לשכת התביעות במשטרת רחובות הגישה בשבוע שעבר כתב אישום לבית משפט השלום בעיר, נגד יוליאן לוינזון, המייחס לו שורה של מעשי הונאה באלפי שקלים בכרטיסי אשראי של אנשים אחרים.

לוינזון בן ה-28 הוא דמות מוכרת ברשת. הוא מפיץ סרטונים שחלקם הפכו לוויראליים, ובחלקם כיכבו דמויות מוכרות אחרות. לוינזון דיגמן בעבר והציג את עצמו כאיש יחסי ציבור של אנשים שהיו בכותרות.

לוינזון עלה בחודשים האחרונים לכותרות לאחר שפירסם הודעה בפייסבוק בשמה של השדכנית הלנה עמרם, לפיה היא במצוקה כלכלית ומבקשת למכור את הכליה שלה. עמרם הכחישה שביקשה ממנו לפרסם הודעה כזאת. בינואר פורסם כי ענבל אור, אשת הנדל"ן שהסתבכה בחקירות, שכרה את שירותיו של לוינזון. אור התראיינה לתוכנית "הצינור" ואמרה כי לוינזון משקר וכי הוא אינו מייצג אותה.

"חבר שחייב לי כספים"

על פי כתב האישום, לוינזון נפגש עם אדם בשם א' לפני כשנה באחד מבתי העסק בפארק המדע ברחובות. השניים נסעו לאחר מכן במונית. א' שילם על הנסיעה בכרטיס אשראי באמצעות אפליקציית גט שהייתה מותקנת בטלפון של לוינזון. לפי כתב האישום, לוינזון הבטיח לא' שימחק את פרטי כרטיס האשראי, אבל לא עשה כן. הוא מואשם שהשתמש במספר כרטיס האשראי של א' לבצע 15 נסיעות במוניות בסכום כולל 2,381 שקל.

באוגוסט 2016 נפגש לוינזון עם ג' בבית קפה ברחוב שינקין בתל אביב במסגרת עבודתו כאיש יחסי ציבור. בכתב האישום המשטרה טוענת כי במהלך הפגישה הוא צילם באמצעות הסמארטפון שלו את כרטיס האשראי של ג' ואת תעודת הזהות שהיו בארנקו. לאחר מכן נפרדו דרכיהם. כעבור כמה שעות, לוינזון נאשם שהתקשר לחנות טלפונים סלולריים ברחובות השייכת לחבר ילדות המכונה ח', והזמין לעצמו באמצעות מספר כרטיס האשראי של ג' שני מכשירי טלפון חדשים מדגם גלקסי S7 בסכום כולל של 6,500 שקל. כאשר ח' שאל מדוע הוא משלם בכרטיס אשראי שלא שייך לו אמר: "מדובר בחבר שחייב לי כספים".

עוד נכתב בכתב האישום כי שלוש שעות לאחר מכן הוא הזמין לעצמו בכרטיס האשראי של ג' אוכל ממסעדת יוקרה בעיר בסכום של 221 שקל, נסע במונית בסכום של 150 שקל ועוד שתי נסיעות למחרת בסכום כולל של 158 שקל. בסך הכול הונה לוינזון את ג' בסכום של 7,029 שקל.

עוד מכשירי גלקסי

חודש לאחר מכן, בספטמבר 2016, הכיר לוינזון אדם בשם ש' באתר הכרויות. הם נפגשו בבית מלון. בשלב מסוים לוינזון, על פי כתב האישום, צילם את תעודת הזהות וכרטיס האשראי של ש' בעת שזה היה במקלחת בחדר בית המלון.

לאחר שיצאו מבית המלון, לפי כתב האישום, התקשר לוינזון לח' בעל חנות הטלפונים מרחובות ורכש עוד מכשיר גלקסי S7 בסכום של של 3,250 שקל על חשבון כרטיסי האשראי של ש'. לאחר מכן נסע במונית ושילם 150 שקל בכרטיס האשראי של ש' ורכש עוד שני מכשירי גלקסי S7 עליהם שילם 6,500 שקל, כשהוא מציג לח' כרטיס אשראי ותעודת זהות של ש' מבלי שזה ידע על כך בכלל. בכתב האישום מפורט כי לוינזון רכש בגדים בסכום של 1,150 שקל בחנות ברחוב שינקין. בסך הכול לוינזון מואשם שהונה את את ש' בסכום של 11,500 שקל.

כתב האישום ממשיך: באוקטובר אותה שנה הכיר לוינזון את ט', וניצל חוסר ערנות שלו כדי להעתיק את מספר כרטיס האשראי שלו ללא ידיעתו. הוא הזמין אוכל ממסעדה ברחובות בסכום של 73 שקל, עשה קניות בסופר בסכום של 113 שקל, בערב התיאבון שלו גבר אז הוא הזמין אוכל ממסעדה אחרת בעיר בסכום של 124 שקל ויום למחרת הזמין עוד ארוחה יקרה ממסעדה נוספת בסכום של 287 שקל, ובסך הכול הונה את ט' ב-720 שקל.

ארבעת המתלוננים גילו שנעשה שימוש בכרטיס האשראי, לטענתם ללא ידיעתם. הם הגישו תלונות ליחידת ההונאה במשטרת מחוז מרכז. לוינזון נחקר באזהרה במשטרה ומסר גרסה לפיה לא הונה את המתלוננים. כתב האישום מייחס לו ארבעה סעיפי אישום על מקרים רבים של הונאה בכרטיס אשראי. משפטו של לוינזון ייפתח בקרוב.

לויזנון מכחיש ביצוע העבירות

פרקליטו של לוינזון, עו"ד איתן סבג, מסר בתגובה: "מר לוינזון מכחיש ביצוען של עבירות כלשהן, אולם מאשר קיומה של מערכת יחסים לא שגרתית עם המתלוננים. לטענת מר לוינזון, במסגרת מערכות יחסים שקיים קיבל מתנות, אך זאת מתוך רצונו והסכמתו המוחלטת של הנותן. כל הטענות יתבררו בבית המשפט".

איתן סבג

לוינזון מסר בתגובה על כתב האישום: "העניינים ישנים. נוצלתי מינית ונפגעתי נפשית. חוזרתי ע"י אותם אנשים. רשויות החוק בחרו שלא להדגיש שם ענייני מין ורומנטיקה כגון יחסי "שולט-נשלט", על מנת לשים מכשול בפני בית המשפט וכבוד השופט. העניינים יתבהרו בבית המשפט".