שתף קטע נבחר

התמ"ת לקרוקר: חשש לאפליית ערבים

נציבת מחוז ת"א בנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה שלחה להנהלת רשת האופנה מכתב שבו הביעה חשש כי סיבת פיטוריהם של שני עובדים מהחברה נובעת "אך ורק מהיותם ערבים, בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה"

נציבת מחוז תל אביב בנציבות שוויון ההזדמנויות בעבודה במשרד התמ"ת, עו"ד שרון אברהם-ויס, פנתה השבוע להנהלת רשת האופנה קרוקר, בשל חשש לאפליה, לכאורה, בפיטורי עובדים ערבים והרעת תנאי השכר בימי מנוחה של עובדים שאינם יהודים.

 

 

לפני כשבועיים פורסמה בחדשות ערוץ 2 כתבה לפיה מנהלת ברשת האופנה פיטרה, לכאורה, עובדים בשל היותם ערבים. בעקבות הפרסום, שלחה עמותת מוסאוא מכתב לתמ"ת שבו נטען כי העובדים פוטרו אך ורק בשל השתייכותם הלאומית.

 

בנוסף, עלו טענות נגד החברה בשל הפסקת תשלום תעריף שבת לעובדים לא-יהודים. מעסיקים אמורים לשלם לעובדים המועסקים בשבת שכר בגובה 150% מהשכר הרגיל. עובדים לא-יהודים - ערבים ועולים מחבר המדינות - שהועסקו בחברה בשבתות, גילו בתלוש השכר שלהם לספטמבר 2009 כי החברה הפסיקה לשלם להם את השכר הנוסף. 

 

"על פניו, עולה מהממצאים חשש לאפליה בהתנהלותה של "קרוקר" בשני מישורים: העדפה שלא להעסיק עובדים ערבים, הן בקבלה לעבודה והן בגרימה לפיטוריהם של עובדים ערבים, ואפליית עובדים שאינם יהודים בשכרם המהווה הפליה על בסיס דת", ציינה עו"ד אברהם-ויס במכתבה, "וזאת, לכאורה, בניגוד לחוק שוויון הזדמנויות בעבודה האוסר אפליה בקבלת אדם לעבודה ובפיטוריו ולחוק שעות עבודה ומנוחה".

 

אברהם-ויס ביקשה במכתבה את התייחסות הנהלת החברה לטענותיה בתוך 14 ימים.

 

קרוקר: "העובדים הושעו בגלל רשלנות"

"חברת קרוקר רואה בזאת פגיעה בערכי החברה, הגזמת יתר, שמציגה את החברה כגזענית, שלא מכבדת ערבים ולא רוצה להעסיקם. הפגיעה בחברה עצומה, החברה מוכרת בארץ ובעולם כמותג איכותי ויוקרתי, שהג'ינס שלה מייצג את ישראל בכל בירות העולם בגאווה. לאחר בדיקה ראשונית, מסתבר שהבחורים הושעו, לא בגלל היותם ערבים, אלא משום עבודה רשלנית, לאחר שעבדו בחברה מעל שנה ושניהם קיבלו את משכורתם במלואה".

 

החברה ציינה עוד כי בחברה יש כ-30 עובדים ערבים מצטיינים, מתוך כ-150 עובדים, שמלווים את קרוקר שנים רבות, ללא בעיות, ומרגישים בחברה כמו במשפחה. לחברה ערכים של מקצועיות ומצפים מהעובדים לתוצאות של יושר ואמינות, ומי שחורג מנהלי החברה מפוטר. עובדים מתקבלים לחברה ללא הבדל דת או לאום. מעסיקים עובדים יהודיים, ערבים ורוסים כבר 25 שנה, ותמשיך להעסיק רבים גם בעתיד".

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גולי כהן
רשת האופנה קרוקר: "30 עובדים ערבים מצטיינים"
צילום: גולי כהן
מומלצים