, ספר הזיכרון למרכז אמי”א כתבתי דבר פשוט שזהו התמצית של מה שאני אומר לכם כאן ‘עם ישראל חי'”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עם ישראל חי וקיים ,
    13/09/2017 07:05
    יהודה
  1. טוב מאוד כל הכבוד לביבי ,צריך להארות לעולם שעם ישראל חי וקיים לעולם ,נצח ישראל לא ישקר ,