יום שבת, 01.06.2024 שעה 15:32
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

הסיפורים לקראת הופעת ה-100 של בניון בנבחרת

בניון יכול לעשות הערב היסטוריה ולהפוך לשחקן הראשון עם 100 הופעות בנבחרת. גרנט, סיני, אוואט ואייזנברג נזכרים בסיפורים הקטנים שמאחורי הקלעים

|
יוסי בניון (נעם מורנו)
יוסי בניון (נעם מורנו)

אין ספק, יוסי בניון לבטח רוצה להוריד ממנו את 'הקוף' של 100 הופעות בנבחרת ישראל. מי שערך את הופעות הבכורה שלו במדי הנבחרת לפני כ-19 שנה יוכל הערב (שבת) להפוך לשחקן הישראלי הראשון בעל 100 הופעות במדי נבחרת ישראל.

בניון לא צפוי לפתוח בהרכב, אך אם לא יקרה משהו בלתי צפוי, ההערכה היא כי המאמן הלאומי אלישע לוי, ששוחח אתמול עם השחקן ארוכות באימון בסמי עופר, ידאג לכך שבניון ירשום במשחק הבית את 100 ההופעות. ההופעה הראשונה שלו במדי הנבחרת הייתה ב-18.11.1998 במשחק בו הפסידה הנבחרת 2:0 לפורטוגל, כאשר החליף בדקה ה-78 את אבי נמני.

יוסי בניון ואבי נמני חוגגים (מערכת ONE)יוסי בניון ואבי נמני חוגגים (מערכת ONE)

לקראת חגיגות ה-100 פנינו למי שליוו מקרוב את השחקן בנבחרת ישראל. אברהם גרנט שאימן אותו גם בנבחרת, משה סיני שהיה עוזר המאמן של גרנט ודרור קשטן, חברו הטוב דודו אוואט וגם שאול אייזנברג שהיה קצין העיתונות במשך שנים, על מנת לשמוע מהם על יוסי מהזווית שלהם.

גרנט: יש ליוסי תשוקה אדירה למשחק

"אחד הדברים שמאפיינים את יוסי זה היכולת להכריע משחקים בדקות האחרונות”, סיפר אברהם גרנט. “הוא עשה את זה באנגליה, אפילו כשבישל את הגול נגדי, בישול גאוני בחצי גמר ליגת האלופות כאשר אימנתי בצ'לסי, כשלקחנו אליפויות במכבי חיפה, כולם זוכרים את הגולים. מה שאני זוכר, זה את הקמפיין המופלא שלו כשהיינו מדורגים מספר 4. שיחקנו עם נבחרות חזקות כדוגמת אירלנד, שווייץ וצרפת, אך משחק המפתח היה נגד קפריסין בחוץ. יוסי היה פצוע, לא היה לו סיכוי לשחק, אך רופא הנבחרת מרק רוסנובסקי, כרגיל, הכשיר אותו לשחק”.

“התוצאה הייתה 1:1, כמה דקות לסיום המשחק אדורם קייסי נתן לו כדור כמעט בלתי אפשרי, אבל יוסי זה יוסי, הוא עצר אותו בצורה וירטואוזית מהאוויר, עבר שני שחקנים ובקור רוח מסר לאבי נמני שכבש, וניצחנו 1:2. לי זו לא הייתה הפתעה. היכולת של יוסי להיות מרוכז בדקות האחרונות, זה מבטא את הווינריות שלו והתשוקה שלו למשחק".

גרנט נזכר בסיפור שמאפיין מאוד את בניון: "ליוסי יש תשוקה אדירה למשחק, רואים זאת כיום בגילו, אבל אימנתי אותו כבר בגיל 20, וארבע שנים בנבחרת. בקמפיין הראשון ‘אירחנו’ את צרפת, משחק קשה ובעייתי גם כך, אבל בגלל אירועי הטרור שהיו אז בישראל נאלצנו לארח בפלרמו שבסיציליה. הנבחרת הצרפתית שיחקה עם שחקנים ענקיים כמו זידאן, הנרי ומאקללה. הובלנו 0:1 משער של עומרי אפק אחרי בישול גאוני של חיים רביבו, בסוף הפסדנו 2 :1.  בסיום, יוסי,  שישב על הספסל באותו משחק, לא אמר כלום על כך, אבל ראית על הפרצוף שלו שהיה לו קשה לקבל את הישיבה הזאת, יש לו תשוקה אדירה למשחק”.

סיני: הוא קולט הכל מהר ומבצע בצורה מושלמת

“בפעם הראשונה שהייתי עוזר מאמן בנבחרת תחת אברהם גרנט, הנבחרת חוותה את אחד הקמפיינים הכי טובים שהיו לה בשנים האחרונות”, אמר משה סיני. “שחקנים כמו אבי נמני ואריק בנאדו היו אז בשיאם, וכמובן היה גם בניון, שקיבל קרדיט להוביל את הנבחרת. היה לנו משחק נגד שוויץ, שהייתה נבחרת מעולה עם האחים יאקין. אני ואברהם צפינו במשחקים שלהם וזיהינו מספר נקודות תורפה בחלק האחורי. אמרנו ליוסי שיכנס פנימה למרכז הקישור וכך יוכל לעשות הרבה צרות לשוויצרים. אפשר בחמש דקות להסביר לו דברים, הוא קולט הכל מהר ועושה את זה בצורה מושלמת. חושבים שהוא רק מחפש התקפה, אבל הוא יודע לעשות עבודה הגנתית ומאוד ממושמע בקטע הטקטי”.

סיני ממשיך ומספר על בניון: "הוא רצה לראות את קטעי הוידאו של האחים יאקין, רצה לראות איך הם ואחרים משחקים. היינו כבר בפיגור 2:0, ויוסי ידע להבקיע צמד שערים כאשר חדר ממרכז ההגנה וניצל את היכולות שלו".

משה סיני (רדאד ג'בארה)משה סיני (רדאד ג'בארה)

עוזר מאמן הנבחרת לשעבר נזכר גם הוא במה שקרה עם בניון לפני המשחק מול קפריסין, אך מוסיף פרט פיקנטי שלא היה ידוע עד כה. “דיברתי עם רוסנובסקי, בידיעת גרנט כמובן, והעברנו ליוסי הוראה לעשות ‘הצגה’ בסיום האימון המסכם. תשכב על הדשא, כולם יגיעו בריצה אליך, תעשה הצגה כאילו אתה גמור. רצינו לתת לקפרסיאים להתעסק בזה ולהוציא אותם מהפוקוס של המשחק. כל היום התעסקו שם באם הוא ישחק או לא”.

אוואט: מאחל לשחקנים צעירים ללמוד מהרצון והשאפתנות של יוסי

שוער העבר דודו אוואט נחשב לאחד החברים הקרובים של יוסי בניון, גם מהנבחרת וגם מהקריירה המשותפת שלהם בספרד. “הייתי השותף שלנו לחדר בנבחרות במשך 15 שנה, לא הרבה אנשים יודעים, אך אין ספור פעמים הוא עלה לשחק פצוע. כל שחקן אחר היה מוותר, אך דוקטור רוסנובסקי תמיד היה מוצא את עצמו נותן לו זריקה על מנת שיוכל לשחק. באיזשהו שלב כבר אמרתי לו לפני אחד המשחקים: ‘תחשוב על הבריאות, לא יקרה כלום אם תנוח משחק או שניים’”. 

דודו אוואט (עמרי שטיין)דודו אוואט (עמרי שטיין)

השוער המשיך וסיפר: “אמרתי לו, ‘יש לך קריירה ארוכה, אתה יכול לסכן אותה ואת כל הקמפיין’, אך יוסי תמיד היה נאמן לנבחרת. תמיד נלחם בשבילה. רצו אז לצייר אותו כאחד שתמיד מגיע פצוע, כי לא ידעו את האמת, אך האוהדים ידעו להעריך את התרומה שלו. אני פרשתי מהנבחרת שלוש שנים, ואני מתגעגע רק למשחקים של הנבחרת, לעמוד בהמנון ולהרגיש גאווה עצמית”. 

אוואט ובניון היו מתייעצים בדברים הכי קטנים: "יוסי ואני דיברנו על הרבה דברים חשובים, כאשר בזמנו היה בנבחרת את הסיפור שלא הורכבתי ע"י גרנט נגד שווייץ והייתי בסערת רגשות, הוא ידע לחבק כמו חבר נאמן, להיות לידי ברגעים האלה, ניסה להרגיע אותי, שתהיה אווירה טובה,  ולאחר שהכל נרגע לנתב ביני ובין המאמן. אני מאחל לכל השחקנים הצעירים שיש להם חלום, להקריב כדי להגיע לרמות האלה של יוסי, מאחל ללמוד מהשאפתנות והרצון שלו, לא להתייחס לאנשים מסביב ולהתרכז במטרה".

יוסי בניון ודודו אוואט (מערכת ONE)יוסי בניון ודודו אוואט (מערכת ONE)

אייזנברג: הוא המשווק הטוב ביותר של הכדורגל הישראלי במילניום הזה

במשך שנים רבות ליווה שאול אייזנברג את נבחרת ישראל עת שימש כקצין העיתונות במשך זמן רב. “אני זוכר את הגול הראשון שלו במדי הנבחרת. זה היה בקפריסין במשחק הראשון שלו במסגרת קמפיין. הוא החליף את אבוקסיס וכבש את שער השוויון בדרך ל-2:2. אישית הוא אמנם פתח ברגל ימין, אך קבוצתית מדובר היה בכישלון צורב לאחר שהנבחרת ספגה 2:3 בפנדל סמוך לשריקת הסיום. שלושה ימים לאחר מכן הוא כבר פתח בהרכב וכבש שלושער נגד סן מרינו בדרך לתבוסה 0:8. יוסי היה שותף גם לטראומת ה-8:0 לדנמרק כאשר שיחק במשחק הראשון כמחליפו של רן בן שמעון ובשני כבר פתח בהרכב. בניון ‘הילד’ היה נבוך ומבוייש כאשר התפוצצה פרשת נערות הליווי”.

אייזנברג ממשיך ומספר: "אצל ריצ׳רד מולר נילסן ז״ל, בקדם גביע העולם 2000, יוסי התנדנד בין הספסל להרכב הראשון וההשתלטות על הנבחרת הייתה בעידן אברהם גרנט, אז הפך לכוכב הגדול של הקמפיין החלומי של מוקדמות מונדיאל 2006. יוסי, או כמו שאני מכנה אותו, יוסי’לה, היה המשווק הטוב ביותר של הכדורגל הישראלי והנבחרת בפרט במילניום הזה”.

שאול אייזנברג (רדאד ג'בארה)שאול אייזנברג (רדאד ג'בארה)

“משחקים המוקדמים של גביע העולם 2006 יזמתי את שיתוף הפעולה השיווקי עם חברת פלאפון ובין היתר הדפסנו 50 אלף חולצות עם המספר 15 ושמו של יוסי בניון. טירוף של ממש אחז באוהדי הכדורגל שמילאו בכל משחק ומשחק עד אפס מקום את יציעי האצטדיון הלאומי ברמת גן. אז ממרום הופעתו המאה של יוסי בנבחרת הלאומית הוא בוודאי מתגעגע לאותו קמפיין חלומי, ללא הפסד, עם החמצת המונדיאל בגלל הפרש שערים. היו ימים".

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */