יום שבת, 01.06.2024 שעה 04:09

החיים החדשים של רן בן שמעון באי השכן

מאמן נבחרת קפריסין יתחיל ביום חמישי את מסע המשחקים שלו עם הנבחרת המקומית, ו-ONE מביא לכם מעקב מיוחד אחר החיים החדשים והמסקרנים של הישראלי

|
רן בן שמעון על רקע סמל ההתאחדות הקפריסאית
רן בן שמעון על רקע סמל ההתאחדות הקפריסאית

כאשר רן בן שמעון אימן לפני כארבע שנים בקפריסין את א.א.ק. לרנקה, היו כאלה בכדורגל הישראלי שזלזלו במאמן שהוביל את הקבוצה למקום הרביעי. אותם אלו שלא ידעו לפרגן, נשמעו אומרים, “מה זה כבר קפריסין, מה כבר הוא עשה שם?” הם שכחו שאותה נבחרת קפריסין הדהימה בקמפיין הקודם את נבחרת ישראל במשחק שהתקיים בטדי 1:2, והשפילה את הכדורגל הישראלי.

אך אותה עונה, שלאחריה חזר לכדורגל הישראלי, עשויה להיות זאת ששינתה את את כל הקריירה של בן שמעון כמאמן, ועזרה לו להגיע לדברים שרוב הקולגות שלו בישראל יכולים רק לחלום עליהם. ביום חמישי הקרוב יוביל בן שמעון את קפריסין למשחק הראשון תחת הנהגתו, במקדמות המונדיאל בבית מול נבחרת בוסניה, ושלושה ימים לאחר מכן יפגוש באסטוניה את הנבחרת המקומית. הבית של נבחרת קפריסין כולל את בלגיה, בוסניה, יוון ואסטוניה.

רן בן שמעון (איציק בלניצקי)רן בן שמעון (איציק בלניצקי)

המינוי שהפתיע את כולם

בן שמעון הדהים את הכדורגל הישראלי כאשר בתחילת חודש יוני האחרון מונה למאמן הנבחרת של האי השכן, ג'וב יוקרתי ללא ספק, והפך להיות המאמן היקר בתולדות ההתאחדות הקפריסאית עם חוזה המוערך בכ-200 אלף אירו לעונה, לא כולל בונוסים נלווים.

בקפריסין החליטו להחליף את המאמן באמצע הקמפיין, ובן שמעון היה זה שנבחר, בזמן שעדיין היה מאמן מ.ס. אשדוד, אך קיבל את ברכת הדרך מהבעלים ג'קי בן זקן. רב”ש הבין שמדובר בהזדמנות של פעם בחיים, ולכן עזב את הקבוצה מעיר הנמל למרות שהיה בשיא ההכנות איתה לעונה הקרובה.

רגע לפני שהוא מתחיל את המסע החדש שלו, ONE מביא לכם מעקב מיוחד אחרי החיים החדשים של בן שמעון בקפריסין. בחודש וחצי החולפים בן שמעון השתקע באי השכן, עובד סביב השעון, וכלל לא ביקר בישראל למרות המרחק הקצר בין המדינות עם 35 דקות טיסה בלבד. המאמן שכר בית פרטי בניקוסיה, לא רחוק ממשרדי ההתאחדות לכדורגל המקומית, כאשר בכמה דקות נסיעה הוא מוצא את עצמו בחדר העבודה שלו בבניין ההתאחדות.

רן בן שמעון בתקופתו באשדוד (איציק בלניצקי)רן בן שמעון בתקופתו באשדוד (איציק בלניצקי)

“יש לרן תשוקה גדולה, הוא עובד קשה”

סבאס קונסטנטינו בן ה-45 הוא המנהל המקצועי של נבחרת קפריסין שבחר בבן שמעון כמאמן. הוא שוער עבר בא.א.ק לרנקה, בעל ארבע הופעות בנבחרת קפריסין, כאשר לאחר שפרש אימן בין השאר בפפאוס, ניאה סלאמינה ולרנקה, השתלם בעולם לא מעט, למד המון ובקפריסין הוא זוכה להערכה גדולה מאוד.

על ההחלטה לבחור דווקא בבן שמעון הוא מספר ל-ONE: "אני מאד התרשמתי מרן מהעבודה שעשה בשעתו בקפריסין כאשר אימן בליגה. אני מאוד מאמין ביכולת שלו, בצורת האימון, הוא הצליח מאוד פה, לכן הוא כעת מאמן הנבחרת".

קונסטנטינו ממשיך להחמיא למאמן הישראלי: "יש לו תשוקה גדולה מאוד, אני רואה בתקופה הקצרה שהוא פה איך הוא בזמן קצר למד פה הכול, הוא עובד כל כך קשה, יש לנו משרדים צמודים ואני רואה מה הוא עשה, הוא מתאים לתרבות שלנו, מבחינת הגישה, האישיות , מה שהוא מקרין. המטרה היא שבן שמעון יבנה את הנבחרת ויכין אותה שנוכל להתמודד על השגת כרטיס במוקדמות היורו הבאים. אנחנו רוצים לקפוץ שלב".

רן בן שמעון במפגש עם שחקני נבחרת קפריסין (מערכת ONE)רן בן שמעון במפגש עם שחקני נבחרת קפריסין (מערכת ONE)

לפרודרומוס פטרידס, נשיא אפואל ניקוסיה שהעפילה השבוע לליגת האלופות וסגן יו"ר ההתאחדות הקפריסאית ולמעשה מי שנחשב למעשה לאיש החזק בכדורגל המקומי, יש חלק גדול בהבאתו של בן שמעון. פטרידס אומר בשיחה עם ONE: "אני תמכתי במינוי של בן שמעון, כאשר אימן פה הוא הראה שהוא מאמן טוב, והוא המאמן המתאים מבחינת הנבחרת שלנו. בדקתי עליו עם עוד אנשים בקפריסין וגם דיברתי עם אנשי כדורגל בישראל וקיבלתי עליו המלצות טובות".

“הוא עובד קשה, ראה את כל המשחקים שהיו לנו, את משחקי הליגה בעונה החולפת, יושב שעות במשרד ורואה כל משחק שהיה, עוקב אחרי השחקנים בחו"ל, מכיר כבר את הכל, מביא אנרגיות טובות, פועל טוב מאוד. עוד מוסיף פטרידס, שמחייך השבוע כל הדרך אל הבנק בזכות ההישג של קבוצתו: "בן שמעון צריך כעת לעשות מהפכה בנבחרת, יש הרבה שחקנים צעירים, ואנחנו מצפים ממנו להוביל אותה".

שינה את קו המחשבה

בן שמעון ידוע כמאמן מאוד יסודי, שאת הפירות של עבודתו לא רואים מיד בגלל שיטת העבודה שלו, והוא היה צריך לשנות את הגישה שלו כמאמן נבחרת, שם כידוע מחפשים תוצאות מהירות. בן שמעון, כך אומרים בקפריסין, עשה שינוי גדול בתכנון העבודה, כאשר הבין מיד מה נדרש ממנו. בנבחרת אי אפשר ללמד כדורגל, אלא צריך לבחור את השחקנים הנכונים שמתאימים לא רק מקצועית, אלא גם מנטלית, ולהתאים להם את השיטה.

רן בן שמעון וקפטן נבחרת קפריסין - מרקסה (מערכת ONE)רן בן שמעון וקפטן נבחרת קפריסין - מרקסה (מערכת ONE)

רן הביא לאי השכן את אשתו אסתר והילדים, ששהו לצדו חלק גדול מהחופש הגדול וכך ההתאקלמות הייתה קלה יותר עבור כל הצדדים. המאמן לא צירף אליו אף איש מקצוע מישראל או מישהו מקומי אחר, והוא ממשיך לעבוד עם הצוות הקיים כאשר יש לו עוד 4 משחקים במוקדמות המונדיאל, ולאחר מכן ישב עם אנשי ההתאחדות המקומית ויקבלו יחד החלטות.

בן שמעון מתחיל את האימונים הרשמיים עם קפריסין ביום שני בערב, זמן קצר למאמן חדש להכין נבחרת למשחק רשמי. לכן בגלל המחסור בזמן, בן שמעון לא הפסיק לראות את המשחקים של כל קבוצות הליגה המקומית, הלגיונרים מעבר לים וגם את כל משחקי הנבחרת מספר פעמים.

מנגד, כדי לקצר תהליכים, הוא זימן את כל שחקני הסגל המורחב לשיחת הכרות במשרדי ההתאחדות הקפריסאית עם ארוחת צהרים שלאחריה אף הראה סרט ווידאו עם העקרונות שהוא רוצה להביא לנבחרת. בין לבין, בן שמעון פגש באי השכן ישראלי מוכר אחר בדמותו של רוני לוי, שמאמן את אנורתוסיס פמגוסטה. לאחר תקופה של נתק בין השניים, בקפריסין מספרים שהם בקשר טוב כמו שהיו בעבר.

רוני לוי. חידש את היחסים עם רב"ש (רדיו חיפה)רוני לוי. חידש את היחסים עם רב"ש (רדיו חיפה)

לצד זה, הישראלי החל לקיים פגישות לחוד עם כל שחקן ושחקן, לא התעצל, לקח את האוטו והחל לנסוע ברחבי האי בין הערים והכפרים, כדי להכיר היטב את כולם. בהתאחדות המקומית מספרים כי בן שמעון הכין לכל שחקן ווידאו אישי, בו הוא מראה מה הציפויות שלו, היכן הוא מיועד לעמוד במגרש ואילו דברים הוא צריך לעשות.

בן שמעון אף ביקר את הליגיונרים שלו מעבר לים, ערך טיסות לבלגיה ולקופנהגן. באנגליה יש לבן שמעון את ג'ייסון דימיטריו בן ה-29 בלם סאות'אנד יונייטד מהליגה השלישית. השניים מכירים היטב מהתקופה של בן שמעון בקפריסין, כך שנמנעה מבן שמעון טיסה לאנגליה, והשניים הסתפקו בשיחה טלפונית.

אך בקופנהאגן פגש בן שמעון את החלוץ פיירוס סוטיריו בן ה-24 שכבר כבש שני שערים בארבע הופעות בקמפיין הנוכחי, ונרכש הקיץ על ידי קופנהאגן מאפואל ניקוסיה תמורת 2.5 מיליון יורו. בקפריסין מספרים שהוא שחקן מאוד חשוב לנבחרת. בבלגיה ערך בן שמעון מפגש עם מספר שחקנים, בין השאר קונסטנטינוס לאיפיס בן ה-24, בלם סטנדרד ליאז' מאז העונה שעברה, גריגוריס קסטאנוס בן ה-19 ששייך ליובנטוס מאז 2014, ומושאל לקבוצות אחרות. הוא מתאושש מפציעה ועבר לזולטה וארחם.

רן בן שמעון כמאמן נבחרת קפריסין (מערכת ONE)רן בן שמעון כמאמן נבחרת קפריסין (מערכת ONE)

רוצה להתחיל ברגל ימין 

הכאב ראש של המאמן הישראלי לקראת הבכורה גדל השבוע כאשר הודיעו לו שכוכב הנבחרת, גיורגוס אפרם בן ה-28, נפצע השבוע במשחק גומלין ליגת האלופות של ניקוסיה מול סלביה פראג. אם נצטרך להשוות, זה דומה לחיסרון של ערן זהבי בנבחרת ישראל, ובן שמעון צריך לשלוף את השפנים לקראת המשחק הבא.

אך למרות הפציעות וחילופי המשמרות, בקפריסין יש ציפיות גדולות מאוד מהישראלי לקראת המשחק מול הבוסנים. פטרידס שהוגרל השבוע ל”בית המוות” בליגת האלופות עם ריאל מדריד, ברוסיה דורטמונד וטוטנהאם אומר: "למרות הזמן קצר, המשחק מול בוסניה הוא מבחן חשוב, בגלל שזה משחק שאצלנו בבית אנחנו מצפים לנצח ומקווים להתחלה טובה של בן שמעון בנבחרת. הוא חבר טוב, ואני מאחל לו להתחיל בצורה מוצלחת”, מספר, סגן נשיא ההתאחדות הקפריסאי.

אם כן, עושה רושם שרן בן שמעון, בפעם הראשונה שלו כמאמן נבחרת, כבר התאקלם בצורה מהירה וטובה. הוא עובד קשה, עושה את שיעורי הבית שלו, נחוש להוכיח שהוא יכול להצליח במשימה, ואפילו המקומיים כבר התאהבו בו. אך כעת מגיע המבחן האמיתי, והישראלי יצטרך לתרגם את כל זה למה שחשוב באמת – תוצאות על המגרש.

אסור לפספס
נגןכואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
כואב: ספיד נפצע בתחרות גלגול הגבינה מההר
נגןקאסמירו עובד עם היורש על ביעטה מעל החומה
קאסמירו מלמד את הבן שלו לבעוט מעל החומה
נגןהאם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
האם זה השער העצמי היפה ביותר בהיסטוריה?
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */