הפגנה ביפו (צילום: דוברות המשטרה)
העימותים ביפו | צילום: דוברות המשטרה

ימים ספורים לאחר שצעיר נהרג מירי שוטרים, אמש (חמישי) התחדשו המהומות בעיר יפו. מהמשטרה נמסר כי מספר חשודים נעצרו וכי "כעת נעשים ניסיונות להרגיע את השטח".

לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים – הצטרפו לפייסבוק שלנו   

עוד נמסר מהמשטרה כי מדובר ב"הפגנה לא חוקית, שלא הוגשה בקשה לקיימה". המפגינים שהחלו להתפרע, השליכו אבנים לעבר השוטרים וכן ניפצו חלונות ראווה, הציתו פחים וחסמו את הכביש. המשטרה פיזרה את המפגינים ועצרה מספר חשודים.

מספר שעות קודם לכן הותקפו שוטרים, שהוצבו ברחוב על מנת לשמור על הסדר הציבורי: תושב יפו כבן 20, שנחשד כמי שעמד בראש הקבוצה התוקפת, נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה.

העימותים ביפו (צילום: דוברות המשטרה)
העימותים ביפו | צילום: דוברות המשטרה

בסוף השבוע פרצו עימותים ביפו לאחר שצעיר תושב העיר נורה למוות במהלך מרדף משטרתי. מאות בני אדם השתתפו בעימותים האלימים בין המתפרעים למשטרה, ובתגובה עצרה המשטרה 8 חשודים, בהם 6 קטינים, בגין הפרת הסדר הציבורי. בעימותים נפצעו גם כתב חדשות 2 גלעד שלמור והצלם גל זייטמן והם פונו באורח קל לבית החולים.

לקראת הלוויתו של הצעיר ביום שבת האחרון נפרשו כוחות משטרה מתוגברים ביס"מ, מג"ב והיחידה לפיזור הפגנות במוקדים שונים ביפו. מהמשטרה נמסר כי היא "שבה וקוראת לציבור ביפו לגלות איפוק ואחריות ציבורית ולהימנע מהפרת החוק והסדר. האינטרס הציבורי של כולם הוא החזרה לשגרה כמה שיותר מהר".