וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת עיראק הכריז על מבצע לשחרור עיר בגבול סוריה מידי דאעש

ראש הממשלה חיידר אל-עבאדי הודיע על פתיחת המבצע לשחרור תל עפר, שבו ישתתפו גם כוחות המיליציה השיעית חשד אל-שעבי הנתמכת בידי איראן. בנאום בטלוויזיה פנה אל-עבאדי לאנשי דאעש ואמר להם "לבחור בין כניעה למוות"

רויטרס

ראש ממשלת עיראק חיידר אל-עבאדי הודיע היום (ראשון) על פתיחת מבצע צבאי נגד כוחות "המדינה האסלאמית" (דאעש) בעיר תל עפר שבצפון המדינה, בסמוך לגבול עם סוריה. בנאום ששודר בתחנות הטלוויזיה בארצו נראה אל-עבאדי כשהוא לבוש מדי צבא ועומד ברקע דגל עיראק ומפה של המדינה. "אני אומר לאנשי דאעש, אין לכם ברירה מלבד לעזוב את העיר או להיהרג", אמר אל-עבאדי בנאומו. "ניצחנו בכל הקרבות עד כה ודאעש תמיד הפסיד בהם". אל-עבאדי הוסיף עוד כי לוחמי מיליציית חשד אל-שעבי השיעית, הזוכה לתמיכתה של איראן, יסייעו לצבא בכיבוש העיר. "העולם כולו תומך בכם", סיים את נאומו כשהוא פונה ללוחמי צבא המדינה.

בחודש יוני 2014 השתלטו אנשי דאעש על תל עפר הנמצאת כ-70 קילומטרים ממערב למוסול – מעוז הארגון בעיראק שהצבא כבש בחודש שעבר. העיר נחשבת למובלעת שיעית מחוז נינווה הסוני ברובו, וממוקמת בציר אסטרטגי המוביל לשטחה של סוריה. על פי הערכות הצבא ישנם כאלף לוחמי דאעש בשטח העיר, שעלולים להשתמש בתושבים שנותרו בה כמגנים אנושיים. לפני שלוש שנים כשנפלה העיר לידי "המדינה האסלאמית" נאמדה אוכלוסייתה בכ-200 אלף תושבים. ממשלת עיראק מתכננת להמשיך לאחר שחרור תל עפר במאבק בלוחמי הארגון גם בעיר חוויג'ה, שבמחוז כירכוכ, הנמצאת כ-300 קילומטרים מצפון לבגדאד.

עוד בוואלה! NEWS:
הבוקר, עומסים ברכבות: קו חיפה-תל אביב מושבת לשבוע
המחאה נגד היועמ"ש: מני נפתלי ואלדד יניב נעצרו בכניסה לפ"ת
"המדינה האסלאמית" גוססת, אבל הפיגועים באירופה לא יעלמו

ראש ממשלת עיראק הכריז על מבצע לשחרור עיר בגבול סוריה מידי דאעשמודיע על מבצע לשחרור תל עפר, 20 באוגוסט 2017. רויטרס, רויטרס
הבטיח לחיילי הצבא כי "העולם כולו תומך בכם". אל-עבאדי/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully