יום חמישי, 16.05.2024 שעה 10:52

היום: שחייני ישראל יחלו להתחרות באליפות העולם

15 שחיינים ישראלים יקפצו למים, עם לא מעט צעירים בולטים. יעקב טומרקין יתחרה בסגנון חדש. גיא ברנע: "השחייה בארץ עברה שינוי גדול"

|
גיא ברנע (נעם מורנו)
גיא ברנע (נעם מורנו)

כמעט שנה חלפה מאז המשחקים האולימפיים בריו ולראשונה מאז, טובי השחיינים בעולם התקבצו שוב לעיר אחת. היום (ראשון) תיפתח אליפות העולם בשחייה בבודפשט שבהונגריה, בה תיקח חלק גם המשלחת הישראלית שעברה שינוי מקצועי רציני עם הצטרפותו של דייב מארש כיועץ מקצועי. אחת מההחלטות שלקח המאמן המוערך הייתה לשלוח את הנבחרת לאימונים עם טובי השחיינים האמריקאים, לעתים על חשבון השתתפות בתחרויות הכנה, כך שיהיה מעניין לראות כיצד זה השפיע על הנבחרת.

15 שחיינים ישראלים יתחרו באליפות העולם. מי שלא יצא עם הנבחרת הוא השחיין האולימפי גל נבו, שהיה הבולט ביותר בריו, אך השנה התעסק במאבקים על שחרורו מאגודתו ופספס את הקריטריון לאליפות העולם. גם דוד גמבורג לא יתחרה אבל מי שכן יופיע מבין הבכירים הוא יעקב טומרקין שישחה ב-100 מטר גב ביום שני ולאחר מכן ב-200 מטר מעורב, הסגנון החדש שבו הוא התמקד לאחרונה. אם ביום רביעי הוא לא יצליח להגיע במשחה המעורב לגמרים, סביר להניח שהוא יתחרה למחרת גם במוקדמות ה-200 גב, משחה שהוא מכיר היטב.

יעקב תומרקין (אורי ורונית צלמים) יעקב תומרקין (אורי ורונית צלמים)

בנבחרת ישנם לצד השמות הוותיקים גם כמה שמות בולטים כמו מרקוס שלזינגר שיהיה הראשון לקפוץ למים כאשר הוא ישתתף במשחה המוקדם ל-50 מטר פרפר ואחר כך גם ב-100 פרפר. גם קרן זיבנר תתחרה ב-100 מטר פרפר לנשים ואחר כך תשחה גם בחצי המרחק באותו הסגנון. חוץ ממנה, יתחרו בנשים אנדראה מורז שתשתתף ב-100 וב-200 מטר חופשי, עמית עברי שתתמקד במשחים הקצרים בחזה וזוהר שיקלר שתשחה 50 מטר חופשי. בתוך כך, השחייניות הישראליות יהיו חלק גם מנבחרת השליחות ב-100X4 מעורב וחופשי.

שני ישראלים יתחרו ב-50 מטר גב, גיא ברנע ויהונתן קופלב שזכה בעבר בתואר אלוף אירופה במשחה הזה, והם ינסו להגיע רחוק. "זו אליפות העולם השישית שלי שמגיעה אחרי שנה קשה שבה הקמתי עסק", אמר ברנע. "אני רוצה ליהנות ממה שאני עושה, אני מעריך את זה יותר ככל שהזמן עובר. יהיו הרבה צעירים הפעם, השחייה בארץ עברה שינוי גדול. יש פה כישרון וחשוב לראות איך הופכים את זה לתועלת ותוצאות. אני חושב שהשינוי שעברנו הוא חיובי כי רוב הקריירה שלי הייתה בקליפורניה ביחד עם אנתוני ארווין וזה היה מדהים, אפשר ורצוי ללמוד מאחרים".

יהונתן קופלב (נעם מורנו)יהונתן קופלב (נעם מורנו)

מירון חירותי ישחה 50 חופשי. איתי גורביץ' יתחרה ב-200 מטר פרפר וב-400 מעורב אישי, כאשר השחיין למרחקים ארוכים מארק חינאווי ישתתף ב-400 וב-800 מטר חופשי. דניס לוקטב ותומר פרנקל, שבלטו באליפות אירופה לנוער שנערכה לאחרונה במכון וינגייט, ישתתפו במשחי השליחים עם דניאל נמיר ולירן קונובלוב.

בנושא אחר, הביקורת שספג הענף בתום המשחקים האולימפיים חילחלה פנימה ובשנה הקרובה יושלם השינוי במבנה הניהולי של האיגוד, כאשר כמה מהעובדים צפויים לעבור הסבת תפקיד, כפי שעשה למשל המאמן הלאומי לשעבר ליאוניד קאופמן שכיום עובר ומלווה שחיינים בעלי פוטנציאל באופן פרטני באגודות השונות.

אחרי אירוח אליפות אירופה לנוער בשחייה, נחשפים הנתונים על ההוצאות של איגוד השחייה לאירוע. 350 אלף יורו שילם האיגוד על הזיכיון לתחרות שבה לקחו חלק מעל 300 עובדים ו-400 מתנדבים, כאשר גורם בכיר באיגוד טען כי הפרויקט כולו עלה כשבעה מיליון שקלים. אלא שבגלל קשיים בתיאום התקציבים מול הרשויות, לא בטוח שהאיגוד ינסה להתמודד על אירוח תחרויות נוספות בעתיד, אחרי שאירח בארץ גם את אליפות אירופה בבריכות קצרות. "אם נרצה לארח תחרויות ברמה גבוהה יותר זה ידרוש מאיתנו הוצאות רבות יותר, שעשויות להגיע ל-70 מיליון שקלים, וחשוב שהמדינה תחליט לאיזה כיוון היא רוצה ללכת בנושא הזה", אמרו באיגוד.

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */