אורה כהן, קשישה, ניצולת שואה בת 84 מטבריה מחכה שנה וחצי  שמשטרת ישראל תעביר לחשבון הבנק שלה 1,000 שקל שחויבה לשלם לה בבית המשפט. אבל משטרת ישראל ממש לא ממהרת  לשלם את החוב.

"אני לא אוותר להם על שקל. מה הם מחכים שאמות כדי לא לשלם את הכסף? אני אלך עם זה עד הסוף. איך הם לא מתביישים לטרטר ניצולת שואה ככה במשך שנה וחצי", קבלה כהן.

לפני כשנתיים משה כהן בנה של אורה הסתבך בפלילים. על פי כתב האישום שהוגש נגדו לבית משפט השלום בנהריה הוא הסיע בסובארו הרשומה על שם אמו שני עבריינים למספרה בבית שאן. בעודו ממתין להם במכונית השניים פרצו למספרה. בנה של כהן ושני העבריינים גנבו אופנוע שהיו בתוך מחסן השייך לספר.

לרוע מזלם של השלושה, בלשי היחידה המרכזית בצפון הפתיעו אותם ועצרו אותם על חם בעת שניסו להימלט.

במקביל המשטרה ביקשה לחלט את המכונית בה נסע כהן ששימש לפעילות עבריינית. חודשיים לאחר מכן שוחרר הבן למעצר בית. אורה כהן פנתה לבית המשפט השלום, שהורה למשטרה להחזיר לה את המכונית.

אלא, שהמכונית חנתה במגרש  בתחנת משטרת בית שאן. כאשר כהן הגיעה לתחנה יחד עם קרוב משפחה לקחת אותה היא הופתעה לגלות שהיא נעולה. כאשר ניגשה לשוטרים לקבל את המפתחות נאמר לה שהם איבדו אותם.

אורה כהן (צילום: אלבום פרטי)
אורה כהן | צילום: אלבום פרטי

באמצעות עורכי הדין מיכאל כרמל ודן אסלנוב פנתה כהן לבית המשפט השלום בטבריה בבקשה לקבל אישור להזמין פורץ לפרוץ את המכונית ולשכפל מפתח. בית המשפט אישר את הבקשה. אורה שילמה 1,000 שקל על שירותי החילוץ, גרירה  ושיכפול המפתח.

ב-16 במרץ 2016 החליט בית המשפט להורות למשטרה לשלם לכהן סכום של 1,000 שקל עבור ההוצאות שלה. מאז ועד היום, חלפו שנה וחצי והמשטרה לא טרחה לשלם לה את הכסף. עורכי הדין כרמל ואסלנוב שלחו מכתבים, שיגרו מיילים לגורמי משטרה אבל לא נמצא מי שיעביר את הכסף ליעדו.

>> משפטים על החיים שיעזרו לכם להגיע להצלחה

"אני זוכרת שהגעתי לתחנת משטרה ושאלתי מה קורה עם הכסף שלי, אז השוטרים העבירו אותי מאחד לשני. לאף אחד לא הייתה תשובה למה לא משלמים לי את הכסף שהוצאתי. אני ניצולת שואה שכל שקל חשוב לי. למה מזלזלים בהחלטת בית משפט?", אומרת כהן בכאב.

מאחר והמשטרה היא גוף ציבורי כהן לא יכולה להוציא צו עיקול או לפנות להוצאה לפועל מה שמסבך את גביית החוב עוד יותר.

"התנהלות המשטרה מבישה. אם גברת כהן הייתה חייבת כסף בגין דו"ח תנועה לא היו מהססים לרגע לפנות להוצאה לפועל לגביית החוב", טוענים עורכי הדין כרמל ואסלנוב, "מדובר במקרה שהמשטרה מבזה החלטת שיפוטית ומצפצפת עליה ומה עם ריבית והצמדה?".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "בניגוד לנטען, מדובר בהליך פלילי שהתנהל כנגד הנאשם שהינו בנה של האישה. בשל טעות טכנית שנעשתה בתום לב, ההחלטה טרם יושמה עד כה. בכוונתנו ליישם בהקדם את החלטת בית המשפט ולשלם את הסכום במלואו".

בעקבות פניית mako קיבלה כהן טלפון מנציג משטרת ישראל שהבטיח שתקבל את הכסף במהלך הימים הקרובים.