שתף קטע נבחר

נעילה חיובית בניו יורק; דאו ג'ונס ו-S&P 500 עלו חודש חמישי ברציפות

שני המדדים עלו ב-9 מתוך 10 החודשים האחרונים; הנפט נחלש באוגוסט ב-6%, הזהב עלה ב-4%; וולס פארגו ירדה ב-0.6%, טבע התחזקה ב-2.6%; הערכות מחודשות: הנזק מ'הארווי' יעמוד על 190 מיליארד דולר; שר האוצר האמריקאי: "ההוריקן עלול לפגוע בתקרת החוב של ארה"ב"

המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ה') בעליות שערים. מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3%, מדד S&P 500 התחזק ב-0.6%, כאשר שניהם עלו חודש חמישי ברציפות וב-9 מתוך 10 החודשים האחרונים. מדד נאסד"ק הוסיף לערכו 1%.

 

בחישוב חודשי עלה דאו ג'ונס ב-0.3%, ואילו S&P 500 עלה בסיכום חודשי בפחות מ-0.1%. מדד נאסד"ק רשם עלייה חודשית של 1.3%. מניית וולס פארגו נחלשה ב-0.6% ומניית טבע עלתה ב-2.6%.

 

מדדי המניות והסחורות

הנפט נחלש החודש ביותר מ-6%. החוזים על מחיר חבית נפט מסוג WTI למסירה בחודש אוקטובר התחזקו היום בבורסות הסחורות של ניו יורק בשיעור של 2.8% ונקבעו ברמה של 47.23 דולר.

 

מחירי הזהב ננעלו בעלייה לשיא חדש של 11 חודשים, תוך שהם רושמים עלייה חודשית של 4%. משקיעים מאמינים ביכולתה של המתכת הזהובה להתחזק עוד מעבר לרף האחרון שחצתה של 1,200 דולר לאונקיה. החולשה בדולר בחודש האחרון גם סיפקה דחיפה לזהב. מחיר אונקיה למסירה בחודש דצמבר טיפס היום ב-0.6% לרמה של 1,322.2 דולר.

 

המסחר בבורסות אירופה הסתיים במסכים ירוקים - פוטסי הבריטי עלה ב-0.9%, דאקס הגרמני התחזק ב-0.4% וקאק הצרפתי הוסיף 0.6%.

 

ברקע המסחר

הנזק מהוריקן הארווי יעמוד על 190 מיליארד דולר - שמהווים 1% מהתמ"ג האמריקאי - כך מעריכים בסוכנות מזג האוורי האמריקאית AccuWeather. מדובר בהערכה עדכנית וגבוהה יותר מההערכה שפורסמה אתמול, לפיה הנזקים מהסופה יסתכמו ב-160 מיליארד דולר. כך או כך - מדובר באסון הטבע היקר ביותר בהיסטוריה בהנחה וההערכות האלו יתממשו.

 

ההערכה העדכנית מציבה את הארווי גבוה עוד יותר בראש אסונות הטבע היקרים ביותר בהיסטוריה, והופכת את הסופה הטרופית ליקרה יותר מקתרינה וסאנדיי ביחד - אומר ד"ר ג'ואל מיירס, המייסד ויושב הראש של סוכנות מזג האוויר. לדברי מיירס, האפקט של הסופה ושל הנזק הכלכלי שהיא תסב למשק האמריקאי ייאלצו את הפדרל ריזרב לדחות את העלאת הריבית הבאה.

 

שר האוצר האמריקאי סטיבן מנושין אמר כי חבילת הסיוע לנפגעי הוריקן הארווי עלולה להביא להקדמת העלאת תקרת החוב הלאומי בארה"ב.

 

מספר הבקשות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב עלה בשבוע שעבר באלף ל-236 אלף בקשות, מול תחזית ל-234 אלף בקשות ולאחר נתון של 235 אלף בשבוע שעבר; הצריכה הפרטית עמד בחודש יולי על 0.3%, מול 0.2% בחודש יוני אך פחות מהתחזית שעמדה על 0.4%.

 

כלכלת קנדה הפתיעה היום - שיעור הצמיחה בקנדה עמד על 4.5% ברבעון השני בחישוב שנתי, הרבה מעל התחזיות המוקדמות לצמיחה של 3.7%. מדובר על שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בקנדה זה יותר מעשור. נתון זה הפך את קנדה למדינה הצומחת ביותר מבין מדינות ה-G7.

 

מניות מובילות

בנק וולס פארגו דיווח על עלייה משמעותית במספר החשבונות הפיקטיביים שנפתחו בבנק. עובדה זו התגלתה במסגרת חקירנה המתנהלת בבנק, לפיה נהגו עובדי הבנק לפתוח חשבונות פיקטיביים כדי לעמוד ביעדיהם.

 

ג'ון פלאנרי (John Flannery) המנכ"ל החדש של ג'נרל אלקטריק, מתכנן מהלך צמצום עלויות וקיצוץ משמעותי של משרות. כך דיווחו היום ברויטרס. לדיווח לא ניתן אישור רשמי.

 

אקספדיה מינתה מנכ"ל חדש, יממה לאחר ההודעה הרשמית על מינויו של מנכ"ל החברה (ב-12 השנים האחרונות) דארה קוסרשאהי לתפקיד מנכ"ל אובר. סוכנות הנסיעות המקוונת מינתה את סמנכ"ל הכספים מארק אוקרסטרום (Mark Okerstrom) כמנכ"ל החדש שלה.

 

דיסני יוצאת לתוכנית התעיילות בחטיבת הטלוויזיה של ABC, ושתכלול צמצום של כ-10% בעלויות ופיטורי כ-300 עובדים. כך דיווח הוול סטריט ג'ורנל. פרטי התוכנית צפויים להתפרסם לקראת סוף החודש הבא.

 

חברת אולפני הסרטים של עליבאבא, Alibaba Pictures, סיימה את המחצית הראשונה עם גידול בהפסד ל-485 מיליון יואן (73.5 מיליון דולר), לעומת 465.9 מיליון יואן במחצית המקבילה. חברת האולפנים (הרשומה בהונג קונג) הנשלטת על ידי ענקית המסחר הסינית רשמה במחצית השנה הכנסות של 1.06 מיליארד יואן, לעומת 257.3 מיליון יואן במחצית הקודמת.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים