יום רביעי, 29.05.2024 שעה 04:59
ליגת העל 23-24
 פלייאוף עליון 
8525-7536מכבי ת"א1
7428-7536מכבי חיפה2
6140-5536הפועל ב"ש3
5947-4836הפועל חיפה4
4444-3836מכבי בני ריינה5
4446-3936בני סכנין6
 פלייאוף תחתון 
4339-3833הפועל ירושלים1
4057-4433מכבי פ"ת2
3848-3633מכבי נתניה3
3745-2933מ.ס אשדוד4
3640-4533בית"ר ירושלים5
3649-2833הפועל חדרה6
3351-3533הפועל ת"א7
2451-2533הפועל פ"ת8
לוח משחקים
  • בני סכנין
  • 1 - 4
  • הפועל ב"ש
  • מכבי חיפה
  • 2 - 0
  • הפועל חיפה
  • מכבי ת"א
  • 0 - 2
  • מכבי בני ריינה

ג'ורדי הצהיר שימשיך: מקווה לשבוע של חיזוק טוב

מאמן מכבי ת"א אחרי ההעפלה לליגה האירופית: "רוצה שזה יהיה אוגוסט הטוב ביותר", "הגשנו הצעות כספיות הכי גבוהות בשנים האחרונות". מו"מ על גוטליב

|
וידאר קיארטנסון, ארון שוינפלד ואבי ריקן חוגגים (אחמד מוררה)
וידאר קיארטנסון, ארון שוינפלד ואבי ריקן חוגגים (אחמד מוררה)

בפעם החמישית תחת הבעלות של מיץ’ גולדהאר ובפעם הרביעית בעידן ג’ורדי קרויף, למכבי תל אביב יש שלב בתים אירופי (ארבע פעמים בליגה האירופית, פעם אחת בליגת האלופות). אחרי ה-2:2 מול אלטאך אמש (חמישי) בנתניה, הצהובים השלימו את המשימה עליה החלו לעבוד לפני כחודשים. הכדורגל לא מרשים, הרשמים הקשים אחרי ה-3:0 לבית”ר ירושלים עדיין לא עזבו אף אחד, אבל הצהובים-כחולים מבחינתם יגידו שמשחקים כאלה בתקופה הזאת של העונה – פשוט צריך לעבור עם הכרטיס לשלב הבתים. את זה הם עשו.

זה היה שבוע קשה מאוד עבור ג’ורדי קרויף. חרושת השמועות והספקולציות שהתרוצצו לאחר המינוי של סטיב מקלארן כיועץ לצוות המקצועי (הדרך היפה של מכבי ת”א לברוח מהעובדה שהוא עוזר המאמן), לא נתנו יותר מדי שקט להולנדי. הדברים שאמר במסיבת העיתונאים ביום רביעי, היו צריכים חיזוקים נוספים כדי שאוהדי הקבוצה יידעו לאן נושבת הרוח והאם הוא אכן ממשיך במועדון כמאמן עד לסיום העונה. גם לפני המשחק התרוצצו להן שמועות כי זהו אולי משחקו האחרון, ולכן, לאחריו ההולנדי כבר הבין שזה הזמן לעשות סוף לאותן אמירות.

קרויף: צריך להחמיא לשחקנים

הצהרה ברורה האם הוא נשאר במכבי ת”א: “האוהדים יודעים ומכירים אותי טוב עכשיו. אני אדם ברור כשאני רוצה להגיד משהו וכשאני לא חושב שיש לי סיבה להגיב, אז אני לא מגיב. האמת היא, היה אדם אחד בתקשורת שהחליט אחרי חמישה חודשים במכבי ת”א שכל הזרים יעופו, והנה אני כאן כבר שש שנים. האוהדים שלנו יודעים שהם לא צריכים להתייחס לדברים. גם השמועה הזאת שאני הולך, זה משהו שהם לא צריכים להתייחס אליו”. 

שלב בתים: “להגיע לשלב בתים בפעם הרביעית בחמש שנים זה דבר פשוט מצוין עבורינו. להיות בקבוצת הדירוג השנייה זה עניין מדהים. זה מראה שהרבה קבוצות טובות הודחו, ורק מוכיח כמה קשה זה להעפיל לשלב הבתים למרות שאנשים מזלזלים אולי קצת בקושי של להגיע לשם. הקבוצה עמדה במטרה שלה. להגיד שעכשיו אנחנו בקבוצת הדירוג השנייה ולכן נהיה הקבוצה השנייה הטובה בבית, זה לא יהיה נכון, כי גם בקבוצה השלישית יש קבוצות חזקות מאוד שהדיחו קבוצות גדולות. אני מקווה כעת שהשבוע האחרון של אוגוסוט יהיה הכי טוב שחווינו בחלון ההעברות כי אנחנו מחפשים חיזוק”. 

שחקני מכבי תל אביב שמחים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב שמחים (רדאד ג'בארה)

חיזוק: “אני יכול להבטיח שבחודשים האחרונים המועדון הגיש הצעות מאוד גבוהות לשחקנים אבל לא תמיד אנחנו אופציה ראשונה עבור אותם שחקנים. סביר להניח שגובה ההצעות שהוגשו בקיץ הזה הן הגבוהות ביותר שהיו בחמש השנים האחרונות. אין לי תלונות. אני מקווה שנקבל החלטות נכונות ונהפוך את השבוע האחרון של אוגוסט לשבוע הטוב ביותר של הקיץ”. 

המשחקים של מכבי ת”א נגד אלטאך ומול בית”ר ירושלים: “אני חושב שהצגנו נגד אלטאך מחצית ראשונה הגונה. ה-1:0 שלהם הוריד אותנו קצת, לחלוטין שער שלא ציפינו. אבל היו לנו מספיק מצבים במחצית הראשונה כדי לגמור את המשחק הזה. יש מה לעבוד עליו. אנחנו מאוד מרוצים שאחרי קריית שמונה תהיה פגרה קצרה, נוכל לעבוד עוד קצת על איך שאנחנו רוצים לשחק כי השבועות האחרונים היו עמוסים מאוד והיה קשה מאוד לעבוד על עצמינו. פגרת הנבחרות תתן לשחקנים כמו גולסה ודסה הזדמנות להתאושש. צריך להכין את מכבי ת”א כמה שיותר מהר”. 

שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)שחקני מכבי תל אביב חוגגים (איציק בלניצקי)

ההופעות של ארון שוינפלד באירופה: “כשהיו לנו קשיים בבניית המשחק, טל בן חיים החלוץ היה זה שזכה בהרבה כדורי גובה ואיפשר לנו לברוח מהלחץ. אני מתנצל בפני שוינפלד שאנחנו משתמשים בו שם, כי זו לא העמדה האמיתית שלו, אבל הוא נלחם ומשחק בעמדה הזאת ומספק לנו את הפתרונות. האוהדים והשחקנים וגם הצוות מעריכים מאוד את מה ששוינפלד עושה”. 

ההצהרה של ערן זהבי שהוא רוצה לחזור עוד שנתיים ולשחק בבלומפילד והאם יישאר במכבי עד הרגע בו זהבי ישוב: “כשבאתי למכבי ת”א ממש לא ציפיתי שאתחיל שנה שישית שלי. חשבתי שאהיה פה שנתיים-שלוש. ממש לא ציפיתי להיות מאמן, ככה שבמילים אחרות, כל מה שאני מתכנן קורה הפוך. כמאמן, אתה תלוי ב’היום’. אתה בעיקר תלוי בשחקנים שלך ולאן שהם לוקחים אותך. יש לי מזל שתמיד היו לי יחסים טובים עם ג’ק ועם מיץ’, במיוחד עם מיץ’, ג’ק עזב לכמה שנים וחזר. אנחנו מתווכחים מדי פעם, אנחנו לא תמיד מסכימים. אני לא בחור קל לעבוד איתו, וזה שאני פה שש שנים, אז צריך להודות להם, כי אני לא בדיוק האדם הנוח ביותר לעבוד איתו”.

סטיב מקלארן על ספסל מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)סטיב מקלארן על ספסל מכבי תל אביב (רדאד ג'בארה)

אז מהו אותו חיזוק שיהפוך את השבוע הקרוב לטוב ביותר שחוותה מכבי ת”א העונה? אלירן עטר כמובן, שהעסקה להעברתו אמורה להיסגר ממש בקרוב. ויש גם חיפוש אחר בלם וקשר אחורי כאשר אם אכן יגיעו שני זרים, מרסלו יושאל לקבוצה אחרת. ישנו גם אדי גוטליב על הפרק אחרי שהוא הוצע מחדש למועדון לפני כשבוע כפי שפורסם ב-ONE. בכל הנוגע לגוטליב, במכבי ת”א לא אהבו לקרוא בכל מיני מקומות שבהפועל “דוחפים” להם את השחקן תחת הטענה ש”ההגה של מכבי ת”א חלשה וצריכה את גוטליב”. גורם במועדון אמר: “בזמן שאנחנו נשב ונחכה לתוצאות הגרלת שלב הבתים של הליגה האירופית, נשמח גם לצפות בהגנת הברזל של הפועל ת”א שתשחק באותה השעה בדיוק בליגה הלאומית”. בכל מקרה, בין המועדונים מתקיים משא ומתן על כרטיס השחקן. ישנה אפשרות שיגיע לצד בלם זר ובמקרה כזה יחפשו לאיגור פיליפנקה קבוצה חדשה.

בגזרת הזרים, בשבדיה טוענים כי השחקן יהיה אנדרס כריסטיאנסן. הדיווחים סביבו אינם חדשים. לפני חודש היו דיווחים דומים, כאשר הקשר טען אז שהוא לא מודע לשום הצעה. גם המנהל הטכני של מאלמו ציין אמש כי “לא קיבלנו שום הצעה של 4.5-5 מיליון יורו על כריסטיאנסן”. בכל אופן נראה כי זהו סכום קיצוני מדי לשלם עבור הקשר הדני אך אין זה אומר שהוא לא על הפרק. ישנם גם ג’ו לדלי וארון גונארסון, שווידאר קיארטנסון סיפר לפני מספר ימים כי שוחח עמו לגבי מכבי ת”א. בכל אופן, נראה כי קרויף מכוון לעבר הבאה של קשר אחורי איכותי בכסף רב. 

שחקני מכבי תל אביב שמחים (רדאד ג'בארה)שחקני מכבי תל אביב שמחים (רדאד ג'בארה)

לקראת עירוני קריית שמונה, קרויף מן הסתם יבצע שינויים בהרכב ונראה כי עומר אצילי ישוב ל-11 ודור מיכה, שהיה אמור לשחק 60 דקות נגד בית”ר ו-60 דקות נגד אלטאך, אך בסוף שיחק מעבר לכך, עשוי לקבל מנוחה כדי לא להעמיס עליו אחרי השיקום שעבר בפציעתו במפרק הירך. אגב אצילי, לפני המשחק ערך איתו קרויף שיחה בה סיפר לו כי הוא חושב שיהיה נכון עבורו להתחיל את המשחק מהספסל. ההולנדי אמר לקשר כי הוא מרגיש שהוא לוקח יותר מדי על עצמו וכי הוא צריך קצת להוריד כדי שלא יהיה עליו לחץ כה גדול. טינו-סוון סושיץ’ עשוי לפתוח מול ק”ש כאשר למשחק הזה יוכל כבר להירשם ניק בלקמן ויהיה מעניין לראות האם יהיה בסגל.

אסור לפספס
נגןהפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
הפרסומת החדשה של מסי ביחד עם וויל סמית'
נגןמי משחקני ברצלונה מחזיק ברכב היקר ביותר?
מי משחקני ברצלונה נוהג ברכב היקר ביותר?
נגןהמפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
המפגש של ספיד עם גראנצ'ו נגמר בהתרסקות
נגןטורניר הצעירים בהשתתפות טיאגו מסי
מול אצטדיון מלא: טיאגו מסי במשחק על גביע
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */