מהלך דרמטי: ועד היישוב היהודי בחברון קיבל מעמד מוניציפלי רשמי

המהלך יאגד את המתיישבים מבחינה מוניציפאלית, יאפשר להם לנהל אורח חיים עצמאי - וינתק אתם מהתלות בעיריית חברון הפלסטינית • הוועד יהיה רשאי לרכוש מקרקעין ולהחזיק בהם, וכן להתקשר בחוזים ומכרזים
חיים טוויל
ז' אלול התשע"ז / 29.08.2017 17:23

שר הביטחון אביגדור ליברמן הנחה היום (שלישי) את אלוף פיקוד מרכז לחתום על צו להרחבת סמכויות הוועד המקומי של היישוב היהודי בחברון – המקנה לו סמכויות מוניציפליות.

המהלך יאגד את המתיישבים מבחינה מוניציפאלית ויאפשר להם לנהל אורח חיים עצמאי ולא להיות תלויים בעיריית חברון הפלסטינית, כפי שנקבע בהסכם חברון.

בין היתר הוחלט, כי הוועד המוניציפאלי של חברון יהיה רשאי לרכוש מקרקעין ולהחזיק בהם, וכן להתקשר בחוזים ומכרזים.

הוועד תהפוך למינהלת מקומית ותהיה מוסמכת לקדם את העניינים הכלכליים, החברתיים, התרבותיים, הבריאותיים והחינוכיים של המתיישבים בחברון – ואף תהיה רשאית לגבות אגרות והיטלים מהתושבים.

תחום הפעלת סמכותה של הוועדה המוניציפאלית יהיו המבנים והנכסים שבבעלות או בחזקת המתיישבים היהודיים.

עוד נקבע, כי במקרה של מפגעים במרחב שבשליטה פלסטינית בחברון, ראש הוועדה המוניצפאלית יפנה לראש עיריית חברון בבקשה לטפל במפגע. אם המפגע לא יטופל תוך זמן סביר תהיה המנהלת רשאית לטפל במפגע באישור ראש המינהל האזרחי.⁠⁠⁠⁠

נעם ארנון דובר הישוב היהודי בחברון, מודה על ההחלטה בעניין המעמד המוניציפלי לישוב, “עיר האבות היא גם עיר הבנים”.

הוא הוסיף: “אנו מודים לשרת המשפטים, לשר הביטחון וסגנו, ליועץ המשפטי לממשלה וליועמ”ש יו”ש על עבודת מטה מאומצת שהביאה להסדרת חיים נורמאליים ושירותים מוניציפליים לישוב היהודי בחברון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות