שתף קטע נבחר

היתרי הבנייה יוצאים לחופשה - כך תחסכו זמן וכסף. מדריך

רשויות רבות יוצאות בחודש אוגוסט לחופשת הקיץ, בהן ועדות התכנון. מה זה אומר מבחינת מי שממתין לאישורים להיתרי בנייה ומה ההשלכות אם תגישו בקשה עכשיו או בתקופת החגים? מדריך שיחסוך לכם סחבת

הגשתם בקשה להיתר בנייה לפני חופשת הקיץ או חגי תשרי? כנראה שתאלצו להמתין זמן רב במיוחד עד לקבלת האישור המיוחל - בין ארבעה חודשים לחצי שנה. מה-10 באוגוסט עד אחרי חגי תשרי, משרדי הממשלה, הרשויות המוניציפליות ו-וועדות התכנון והבנייה יוצאים לחופשה.

 

בנוסף, חלק מהעיריות בוחרות שבוע במהלך חודש אוגוסט בו הן יוצאות לפגרה ואין קבלת קהל. "רוב הרשויות וועדות התכנון והבנייה יוצאות לפגרה מבמהלך ה-24-30 באוגוסט" אומר בעלי חברת א. לאפיס שמתמחה בהיתרי בנייה, תכנון ורישוי עסקים, עמית נשרי. "בפועל, העובדים לוקחים חופש כבר שבוע לפני ולכן כבר מה-20 באוגוסט אין מענה".

 

כמו כן, חלק אחר של העיריות מנחות את עובדיהן לצאת לשבוע חופש בחודש אוגוסט, לפי בחירתם, וזאת במקום לצאת לפגרה מרוכזת. "היות שהחופשות של הרשויות המקומיות וועדות התכנון אינן מרוכזות והעובדים יוצאים לחופש לסירוגין, נוצר מצב של מחסור כוח אדם, מה שקוטע את רציפות השירות וקידום היתרי הבנייה ויוצר עומס במערכת", אומר נשרי.

 

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

מעבר לחודש אוגוסט, וועדות התכנון והבנייה יוצאות לחופש בחגי תשרי, פסח, שבועות ובשאר החגים היהודיים ולכן יש לתכנן את זמן הגשת הבקשה מראש ולקחת עיכובים של עד חצי שנה, מספר נשרי. "לכאורה אנו אמורים לקבל את ההיתרים תוך מכסת זמן הנקובה בחוק, לפי הרפורמה בחוק תכנון ובנייה. הבעיה היא שבתוך מסגרת הזמן הזו יש להשיג אישורים מגופים ציבוריים מסוימים כמו המשרד להגנת הסביבה, משרד הבריאות ועוד, והכל כתלות בבקשה שהוגש.

 

"כוח האדם בגופים אלה יוצא לחופש, מה שמשפיע ישירות על משך זמן קבלת ההיתר שמתארך. למשל, אם אני צריך לקבל אישור ממכבי אש בקיץ והאחראי יצא לחופש אני עשוי לקבל את ההיתר חודשים רבים לאחר הגשת הבקשה.

 

לדבריו, גם בוועדות התכנון המצב זהה, וכמעט בלתי אפשרי לקבל מענה בתקופה זו ובחגים. "אחת הבעיות הגדולות בהוצאת היתר בנייה היא אי הוודאות בקבלת ההיתר וזמן קבלתו", הוא מסביר. "אנשים פרטיים, עסקים ואף גופים ציבוריים מכלכלים את צעדיהם לפי זמן קבלת היתר הבנייה, ועל אף שלוקחים בחשבון את משך הזמן הארוך להוצאת היתר, עדיין מדובר בהפסדים כספיים, לפעמים של עשרות אלפי שקלים, על כל יום עיכוב.

 

הוא מדגים כי "על מנת להוציא היתר בנייה לקו מים מישוב בת אל לירושלים, ולקדם הגדלת חיבורי מים ליישובים עם לחץ מים נמוך, היינו צריכים לקבוע פגישה בהשתתפות נציג המנהל האזרחי, נציג איכות הסביבה ונציג מעיריית ירושלים. לקח לנו שלושה וחצי חודשים לתאם את הפגישה משום שכל פעם שגורם אחד פנוי השני בחופש".

 

למרות הצורך והחשיבות ביציאה לחופש, קיימת אחריות ציבורית לממשלה, לרשויות המקומיות ולוועדות להמשיך ולתת שירות לציבור הרחב גם בתקופת הקיץ. לפי נשרי, אם אתם רוצים להוציא בקשה להיתר בנייה ביעילות אל תחכו לחגים ותגישו כבר במהלך אוגוסט את הבקשה לתיק מידע, אותו תקבלו תוך 45 ימי עסקים, זאת אומרת מיד בחלוף תקופת החגים - אז תוכלו להמשיך עם קבלת האישורים מהגופים הציבוריים שחזרו מהחופש, ללא עיכובים מיותרים, זמן מבוזבז ותסכול מהרשויות.

 

ולסיום, שלושה טיפים להוצאת היתרי בנייה:

הגשת הבקשה לתיק מידע בחודש אוגוסט תחסוך עיכובים מיותרים. לפי החוק, הוועדות חייבות להגיש את תיק המידע תוך 45 ימים, כך שמי שיגיש את הבקשה באוגוסט יקבל את תיק המידע מיד בחלוף החגים ללא עיכובים מיותרים ויוכל להמשיך בבקשה להיתר.

מי שמעוניין להגיע לוועדות ולברר על הבקשה להיתר שהגיש - שיחסוך את הטרחה. אין טעם להגיע פיזית לוועדה באוגוסט כי כאמור רוב הרשויות בחופש. לכן יש לברר באינטרנט האם אותה ועדה ספציפית מקיימת קבלת קהל. 

תחסכו עצבים בכל הקשור בקידום היתר הבנייה ואישור התוכניות בקיץ ובחגי תשרי, בחופש אין מי שיאשר את הבקשה ולכן - תהנו מהחופש!

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים