Skip to content

חדש בטלוויזיה: ראשון, 27 באוגוסט, 2017

אוכפים לוהטים, אליאן: הילד ששינה את אמריקה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

22:00 אוכפים לוהטים | Blazing Saddles, ערוץ Yes3 + Yes VOD

קומדיית המערבונים הפרועה של מל ברוקס. שריף שחור ואקדוחן אלכוהליסט, נלחמים זה לצד זה, נגד איל הון מושחת, דורג במקום השישי ברשימת הקומדיות הטובות בכל הזמנים של מכון הסרטים האמריקני והיה מועמד לשלושה פרסי אוסקר. שחקנים: ג'ין ווילדר, קלבון ליטל, הארווי קורמן. ארה"ב, 1974. אחד הסרטים הקומיים הטובים ביותר, הקדים את זמנו – נועז, מקורי, אמיץ ויוצא מהמסגרת במלוא מובן המילה. ציון: 

22:00 אליאן: הילד ששינה את אמריקהElián, ערוץ Yes דוקו + Yes VOD

כיצד ילד בן 5 שינה את מסלול ההיסטוריה האמריקנית? כאשר אליאן גונזלס – ילד קובני, נמשה ממֵימֵי מצר פלורידה בחג ההודיה של שנת 1999, קְרב המשמורת המתוקשר עליו – בין אביו הקובני לבין קרובי משפחתו שבמיאמי – הניע שרשרת אירועים דרמטית שהתפתחה למשבר משפטי ופוליטי ביחסי ארצות הברית וקובה. הסרט, בהפקתו של אלכס גיבני, מספר כיצד קרב המשמורת תִדלק את המתחים המבעבעים בין שתי קהילות – הקובנים שרצו שהילד יוחזר לקובה, והקובנים הגולים באמריקה שדרשו שאליאן יישאר בארצות הברית. הקרב מילֵא תפקיד מרכזי בתוצאות הבחירות לנשיאות של שנת 2000 בפלורידה, כאשר הקהילה הקובנית-אמריקנית עברה באופן מפתיע לתמוך ב-ג'ורג' בוש, שהוא והמפלגה הרפובליקנית בראשה עמד תמכו בהישארות הילד בארה"ב. עם גישה חסרת תקדים לאליאן, לבני משפחתו ולשחקני מפתח בסאגה הזו, ועם שלל חומרים ארכיוניים – הסרט מתעד את המסע יוצא הדופן. בימוי: טים גולדן, רוס מק'דונל. 90 דקות, ארה"ב / אירלנד, 2017.


מדור "חדש ב-TV" מסכם את כל מה שחדש בערוצי הטלוויזיה, בהתאם לעדכונים המתקבלים מגופי התוכן והשידור. לעיתים נופלות טעויות בשל שינויים בלוחות המשדרים – נשמח אם תעדכנו אותנו לטובת הקוראים. כותב המדור מדרג רק את התכנים בהם צפה, אשר לחלקם אף ניתן למצוא ביקורת רחבה ומפורטת בהקלקת שם הסרט. מעוניינים להצטרף לצוות הכתיבה? צרו קשר !
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן