צילום: getty (צילום: ספורט 5)
צילום: getty | צילום: ספורט 5

מעבר לכל דמיון. רפאל נדאל זכה הלילה (בין ראשון לשני) באליפות ארצות הברית הפתוחה. השור ממאיורקה גבר 3:6, 3:6, 4:6 על קווין אנדרסון המפתיע והשלים זכייה מספר 16 בגראנד סלאם בקריירה, שלוש בלבד מאחורי היריב המושבע רוג'ר פדרר.

אין ספק ששנת 2017 תיזכר כאחת המפתיעות בטניס העולמי. אנדי מארי, נובאק ג'וקוביץ' וסטן ואוורינקה שנטלו את פסגת הדירוג כשלו בענק והותירו את המקום דווקא לטניסאים הוותיקים שנראה היה שהשיא מאחוריהם. רוג'ר פדרר עשה זאת עם זכיות בווימבלדון ואליפות אוסטרליה, וכעת גם נדאל עשה זאת כשניצל את הפציעות של יריביו הגדולים והשיג את המייג'ור השני שלו השנה.

והוא עשה זאת בדומיננטיות מוחלטת. אחרי שלוש שנים בהן הישג השיא שלו על המשטח הקשה בניו יורק היה הסיבוב הרביעי בלבד, השור ממאיורקה הציג עליונות לאורך כל הטורניר והפסיד בשלוש מערכות בלבד. המדורג ראשון בעולם נמנע ממפגש מול יריבו הגדול פדרר בחצי הגמר, מה שסלל לו את הדרך לזכיה שלישית באליפות ארה"ב הפתוחה.

גם הערב, נדאל שלט מהפתיחה ולא נבהל מהלחימה של אנדרסון. אחרי מאבק צמוד ושישה משחקונים שנמשכו כ-35 דקות, השור הספרדי הצליח סוף כל סוף להשיג שבירה ראשונה ומשם לא הביט לאחור. המדורג ראשון בעולם הציג משחק דל טעויות (שגיאה כפולה אחת בלבד ו-11 בלתי מחויבות) ולא השאיר סיכוי לדרום אפריקני הנחוש.

ואיך אפשר שלא לתת מילה טובה לפיינליסט? אנדרסון עבר מסע מרשים מאוד בדרך לגמר גראנד סלאם ראשון בקריירה. בגיל 32, הדרום אפריקני קיווה לעשות את הבלתי ייאמן ובהחלט הקשה על נדאל עם ההגשות העוצמתיות שלו (עשרה אייסים), אבל פערי הרמות בין השניים עשו את שלהם. בסופו של דבר, המדורג 32 לא הצליח להשיג אפילו נקודת שבירה אחת בכל המשחק ונאלץ לרדוף אחרי הספרדי האדיר.

כשהוא בן 31, קשה להאמין שנדאל יצליח לחוות עוד שנה מטורפת כמו זו. מארי וג'וקוביץ' יחזרו חזקים ונחושים אפילו יותר כשגם האיום מצד הטניסאים הצעירים והמוכשרים יילך וייגבר. למרות זאת, המדורג ראשון בעולם הצליח לחוות עוד שנה אדירה אחת והשלים פרק נוסף בקריירה מרקיעת שחקים.

מהלך המשחק
אנדרסון הגיע מפוקס מאוד והנחית שני אייסים כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו בדרך ל-0:1, נדאל הראה הרבה ריכוז והשווה בקלות. המשחקון השלישי היה הפכפך במיוחד ונמשך למעלה מעשר דקות, השור ממאיורקה הגיע פעמיים לנקודת שבירה, אבל המדורג 32 בעולם הצליח לשמור על ההגשה שלו אחרי מאבק גדול. אחרי ניצחון חלק של נדאל במשחקון הרביעי, השניים סיפקו עוד קרב ארוך על נקודה נוספת, אנדרסון הציל שוב שתי נקודות שבירה ועלה ל-2:3. נדאל נשאר רגוע, שמר על ההגשה שלו והצליח להשיג שתי שבירות בדרך לניצחון 3:6 במערכה הראשונה שנמשכה 58 דקות.

נדאל המשיך להציג טניס טוב והשיג ניצחון חלק במשחקון הראשון, אנדרסון הגיב עם ההגשות עוצמתיות והשווה. שני הטניסאים שמרו על ההגשות שלהם, השור ממאיורקה קבע עוד 0:40 חלק במשחקון החמישי ועלה ל-2:3. אנדרסון איבד את הכוח בהגשות, נדאל ניצל זאת ועם משחק כמעט חף מטעויות השיג שבירה ראשונה במערכה השנייה בדרך לניצחון 3:6 נוסף.

מכאן, העניינים הפכו הרבה יותר פשוטים לנדאל. השור ממאיורקה שבר כבר במשחקון הראשון, תוך כדי שאנדרסון מציג ארבע שגיאות בלתי מחויבות. הדרום אפריקני ניסה לעצור את המומנטום, אבל לא השיג אפילו נקודת שבירה אחת. נדאל המשיך ביכולת המצוינת ולא הביט לאחור בדרך ל-4:6 במערכה השלישית. נדאל אלוף ארצות הברית!