נתניהו מילצ'ן בעבר (צילום: פלאש 90, חדשות)
מילצ'ן ונתניהו (ארכיון) | צילום: פלאש 90, חדשות

איש העסקים ארנון מילצ'ן נחקר בשבוע שעבר באזהרה בלונדון בחשד שנתן שוחד לראש הממשלה נתניהו - כך מדווח הערב (שלישי) "הארץ". מדובר בפעם הראשונה שמילצ'ן נחקר כחשוד בתיק 1000 - "פרשת המתנות", לאחר שבדצמבר האחרון מסר עדות פתוחה במסגרתה אישר כי לאורך השנים נתן לבני הזוג נתניהו, לדרישתם, מתנות יקרות.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

החקירה הנוספת נערכה באזהרה בעקבות ההתפתחויות שחלו ובחשד שמילצ'ן ניסה להסתייע בנתניהו בנושאים שונים הקשורים לעסקיו בישראל ומחוצה לה. לפי גורמים המעורים בחקירה, הוא נחקר בשבוע שעבר יותר מפעם אחת, וגרסתו מחזקת את החשדות הקיימים.

מדובר בלפחות שלוש חקירות שהתקיימו בשגרירות ישראל בלונדון, במהלכן נחקר מילצ'ן בחשד שנתן שוחד לראש הממשלה נתניהו - יותר מפעם אחת.

ההחלטה לחקור אותו באזהרה התגבשה כבר בעדות האחרונה של מילצ'ן, כשהתברר לחוקרים שהוא משנה את עדותו ומנסה למתן את החשדות שמועלים נגד נתניהו - פניית פרסה עליה דיווח לראשונה אמנון אברמוביץ' בחדשות 2. אפשר שזה קרה לאחר שפרקליטיו הבינו שבעדותו הוא בעצם מחשיד גם את עצמו במתן שוחד.

"ראיתי את מילצ'ן מביא למעון סיגרים ושמפניה"

בחודש שעבר סיפר גיא אליהו, עובד שקיבל פיצויים בגלל העסקה פוגענית במעון ראש הממשלה, כי היה עד למתנות שקיבל נתניהו. "ראיתי את מילצ'ן מביא למעון סיגרים ושמפניה", סיפר בשיחה עם תחקירנית חדשות 2 יולן כהן. "אבל לא נדרשתי להעיד במשטרה".

אליהו סיפר שראה כיצד מילצ'ן הגיש מתנות יקרות ערך לבני הזוג נתניהו. "ראיתי את השמפניה שהוא הביא לה", שיחזר העובד לשעבר. "ארנון מילצ'ן והסיגרים? אז אני ראיתי במו עיניי שהוא נתן לה".

בינואר האחרון נודע כי מילצ'ן טען בעדותו כי כי בני הזוג נתניהו דרשו ממנו את טובות ההנאה, וכי הוא לא סיפק את המתנות באופן ספונטני. עוד נחשף כי גורמים המעורבים בהתרחשויות טענו שבני הזוג והסובבים אותם השתמשו בשמות קוד כדי לתאר את מבוקשם. "ורודים" הוא המונח שבו עשו שימוש כדי לחדש את אספקת בקבוקי השמפניה הוורודה ממילצ'ן, ו-"עלים" הוא שם הקוד לתיבות הסיגרים שהוזרמו מדי שבועיים למעון הרשמי.