שתף קטע נבחר

שבוע ליורובאסקט: נבחרת ישראל ניצחה בפולין

השחקנים של ארז אדלשטיין גברו על הנבחרת המקומית 74:77 במסגרת הטורניר המרובע בוורשה, התאוששו מההפסד לטורקיה ועלו למאזן 1:8 במשחקי ההכנה לקראת אירוח הבית באליפות אירופה. 15 נקודות לעומרי כספי. יוגב אוחיון לא שותף

 

שבוע לפני שייפתח שלב הבתים של היורובאסקט בתל אביב, נבחרת ישראל עלתה הערב (ה') למאזן 1:8 נאה במשחקי ההכנה. השחקנים בכחול-לבן התאוששו מההפסד לטורקיה וניצחו את פולין בוורשה 74:77 בתום משחק צמוד. המשחק נערך במסגרת טורניר מרובע בהשתתפות הונגריה ובריטניה. מחר (21:30) יפגשו השחקנים של ארז אדלשטיין את ההונגרים ובראשון את הבריטים.

 

רוצים לזכות במינוי VIP לאליפות? ענו על החידון

 

יוגב אוחיון, שנפגע השבוע באצבעו במהלך אימון, טס עם הנבחרת לפולין אבל קיבל מנוחה הערב. עומרי כספי הוביל את הנבחרת עם 15 נקודות ושמונה ריבאונדים. גל מקל, ליאור אליהו (6 ריבאונדים, 5 אסיסטים) וריצ'רד האוול (5 ריב') תרמו 12 נקודות כל אחד. יותם הלפרין וגיא פניני סיימו עם 9 כל אחד, בר טימור 8. עוז בלייזר (14 דקות), שון דוסון ועידן זלמנסון (6 דקות כ"א) שותפו אך לא קלעו.

 

עידן זלמנסון נאבק בצבע (צילום: איגוד הכדורסל  הפולני) (צילום: איגוד הכדורסל  הפולני)
עידן זלמנסון נאבק בצבע(צילום: איגוד הכדורסל הפולני)
 

פניני: "המשחק הזה לא היה הכי יפה לעין"

ישראל הצליחה לחזור לנצח אחרי ההפסד לטורקיה 84:83 בהיכל מנורה מבטחים בתחילת השבוע, וגברה בחוץ על נבחרת שניצחה במהלך ההכנה את ליטא - אחת הנבחרות שתתמודד בבית הישראלי באליפות אירופה הקרבה.
 
"היה משחק קשה, פולין אחרי ניצחונות מרשימים על רוסיה, ליטא וגרמניה", אמר מאמן הנבחרת ארז אדלשטיין אחרי המשחק, "פתחנו את המשחק לא טוב מבחינת הקצב, עד שנכנסנו לקצב ולאינטנסיביות. במחצית השנייה שיחקנו מאוד קשוח, עשינו פעולות נכונות. אני שמח לנצח כאן בפולין".
 
"פתחנו לא טוב מבחינת הקצב". ארז אדלשטיין (צילום: עוז מועלם) (צילום: עוז מועלם)
"פתחנו לא טוב מבחינת הקצב". ארז אדלשטיין(צילום: עוז מועלם)
 
גל מקל סיכם: "משחק קשה. אני לא חושב ששיחקנו את הכדורסל שלנו, כמו ששיחקנו עד היום, ברוב שלבי המשחק - אבל בסוף הראינו אופי. הפולנים משחקים מאוד פיזי, הם הוציאו אותנו לפרקים מהשטף. אנחנו שמחים לנצח פה בפולין נבחרת שהשיגה ניצחונות יפים מאוד בהכנה, גם מול יריבות שאנחנו הולכים להתמודד איתן".
 

גיא פניני הוסיף: "ניצחון טוב. אני לא אגיד שזה היה המשחק הכי יפה לעין, אבל אפשר להבין את זה, יש הרבה סיבות. היינו קצת עייפים בהתחלה, אבל אני לא אתרץ עכשיו. הוכחנו אופי, הראינו שאנחנו נותנים הכול עד הסוף, למרות העייפות ומול קבוצה ששיחקה אגרסיבי מאוד. שיחקנו ביחד ברגעים המכריעים ועשינו את הפעולות הנכונות. זה עוד צעד קדימה וזה היה מבחן טוב בשבילנו. ניצחנו קבוצה מצוינת".

 

מהלך המשחק

ישראל רדפה אחרי פולין כל הרבע הראשון, שלשה של כספי קבעה 7:8 לפולנים. המארחת רצה 0:6 ועלתה ל-7:14. אבל הנבחרת של אדלשטיין עם כספי, האוול ואליהו הצליחה לחזור ולהתקרב - 18:20 לפולין בסוף הרבע הראשון.

 

עוז בלייזר עולה לזריקה (צילום: איגוד הכדורסל הפולני) (צילום: איגוד הכדורסל הפולני)
עוז בלייזר עולה לזריקה(צילום: איגוד הכדורסל הפולני)
 

 

בר טימור השווה מהקו - 25:25. כספי מהקו קבע 27:27, אבל האורחים נעלמו ואיפשרו לפולנים לפתוח פער קטן - 34:40, שתי דקות לסיום המחצית. הפער נשמר עד הסיום - 37:42 לנבחרת פולין אחרי 20 דקות.

 

המארחת שמרה על היתרון בתחילת המחצית השנייה, עד שמקל וכספי צלפו כדי להשוות ל-51:51. הפולנים ניסו לפתוח פער אבל האוול שמר את הנבחרת קרובה - 58:57. עומרי כספי כעס על השופטים, צעק עליהם ובעקבות זאת נשרקה נגדו עבירה טכנית. בסיום הרבע השלישי 59:60 מינימלי לפולין.

 

שלשה של פניני מנעה מהמארחת לברוח. בהמשך ישראל עלתה ליתרון ונקודות של גל מקל קבעו 66:69. היריבה התקשתה לקלוע והשחקנים בכחול-לבן עלו ל-67:73. הפולנים קלעו ארבע נקודות רצופות כדי לצמצם. ליאור אליהו נחסם על ידי דמיאן קוליג אבל תיקן עם סל. בדקה האחרונה מקל חדר לסל וקלע בדרך ל-73:77. במצב של 74:77 הנבחרת של המאמן מייק טיילור הייתה יכולים להשוות, אבל זריקה מבחוץ הלכה החוצה. בסיום 74:77 לנבחרת ישראל.


פורסם לראשונה 24/08/2017 18:52

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: איגוד הכדורסל הפולני
עוז בלייזר
צילום: איגוד הכדורסל הפולני
מומלצים