וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחים ואבטחה מסביב לשעון: החקלאים נערכים לייצוא הקנאביס הרפואי

בעקבות המלצות הוועדה הבין משרדית לפתוח את שוק ייצוא הקנאביס הרפואי, החקלאים רואים פוטנציאל להיכנס לשוק חדש ומבטיח: "זה אחד התחומים המתפתחים בעולם, ואנחנו רוצים להיות חלק ממנו"

צילום: מאצ'י הוף עריכת וידאו: ניר חן

אורי וייס, חקלאי ממושב גבעת חן, אמר היום למהדורת וואלה! NEWS כי הוא רואה פוטנציאל כלכלי גדול בייצוא הקנאביס הרפואי, בעקבות המלצת הועדה הבין משרדית לאשר לכל גורם שיעמוד בדרישות לקבל רישיון לגידול, ייצור, אחסון או הפצה של קנאביס רפואי. "זה אחד מתחומי הכלכלה המתפתחים בעולם, ואנחנו רוצים להיות חלק ממנו", אמר וייס.

"אין עתיד חקלאי בפרחים, בפירות או בירקות, ולכן עוברים לענף רווחי יותר. יש הרבה נעלמים, אבל אנחנו מאמינים שיש פוטנציאל כלכלי גדול יותר". לדבריו, אם האישורים יתקבלו בקצב הצפוי, הוא יוכל להתחיל לייצר קנאביס הרפואי כבר בשנה הבאה, כמו גם כ-40 חברים בקבוצה של חקלאים שקיבלו אישור לגדל את הקנאביס.

קנאביס רפואי. אילן, תצפית TPS
הכניסה לשוק: ב-2018/תצפית TPS, אילן

על אופן גידול הקנאביס, אמר וייס: "זה לא גידול חקלאי רגיל, אלא גידול ראשוני חדש. צריך להקים צוות שיבין ויחזיק בידע הנדרש. יש פה עניין של גידול ולמידה, נתחיל מארבעה דונם ולאט לאט נגדל". שטח השדה שעומד לרשותו, ציין וייס, הוא כ-20 דונם.

וייס דחה את האפשרות שתתפתח "תיירות" בשדה, והדגיש כי המקום יהיה מאובטח. "אי אפשר יהיה פתאום להגיע לחווה, תהיה כאן אבטחה 24/7. יהיו כאן רק עובדים ברישיון. אורחים חיצוניים ייאלצו לקבל אישור של המשטרה כדי להגיע לכאן, וזה ייקח שבועות".

גידולי קנאביס בישראל, חברת תיקון עולם בתל אביב, דצמבר 2015. יותם רונן
אבטחה 24 שעות ביממה. גידולי קנאביס/יותם רונן

הוועדה הבין-משרדית של משרד האוצר ומשרד הבריאות המליצה אתמול להתיר ייצוא קנאביס רפואי. הוועדה, שבראשה עמדו מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ומנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב, בחנה את ההיבטים הכלכליים, החוקיים והרגולטוריים של ייצוא קנאביס רפואי, והגישה את המלצותיה לשר האוצר משה כחלון ולשר הבריאות יעקב ליצמן. במסגרת ההמלצות, כל גורם שיעמוד בדרישות יוכל לקבל רישיון לגידול, ייצור, אחסון או הפצה של קנאביס. אומדן ההכנסות למדינה המוערך בין מיליארד עד ארבעה מיליארדי שקלים בשנה.

במסגרת הדיונים, בהם לקחו חלק גם נציגי משרדי החקלאות ופיתוח הכפר, המשרד לביטחון פנים, משרד המשפטים ומשרד הכלכלה והתעשייה, נטען כי "קיים פוטנציאל כלכלי לייצוא קנאביס, וכי למדינת ישראל יתרונות רבים בהיבטי רגולציה מתקדמת, מחקר ופיתוח, ניסיון קליני ואקלים היכולים להיות מנוצלים על ידי חקלאים, חוקרים ויזמים ליצירת שווקים לתוצרת מוצרי קנאביס רפואי ישראליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully