גבר שואב אבק (צילום: istockphoto)
במקום לעזור, לך לנוח - ותחסוך לעצמכם שנים של טיפולי פוריות | צילום: istockphoto

ישב לו מומחה פוריות מתוסכל מקליפורניה וחשב: מה אני יכול לעשות כדי לגרום לאשתי להפסיק להעמיס עליי מטלות בית? עד מתי אצטרך לחזור מהעבודה עייף ואז לשאוב את השטיח? ולפתע, הברקה: אני אערוך מחקר בנושא! אם הכול יזרום חלק, אני אגלה שלגברים בכלל לא כדאי לעבוד בבית.

וכך היה. המחקר שנערך העלה את המסקנה המשמחת שלגברים לא כדאי לבצע מטלות בבית – להשתמש בשואב אבק, למשל, או בטוסטר-אובן. הסיבה: שימוש במכשירים האלה יפחית את הסיכוי שלנו להביא ילדים לעולם.

החוקרים חשפו מתנדבים לכמויות גבוהות של שדות אלקטרומגנטים שנוצרים על ידי מכשירים חשמליים כמו מקרר, שואב אבק ותנור, וגילו שאיכות הזרע שלהם יורדת. מומחה הפוריות המתוסכל מהפסקה הראשונה – דוקטור דה-קאן לי מאוניברסיטת סטנפורד בקליפורניה – מדווח שזוהי ההוכחה הראשונה שמקשרת בין מכשירים חשמליים לפוריות הגבר. "זוגות שרוצים להביא ילדים צריכים להשתמש במכשירים אלה כמה שפחות," אומר הדוקטור. "זה גם אולי מסביר את העובדה שאיכות הזרע פחתה במאה האחרונה".

הבאנו את העניין לדיון פורום המערכת, ואלה התגובות שקיבלנו:

"מה הם בעצם אומרים פה? שבעלי לא יכול להשתמש בשואב אבק, תנור ומקרר? אוי-אוי-אוי. אז במקום לשאוב את הפנלים אני אתם לו לשטוף את הרצפה. הזרע שלו יישאר בריא אם הוא ישטוף את הרצפה, כן? ולגבי התנור והמקרר – בתנור הוא גם ככה לא נגע, וטוב שכך, אבל אני לא יודעת מה נעשה בקשר למקרר. זה יכול להפוך את כל העולם שהוא מכיר על פיו".
איילת, 32, פתח תקווה

"אני בשוק. אני כועס. כל השנים האלה, החלוקה ביני לבין חברה שלי היתה כל-כך ברורה: אני שואב אבק ומבשל, היא שוטפת את הרצפה ועושה כלים. מה נעשה עכשיו?"
זוהר, 29, תל אביב

"אני בכלל לא מבינה למה גברים צריכים להטריח את עצמם בלנקות את הבית. אני אישית חושבת שהגבר צריך לחזור הביתה מהעבודה, לשים רגליים על השולחן ולחכות שאני אוריד לו את הנעליים ואכין לו אוכל... נראה לכם? זה בטח סתם עוד מחקר שוביניסטי שנתנו לו כותרת מפחידה. גברים צריכים להפסיק להתעסק עם מכשירים חשמליים? סבבה, נראה אתכם לוקחים ממנו את הפלייסטיישן".
רותם, 35, תל אביב

"די כבר עם הבולשיט הזה. כל שבוע יוצא מחקר אחר, אי אפשר לדעת כבר למה להאמין. אני לא – רגע, תגיד שוב פעם מה המחקר הזה אומר? אה. גברים ומטלות בית. המממם. טוב, דווקא נשמע הגיוני הסיפור הזה. האמת אני כבר שנים מרגיש התכווצויות משונות שם למטה בכל פעם שאני מפעיל את השואב. תודה על העדכון, אני הולך לספר לאשתי".
תומר, 34, גבעתיים

>> כבר אמרנו את זה בעבר: אנחנו לא נהנים לנקות את הבית