זירת הפיגוע בברצלונה, בשבוע שעבר (צילום: sky)
המחבל הדורס עדיין חופשי? | צילום: sky

אחרי שאתמול הצהירה כי עדיין מתנהל מצוד אחר מי שככל הנראה ביצע את פיגוע הדריסה במרכז ברצלונה, משטרת ספרד הודיעה אמש (ראשון) כי ייתכן שהחשוד שרצח 13 בני אדם ופצע למעלה מ-130 עבר את הגבול והגיע לצרפת. "אין לנו מידע מדויק, אך אנחנו לא יכולים לשלול סברה זו", ציינו במשטרה.

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו

כוחות הביטחון הספרדים אמרו כי על פי ההערכות יונס אבו-יעקוב, יליד מרוקו בן 22, הוא החשוד האחרון שעדיין מסתובב חופשי, מבין 12 החשודים שחלקם נורו או נעצרו במהלך הימים האחרונים, וחלקם נהרגו בפיצוץ בבית בקטלוניה יום לפני הפיגוע. בתקשורת הספרדית אומרים כי הרשויות אמנם מאמינות שאבו-יעקוב הוא זה שנהג בוואן בברצלונה, אך הם לא יכולים לאמת זאת.

הנהג הדורס חוסל כ-40 ק"מ מברצלונה
הוואן בו נהג על פי החשד אבו-יעקוב | צילום:

"עדיין מחפשים אחר החשוד שנמלט"

תחילה סברו כי הנהג הדורס נהרג בחילופי אש עם השוטרים בקמברליס, אך אלברט אוליבה, דובר המשטרה הקטלונית הצהיר אתמול כי הוא עדיין לא נתפס. אוליבה סיפר כי המשטרה הקטלונית נערכת כבר זמן רב למתקפות, והוסיף כי לצערם מתקפות דומות לברצלונה ככל הנראה לא ייפסקו. "אני יכול לאשר שיש צו מעצר כלפי האדם שנראה לאחרונה בתקשורת, אנחנו עדיין מחפשים אחריו", אמר בהתייחסות ליונס אבויעקב בן ה-22, שחשוד כי נהג ברכב המסחרי שדרס עשרות בברצלונה.

מטפלים בפצועים בברצלונה (צילום: CNN)
גרם למותם של 13 בני אדם | צילום: CNN

ביום שבת הסביר אוליבה כי "אם השאלה היא, בשלב זה, האם יש לנו מידע על מתקפות נוספות שתוכננו - התשובה היא לא. אין איום ממשי על פיגוע מתוכנן בזמן הקרוב. אך למרות זאת, ברגע שהחקירה הנוכחית תסתיים, נמשיך לפעול ולחקור ולהתכונן".

עד כה נעצרו ארבעה חשודים במעורבות בשני הפיגועים: שר הפנים הספרדי חואן איגנסיו זואידו העריך כי 12 צעירים - מרביתם ממוצא מרוקני - היו חברים בתא הטרור. המשטרה הספרדית ממשיכה לחפש אחר אבויעקב, שככל הידוע לא נורה למוות בזירת הפיגוע השני בקמברילס, בו נהרגה אישה נוספת - יממה לאחר שנקבע מותם של 13 מהנפגעים בברצלונה. בזירת הפיגוע הונחו זרים רבים ונרות על ידי תושביים ותיירים. אנדרטאות מאולתרות הוצבו בשדרת הרמבלס, וצעירים רבים יצרו מעגלי שיח וחלקם אף חילקו "חיבוקים חינם" ברחוב על מנת לנסות ולעודד.