שבעה במקום ירח דבש: "המשפחה ממוטטת"

בתו של אליחי טדרי שנהרג באסון קריסת הגשר בבני ברק התחתנה לאחרונה ותכננה לצאת לירח דבש טדרי

אליחי טדרי // אליחי טדרי

משפחתו של אליחי טדרי, תושב חולון שנהרג בקריסת הגשר בכביש 4 בבני ברק, מתקשה היום (שלישי) לעכל את הבשורה המרה.

"הבת נישאה רק לאחרונה והזוג היה אמור לצאת לירח דבש. זו טרגדיה גדולה לכולנו פה לקבל בשורה כזו. נצטרך לחזק את המשפחה. הבת הייתה כל כך קשורה אליו. המשפחה פשוט ממוטטת", סיפר מכר של המשפחה.

אחרי שהתברר הבוקר כי טדרי, בן 58, הוא נהג המשאית שנהרג אמש לאחר שגשר הולכי רגל קרס על משאיתו, עוזרת סוציאלית של עיריית חולון מטעם שירותי רווחה יחד עם המודיע המשטרתי הגיעו לבית המשפחה והודיעו על מותו לגרושתו המתגוררת אף היא בחולון. לשניים, שכל אחד נמצא בזוגיות חדשה, שני ילדים משותפים. הבת מתגוררת בחולון, והבן בתל מונד, אב לילדים בעצמו.  

זירת הקריסה, הבוקר // צילום: יהושע יוסף
זירת הקריסה, הבוקר // צילום: יהושע יוסף

זירת הקריסה, הבוקר // צילום: יהושע יוסף

טדרי נולד אל תוך השכול ונקרא על שם אחיו הגדול אליהו טדרי שנפל במלחמת השחרור. לפני כחודש וחצי לאחר חתונה רבת משתתפים ומאושרת, נישאה ביתו שיפרית אדרי לבחיר ליבה, ולפני שבועיים נפטרה סבתה האהובה עליה שגידלה אותה כאילו והיא ביתה.

״הצרות רק נוחתות ונוחתות כרעם ביום בהיר. קברתי את אמא שלי לפני שבועיים והיום את בעלי לשעבר. הילדים שלי קורסים סביבי. כולנו גמורים. עכשיו אני צריכה להיות חזקה עבורם וגם עבורי״, אמרה גרושתו ואם שני ילדיו חני אדיר. חני, היא זו שהייתה הראשונה לקבל את הבשורה המרה.

״הלכנו לישון אחרי שראיתי בחדשות על התאונה. אמרתי לליאב הבן שלי, ׳תסתכל איזו תאונה נוראה קרתה בכביש 4׳. אבל מי חשב שזה הוא? שמענו דפיקה בדלת. זה היה בחצות. שאלתי, ׳איך? הוא היה נהג זהיר 40 שנה על הכביש. והנה, זה גורלו, מה אפשר לומר, כולנו שבורים המומים ולא יודעים לפענח מה קרה שם. אולי תקלה במנוף אולי טעות אנוש, זו גזירה משמיים", אמרה.

 

"יש הרבה שאלות"

עוד אמרה גרושתו: "מה שברור לכולנו זה, שהוא לא היה לוקח סיכונים מיותרים. הוא היה קצין רכב בצבא קבע, עד לפני שלוש שנים התנדב. הוא היה בעל מוסך, זה לא מסתדר עם הבנאדם. לא מתאים לו. יש הרבה שאלות שעולות אבל רק אלוקים יודע למה הוא לקח אותו כך״.

שיפרית הבת, מתקשה לעכל, ואמרה: ״אני אומרת לך משהו לא הגיוני. לאבא לא היו אפילו דו"חות. הוא היה כל כל זהיר על הכביש״. בהמשך הוסיפה וסיפרה על המפגש האחרון ביניהם, ״בפעם האחרונה שהתראינו זה היה בשבת. נסענו כולנו לאכול עם הנכדים בקיסריה. אבא ביקש שאביא לו נכד ושאל אם אני בהיריון".  

הטרגדיה תופסת אותם באמצע התכנונים המשפחתיים סביב יציאתה של הבת שפירית ב-1 לספטמבר לירח דבש בארצות הברית למשך חודש וחצי.

 

"אהב את הנכדים"

״עכשיו אחרי שהיא איבדה שני אנשים משמעותיים בחייה - הילדה גמורה. היא אומרת לי, ׳אמא, מה זה החיים האלה?׳, ובאמת מה הם, אם לקחו לנו אותו ככה בלי הינד עפעף?״. 

הלוויתו מתקיימת בבית העלמין ירקון. רבים מלווים את משפחת טדרי, ביניהם גם אלה שהיו בחתונה של הבת שיפרית. חני, שהייתה נשואה לו 11 שנים, תלווה את ילדיה שיפרית וליאב אדרי שהפך את אביו לסבא, עם שני נכדים בני 8 ו -4.5. ״הוא כל כך אהב אותם והיה גאה ומאושר מהם״, סיפרו במשפחה. 

עוד אמרה חני כי ״אנחנו לא יודעים מה קרה אם הוא מת במקום או לא. שאלתי אבל אף אחד לא ידע לומר לי. יש משהו מנחם בלדעת שלא סבל ברגעים האחרונים".

 

"רוצים שקט לכאוב את כאבנו"

חני ביקשה שקטה מהתקשורת, ואמרה: "בזמנים כאלה אני מעדיפה שלא לקרוא ולא לראות חדשות. קשה לנו גם ככה ואף אחד לא מניח לנו ואנחנו עדיין לא יודעים איך לעכל את זה. זה מכביד עלינו".

גרושתו ביקשה שקט, "אנחנו רוצים לכאוב את כאבנו לבד ולהתייחד עם הכבוד המגיע לו. להתייחד עם ילדיי ועם המשפחה הקרובה. אני חייבת להיות חזקה בשבילם וגם בשבילי. בשביל כולנו. כולם מרוסקים״.

ליאב הבן הגיע מתל מונד מייד עם הבשורה: "אבא היה אדם שתמיד אהב לעזור לזולת. אדם שכולם אהבו אותו. היה מכונאי רכב במקצועו. עד לפני שלוש שנים הוא התנדב".

הבוקר הגיעו שני הילדים להגיע למכון לרפואה משפטית שבאבו כביר כדי לתת דגימות רוק על מנת לזהות בוודאות את גופת אביהם. "המצב מאוד קשה. נעשה הכל כדי לסייע להם. עכשיו ממתינים לזיהוי ולהבאתו למנוחת עולמים", סיפר חבר המשפחה.

ההלוייה צפויה להתקיים בבית העלמין בחולון. מעיריית חולון נמסר כי הם פועלים לסיוע למשפחה, בכל אשר יצטרכו. 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר