יום ראשון, 26.05.2024 שעה 06:13

3 מדליות זהב לרוסיה, מנואל גברה על שוסטרום

אליפות העולם: יפימובה (200 חזה) ריילוב (גבר על מרפי ב-200 גב) וצ'ופקוב (שיא אליפות ב-200 חזה) להטו, האמריקאית ניצחה את השיאנית ב-4 מאיות

|
פרניל בלומה, סימון מנואל ושרה שוסטרום (רויטרס)
פרניל בלומה, סימון מנואל ושרה שוסטרום (רויטרס)

רגעי השיא באליפות העולם בשחייה המשיכו להגיע גם הערב (שישי) בבריכת השחייה בבודפשט, עם הצגת הגמרים השישית והמרתקת. מי שלהטו בבריכה היו הרוסים, שזכו בשלוש מדליות זהב מתוך חמשת הגמרים שנערכו. כמו כן, סימון מנואל הצליחה לנצח את שרה שוסטרום ב-100 חופשי בקרב אדיר עד הנגיעה.

גמר 100 חופשי נשים

אחרי שקבעה שיא עולם כראשונה במשחה השליחים, שרה שוסטרום זינקה למים עם שק של ציפיות ואכן הוליכה בבטחה כ-85 מטר, כשהיא בקצב מהיר משיאה העולמי. אלא שאז, היא פשוט קרסה. סימון מנואל, האלופה האולימפית, הלכה וצימקה את הפער ממנה וממש בתנועות האחרונות נגעה בקיר לפניה עם 52.27 שניות. שיא אמריקאי חדש ומדליית זהב שלישית שלה בתחרות אחרי שני משחי השליחים. השבדית הגיעה ארבע מאיות אחריה (ושש עשיריות לאט משיאה) ואת הפודיום השלימה פרניל בלומה הדנית עם 52.69 שניות.

שרה שוסטרום. הפעם רק שנייה (רויטרס)שרה שוסטרום. הפעם רק שנייה (רויטרס)
סימון מנואל ושרה שוסטרום (רויטרס)סימון מנואל ושרה שוסטרום (רויטרס)

גמר 200 גב גברים

האלוף האולימפי ראיין מרפי היה הפייבוריט גם כאן בעיני רבים, אך ליבגני ריילוב היו תכניות אחרות. הרוסי בן ה-20 שזכה בארד בריו פתח בקצב מסחרר, מהר מקצב שיא העולם של ארון פירסול בחצי המרחק ושנייה וחצי לפני מרפי. ב-50 האחרון ריילוב הלך ודעך והאמריקאי סגר עליו בכל תנועה, אולם היתרון של הרוסי החזיק מעמד והוא הצליח לגעת ראשון בקיר ולזכות בזהב עם שיא אירופי חדש של 1:53.61 דקות. מרפי הסתפק בכסף (1:54.21 דקות) וחברו לנבחרת ג’ייקוב פבלי זכה בארד (1:55.06 דקות). רביעי ושמונה מאיות בלבד ממדליה עם שיא עולם חדש לנוער הגיע קלימנט קולסניקוב, שהיה כאן בישראל לא מכבר באליפות אירופה ושוב הראה את יכולותיו כבר בגילו הצעיר.

יבגני ריילוב (רויטרס)יבגני ריילוב (רויטרס)

חצי גמר 200 גב נשים

הרעש כשקטינקה הוסו נכנסה לבריכה היה מחריש אזניים, אך במים ההונגריה הייתה רחוקה מלהבריק ואמנם העפילה לגמר במשחה היחיד בו הפסידה בריו, אך רק מהמקום השביעי. מי שהעפילה ראשונה היא אמילי סיבום האוסטרלית עם 2:05.81 דקות. השיאנית הטרייה מחצי המרחק, קיילי מאס, הגיעה שנייה 16 מאיות לאחר מכן, קייטלין בייקר שלישית ורייגן סמית’ חמישית עם שיא עולם חדש לנוער (2:07.19 דקות). גמר מותח מובטח.

קטינקה הוסו (רויטרס)קטינקה הוסו (רויטרס)

חצי גמר 50 חופשי גברים

העלייה לגמר בספרינט המהיר בבריכה הייתה צפופה מאוד כצפוי והותירה את מדליסט הארד במשחה זה מריו והאלוף במרחק הכפול נייתן אדריאן בחוץ, כשגם קמרון מקאבוי האוסטרלי לא הצליח להעפיל. מי שכן ישחה בגמר הוא האלוף ב-100 קיילב דרסל האמריקני עם הזמן המהיר ביותר, 21.29 שניות. אחריו הגיעו ולדימיר מורוזוב הרוסי (21.45), בנג’מין פראוד הבריטי (21.60) וברונו פרטוס הברזילאי (21:60 גם הוא).

גמר 200 מטר חזה נשים

סיבוב נוסף בדו קרב המתמשך בין לילי קינג ליוליה יפימובה, אך אחרי שהאמריקאית ניצחה ב-100, במרחק הכפול בו היא פחות מתמחה כבר לא היה לה סיכוי מול הרוסייה מעוררת המחלוקת. קינג פתחה מהר כהרגלה, אך יפימובה פתחה מבערים בחצי השני של המשחה, ברחה לכולן וניצחה בגדול עם 2:19.64 דקות, חצי שנייה משיא העולם. בת’אני גאלאט האמריקאית זכתה בכסף עם 2:21.77 דקות וג’ינגלין שי הסינית עם הארד, 16 מאיות אחריה, בעוד קינג מסיימת רביעית וללא מדליה.

יוליה יפימובה (רויטרס)יוליה יפימובה (רויטרס)

חצי גמר 100 פרפר גברים

כמה דקות אחרי שהעפיל ראשון לגמר ב-50 חופשי, קיילב דרסל הראה שוב את יכולתו. המדהימה. בבוקר הוא קבע זמן מדהים של 50.08 שניות (התוצאה הטובה ביותר בהיסטוריה שהושגה ללא חליפות), ובערב שיפר אותו במאית נוספת עם 50.07. ג’יימס גאי הבריטי העפיל שני עם 50.67 שניות וכריסטוף מילאק הצעיר (שחיין נוסף שהיה באליפות אירופה לנוער בישראל) שלישי עם שיא עולם אדיר לנוער, 50.77 שניות. האלוף האולימפי ג’וזף סקולינג עלה רק רביעי לגמר, ואילו צ’אד לה קלו, האלוף מהמרחק הכפול, לא הצליח להעפיל לגמר וסיים רק 12.

קיילב דרסל (רויטרס)קיילב דרסל (רויטרס)

חצי גמר 50 פרפר נשים

שרה שוסטרום התגברה מהר על ההפסד ב-100 חופשי והעפילה ראשונה לגמר עם 25.30 שניות, לאט משמעותית משיאה העולמי אך מספיק לחצי הגמר. קלסי וורל האמריקנית העפילה שנייה עם 25.57 שניות ומלני הניק הצרפתייה שלישית, שש מאיות אחריה.

גמר 200 חזה גברים

הרוסי אנטון צ’ופקוב (האיש והשרשרת) ושני היפנים, ישוהירו קוזקי ושיאן העולם איפיי ווטנאבה, סיפקו לנו משחה משובח ומותח. קוזקי פתח מהר במיוחד, בעוד צ’ופקוב כהרגלו שחה ארוך והשתרך מאחור, אלא שב-50 האחרון הוא העלה הילוך, עקף את היפנים ושיפר את שיא האליפות שקבע אמש עם 2:06.96 דקות, כשהוא הולך ומתקרב לשיא העולם (2:06.67 דקות). קוזקי הסתפק בכסף עם 2:07.29 דקות ו-ווטנאבה בארד, 18 מאיות אחריו.

אנטון צ'ופקוב (רויטרס)אנטון צ'ופקוב (רויטרס)

גמר 4X200 חופשי גברים

האמריקאים, ששחו במוקדמות בהרכב משני, הוליכו אחרי 600 מטר, אך אז ג’יימס גאי העלה הילוך עבור נבחרת בריטניה ועם זמן ביניים של 1:43.80 דקות הוליך את הבריטים לזהב עם 7:01.70 דקות. הרוסים זכו בכסף (7:02.68 דקות) וארה”ב הסתפקה רק בארד (7:03.18 דקות)

אסור לפספס
נגןהכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
הכוכבת של אסטון וילה עם טכניקה מרשימה
נגןהקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
הקיץ כבר כאן: אלחמיסטר משיקה בגד ים חדש
נגןרונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
רונאלדו בדרך לקבוע שיא אישי חדש באירופה
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */