הכירו את הקלה

דגם קרון של הרכבת הקלה, שיוצר בסין ומשקלו 30 טונות, הגיע לנמל חיפה • שר התחבורה כ"ץ: "מהווה את הסנונית הראשונה של הקן האדום – חזון הרכבת הקלה הופך למציאות"

קרון הרכבת הקלה // קרון הרכבת הקלה

הקלה בארץ: בימים הקרובים יגיע דגם קרון הרכבת הכלה של הקו האדום לתל אביב, ויוצג לראווה בשדרות רוטשילד, זאת לאחר שהגיע בימים האחרונים לנמל חיפה. הציבור יוזמן להתרשם מהקרון, מבפנים ומבחוץ, ולחוות את דעתו. 

הדגם, במשקל של כ-30 טונות, יוצר במפעל הקרונות הגדול בעולם, בצ'נגצ'ון שבסין, על-ידי חברת CRC עבור חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) האחראית על מערכת הסעת ההמונים במטרופולין תל-אביב. נציגי משרד התחבורה שביקרו במפעל ציינו את התרשמותם מאיכות הייצור. עתה נותר לקבוע סופית את צבעי הקרון ולאשר את התכנון לקראת הייצור הסדרתי של קרונות הרכבת הקלה.

"השקענו בתכנון הקרונות מחשבה רבה על חוויית הנוסע, בדגש על נוחות ונגישות וחשוב לנו לקבל משוב מהציבור ולשתף אותו בתהליך", מסר מנכ"ל נת"ע יהודה בר-און. לדבריו, "המטרה שלנו היא להביא לגוש דן תחבורה ציבורית ברמה בינלאומית, שתשכנע את הנהגים להשאיר את האוטו בבית, כמו שמקובל בערים הגדולות בעולם". 

דגם הקרון בנמל חיפה // צילום: נת"ע

הדגם יהיה כמעט בגודל של קרון אמיתי, רק קצר יותר באורך (כ-23 מטרים), ויכלול את מערכות החשמל של הקרון – מהדלתות ועד לשילוט הדיגיטלי ולמיזוג האוויר. הרכבות הקלות בקו האדום יהיו מורכבות משני קרונות, באורך כולל של כ-70 מטר. כל רכבת תכיל כ-450 נוסעים – כמו 10 אוטובוסים או 400 מכוניות פרטיות. הקו האדום, שיפעל החל מאוקטובר 2021, צפוי להוריד מהכביש כ-50 אלף מכוניות בתוואי שמתחיל בפתח תקווה ועובר דרך בני ברק, רמת גן, תל אביב יפו ובת ים.

הקרון מבפנים

שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ציין כי "דגם הקרון של הרכבת הקלה בגוש דן שהגיע לישראל, מהווה את הסנונית הראשונה של הקן האדום, הצפוי לשנות מן היסוד את המציאות התחבורתית בגוש דן. הוריתי להוציא לדרך את הפרויקט לאחר שנים של דחיות ועיכובים. העבודות להקמת הרכבת נמצאות כיום בעיצומן. כריית מנהרות הקו האדום החלה ארבעה חודשים לפני המתוכנן. חזון הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב שרבים הטילו ספק לגביו, הופך למציאות".

הדגם יהיה כמעט בגודל של קרון אמיתי // צילום: נת"ע

ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, אמר: "פרויקט הרכבת הקלה הוא פרויקט לאומי ממשלתי רחב היקף, בעל חשיבות עצומה. הגעת הקרון, הצבתו והצגתו לקהל הרחב בשדרות רוטשילד מהווים שלב נוסף בתהליך אסטרטגי ארוך אליו מחוייבת העיריה ועושה ככל שביכולתה כדי שהפרויקט יקודם ויסתיים בזמן. אך חשוב לזכור כי יש עוד הרבה מה לעשות וזוהי רק תחילת הדרך. על מנת שתהיה אלטרנטיבה משמעותית לרכב הפרטי יש להמשיך בהרחבה ופיתוח של התחבורה הציבורית". 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר