שתף קטע נבחר

עיבוד מחשב: מיכל וולבה

תינוקות זיזו / "מר עולם"

דור הגלאקטיקוס של ריאל מדריד החל לפנות את מקומו לילדי הפלא שמקבלים את ההזדמנות מזינדין זידאן. רונאלדו, בייל וראמוס עדיין לא הולכים לשום מקום, אבל היורשים שלהם כבר כאן, והם ויתרו על הצעות מברצלונה כדי ללבוש לבן

כשמרקו אסנסיו הבקיע את השער הרביעי של ריאל מדריד בגמר ליגת האלופות בקארדיף נגד יובנטוס, הוא מיד חקק את שמו באותיות של זהב בדפי ההיסטוריה של המועדון. בכל זאת, אין הרבה שחקנים שכובשים בגמר הצ'מפיונס, ועוד בעונתם הראשונה בקבוצה.

 

 

ריאל רכשה את אסנסיו ממאיורקה כבר בדצמבר 2014, כשהקשר המחונן היה רק בן 17. תחילה הוא יצא לשנת השאלה מוצלחת באספניול, וכשחזר רבים האמינו שלא יהיה לו חלק משמעותי בקבוצה עמוסת הכוכבים של זינדין זידאן.

 

אבל אסנסיו, עם הרבה חוצפה, מהסוג החיובי כמובן, הוכיח מהרגע הראשון מאיזה חומר הוא קורץ. הוא ניצל את היעדרותו של כריסטיאנו רונאלדו, שנפצע בגמר היורו, כדי להבקיע במשחק הבכורה שלו במדי הבלאנקוס, בסופרקאפ האירופי מול סביליה. אחר כך הבקיע בבכורה בליגה ובבכורה בליגת האלופות. על השער שהבקיע בגמר הצ'מפיונס כבר דיברנו.

 

אסנסיו הוא העתיד של ריאל מדריד וגם של נבחרת ספרד, אבל הוא לא היחיד. הוא רק הסמן הימני למגמה שהולכת ומתחזקת.

 

 ( ) ( )
 

שלא יהיה ספק, ריאל מדריד של זידאן היא עדיין קבוצת גלאקטיקוס, כזו שכוללת את רונאלדו, גארת' בייל וקארים בנזמה פשוט לא יכולה להיות משהו אחר. אלא שה-BBC כבר רחוק מלהיות צעיר, יש שיגידו שגם מעבר לשיא, וגם סרחיו ראמוס, מרסלו ולוקה מודריץ' מהצד הצפוני של ה-30. לכן ריאל כבר נמצאת בעיצומה של בניית הקבוצה הגדולה הבאה שלה, ובשונה מבעבר, זו תהיה קבוצה שתתבסס בעיקר על שחקנים צעירים ספרדים.

 

מבחינת האיש הקובע במועדון, הנשיא פלורנטינו פרס, מדובר במהפכה של ממש, תפיסתית בעיקר. פרס היה האיש שיצר וקידש את אסטרטגיית הגלאקטיקוס בקדנציה הראשונה שלו, כשהביא לקבוצה בסכומי עתק את לואיס פיגו, זינדין זידאן, רונאלדו הברזילאי ודייויד בקהאם. הפרויקט ההוא נכשל, אך פרס דבק בעקרונותיו עם הגעת רונאלדו הפורטוגלי, קאקה, בנזמה, ומאוחר יותר בייל וחאמס רודריגס.

 

פלורנטינו פרס. שינה כיוון (צילום: AP) (צילום: AP)
פלורנטינו פרס. שינה כיוון(צילום: AP)

 

ולפתע האסטרטגיה השתנתה. לא עוד כוכבי-על מוכרי חולצות, אלא שחקנים צעירים ומבטיחים. בקיץ הנוכחי הצטרפו לסגל לא פחות מארבעה מכוכבי הנבחרת הצעירה של ספרד, שהפסידה אמנם בגמר היורו עד גיל 21 לגרמניה, אבל הייתה לדעת רבים איכותית מכולן.

 

מדובר בקשרים דני סבאיוס (20) ומרקוס יורנטה (22), הבלם חסוס ואייחו (20) והחלוץ בורחה מאיוראל (22). אליהם אפשר להוסיף את המגן השמאלי בן ה-19 תיאו הרננדס, שנולד בצרפת ושיחק בנבחרות הצעירות של הטריקולור, אולם הוא הפך לספרדי לכל דבר כשבחר לייצג את נבחרת ספרד הבוגרת.

 

סבאיוס בגמר יורו הצעירות (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
סבאיוס בגמר יורו הצעירות(צילום: רויטרס)

 

אז נכון, לאף אחד מהחמישה הללו אין כרגע מקום בהרכב הפותח של זידאן, וקיימת גם אפשרות שאחד או שניים מהם יושאלו לקבוצה אחרת בעונה הקרובה, כמו שקרה לאסנסיו. אבל בטווח הארוך, כולם אמורים להיות ברגים חשובים במערכת.

 

האסטרטגיה של ריאל היא לא רק להשתלט על כל הכישרונות הספרדים, אלא גם, ובעיקר, למנוע את הגעתם ליריבה הגדולה ברצלונה. עד לפני שנתיים-שלוש נחשב הקאמפ נואו ליעד מועדף עבור צעירים בעלי פוטנציאל, וכך היה גם במקרה של ניימאר, שדחה כל ניסיון של ריאל לרכוש אותו. זה לא המצב כיום. אחרי שלוש זכיות בליגת האלופות בארבע העונות האחרונות, ויחד עם הגישה של זידאן שלא חושש לשלב שחקנים צעירים, ריאל היא כרגע הקבוצה המועדפת על ילדי הפלא בספרד.

 

אסנסיו וזידאן חוגגים בגמר הצ'מפיונס (צילום: AP) (צילום: AP)
אסנסיו וזידאן חוגגים בגמר הצ'מפיונס(צילום: AP)
 

 

בשבועות הקרובים יחליט זידאן לגבי הסגל הסופי, ולצורך כך יש לריאל כמה משחקי הכנה מרתקים בארצות הברית. היא תפגוש את מנצ'סטר יונייטד, מנצ'סטר סיטי, ברצלונה וכוכבי ה-MLS. אז רגע לפני שהאקשן מתחיל, הנה היכרות עם התינוקות של זיזו.

 

תיאו הרננדס

ז'אן פרנסואה הרננדס היה בלם צרפתי ששיחק לפני 16 שנה באתלטיקו מדריד. שני בניו, לוקאס ותיאו, הפכו גם הם לכדורגלנים שגדלו במחלקת הנוער של הקולצ'ונרוס. לוקאס בן ה-21 נמצא בסגל של דייגו סימאונה כבר שלוש שנים, ואילו תיאו, הצעיר ממנו בשנתיים, שיחק בעונה האחרונה בהשאלה באלאבס.

 

זו הייתה עונה מדהימה של המגן השמאלי, שהפך לאחת התגליות של הליגה הספרדית. תיאו היה אחד השחקנים הבולטים בקבוצה שהעפילה לגמר גביע המלך, שבו כבש מול ברצלונה בבעיטה חופשית אדירה. אלאבס אמנם הפסידה 3:1, אבל בריאל סימנו אותו כמי שיכול להיות היורש של מרסלו.

 

הרננדס ורונאלדו. בקרוב הם ישתפו פעולה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
הרננדס ורונאלדו. בקרוב הם ישתפו פעולה(צילום: רויטרס)
 

הבעיה הייתה כמובן היריבות עם אתלטיקו וההסכם הבלתי כתוב ששחקנים לא חוצים את הכביש. עובדה, מאז המעבר של סנטיאגו סולארי לריאל לפני 17 שנה זה לא קרה. למרות שהוא ואחיו היו מחוברים כל חייהם לצד האדום-לבן של מדריד, לתיאו לא הייתה בעיה להכריז שהוא רוצה לשחק בריאל.

 

באתלטיקו לא אהבו זאת, וניסו להציע לו להאריך את החוזה, אבל הפור כבר נפל. ריאל הסכימה לשלם את סעיף השחרור של השחקן (24 מיליון אירו), ולא היה דבר שאתלטיקו יכולה הייתה לעשות. בספרד טוענים שזו ההעברה המשמעותית ביותר של שחקן אתלטיקו לריאל מאז שהוגו סאנצ'ס המקסיקני עשה את הדרך הקצרה ב-1985, וזאת למרות שתיאו לא שיחק ולו משחק אחד במדי הקולצ'ונרוס.

 

דני סבאיוס

הקשר בן ה-20 של בטיס היה שחקן מבוקש עוד לפני אליפות אירופה לנבחרות צעירות, אבל היכולת הפנומנלית שלו בטורניר בפולין הפכה אותו לאחד היעדים המרכזיים של הקבוצות הבכירות באירופה. רק תשאלו את שחקני ההגנה של נבחרת איטליה, שנשארו פעורי פה בכל סלאלום שביצע.

 

מצטיין היורו עד גיל 21 (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
מצטיין היורו עד גיל 21(צילום: גטי אימג'ס)

 

סאול ניגס ומרקו אסנסיו תפסו כותרות עם השלישיות שהבקיעו, אבל סבאיוס הוא זה שנבחר לשחקן המצטיין של הטורניר. הוא הצטרף לרשימה מכובדת מאוד, שכוללת שמות כמו פיגו, פטר צ'ך, אנדראה פירלו ותיאגו אלקנטרה.

 

ריאל מדריד לא המתינה הרבה והניחה הצעה על שולחנו של נשיא בטיס. סעיף השחרור של סבאיוס עמד על 16 מיליון אירו, וריאל הודיעה שהיא מוכנה לשלם עבורו 19 מיליון. הסיבה ברורה: גם ברצלונה רצתה מאוד את סבאיוס אצלה. השחקן חתם רק היום על החוזה, אבל העסקה נסגרה עוד לפני כן, ולראיה העזיבה של חאמס לבאיירן מינכן. סבאיוס מזכיר מאוד את הסגנון של הקולומביאני, ועלותו קטנה פי ארבעה.

 

חאמס. פינה את מקומו (צילום מסך מתוך טוויטר) (צילום מסך מתוך טוויטר)
חאמס. פינה את מקומו(צילום מסך מתוך טוויטר)
 

 

כבר בגיל 17 שיחק סבאיוס בקבוצה הבוגרת של בטיס, ובאופן טבעי זכה לעניין מברצלונה וריאל מדריד. כשזה קרה, היו מי שחפרו ברשתות החברתיות ומצאו התבטאויות יוצאות דופן שלו.

 

כך למשל, במהלך גמר גביע המלך 2015, כאשר אוהדי בארסה ובילבאו שרקו בוז להמנון הספרדי, הוא צייץ: "הלוואי שתיפול פצצה על האצטדיון שתהרוג את כל הכלבים הקטאלונים והבאסקים האלה". כשג'רארד פיקה וססק פברגאס חגגו את הזכייה של ספרד ביורו 2012 עם דגלי קטאלוניה הוא צייץ: "צאו מהמדינה הזו, קטאלונים!"

 

הציוצים של סבאיוס נגד קטאלונים ובאסקים (צילום: גטי אימג'ס) (צילום: גטי אימג'ס)
הציוצים של סבאיוס נגד קטאלונים ובאסקים(צילום: גטי אימג'ס)

 

יחד עם זאת, היו לו גם ציוצים שבהם הילל את ליונל מסי וניימאר, או כאלה שהביעו ביקורת נוקבת כלפי ז'וזה מוריניו וכריסטיאנו רונאלדו על התנהגותם בגמר גביע המלך מול אתלטיקו מדריד ב-2013. מעניין אם לכריסטיאנו יהיה מה לומר על כך באימון הראשון שלהם יחד.

 

חסוס ואייחו

בניגוד לשני הקודמים הרשימה, ואייחו לא נרכש, אלא חוזר מהשאלה, וזה לא מקרי שהוא קיבל את החולצה מספר 3, שהייתה שייכת לפפה בעשר השנים האחרונות. מי שנחשב לבלם העתיד של הכדורגל הספרדי בכלל ושל ריאל בפרט (בן 20), יתפוס את מקומו של הפורטוגלי בסגל וייתן עומק לצד סרחיו ראמוס ורפאל וראן.

 

ואייחו במדי הנבחרת (צילום: EPA) (צילום: EPA)
ואייחו במדי הנבחרת(צילום: EPA)

ואייחו נולד בסראגוסה ושיחק במדי הקבוצה המקומית בין 2014 ל-2016. עם זאת, החלום הגדול שלו היה לשחק בריאל, הקבוצה אותה אהד מילדות. הבלאנקוס רכשו אותו בשישה מיליון אירו כבר לפני שנתיים, כשהיה בן רק 18, והחתימה אותו לשש שנים. בעונה שעברה הוא שיחק כמושאל באיינטרכט פרנקפורט, לצידו של טאלב טואטחה, והגיע לגמר הגביע הגרמני (הפסיד 2:1 לדורטמונד).

 

מרקוס יורנטה

עוד שחקן שכבר שייך לריאל ואמור לקבל העונה את הבמה. כשהיה בן 13 הצטרף מרקוס יורנטה למחלקת הנוער של הבלאנקוס, ולאורך השנים סומן כהבטחה גדולה. זידאן היה המאמן שלו בקבוצת המילואים לפני שלוש שנים, והוא אפילו רשם שלוש הופעות כמחליף בקבוצה הבוגרת.

 

יורנטה (משמאל) במדי אלאבס (צילום: EPA) (צילום: EPA)
יורנטה (משמאל) במדי אלאבס(צילום: EPA)

 

את הפריצה שלו עשה יורנטה בעונה שעברה כמושאל באלאבס (יחד עם תיאו הרננדס), כשסייע לה להעפיל לגמר הגביע הספרדי. חוץ מיכולת יש לו גם ייחוס: דודו הוא פרנסיסקו חנטו, מגדולי השחקנים של ריאל מדריד בכל הזמנים, שכיכב לצידם של די סטפנו ופושקאש בשנות ה-50' וה-60'.

 

הרשימה עוד ארוכה

חוץ מהארבעה הללו נמצא בסגל הרחב של ריאל מדריד גם החלוץ בן ה-20 בורחה מאיוראל, שחוזר מעונת השאלה לא מוצלחת בוולפסבורג הגרמנית, בה לא קיבל מספיק דקות משחק.

 

מאיוראל עם לוקאס ואסקס. חוזר מהשאלה (צילום: AP) (צילום: AP)
מאיוראל עם לוקאס ואסקס. חוזר מהשאלה(צילום: AP)

 

כדאי לשים לב גם לאוסקר רודריגס, מלך השערים של קבוצת הנוער של ריאל, שזכתה באליפות ספרד בהדרכת כוכב העבר גוטי. אוסקר בן ה-19 הבקיע 16 שערים ב-23 משחקים בעונה שעברה. בעונה הקרובה הוא כמובן לא יהיה בסגל הקבוצה הבוגרת, אבל אולי בעוד שנה כבר כן.

 

סיפור בפני עצמו הוא הברזילאי ויניסיוס ג'וניור בן ה-17, שחקנה של פלמנגו הברזילאית, שיעבור לריאל ב-45 מיליון אירו כשימלאו לו 18. העסקה נסגרה אחרי שהחלוץ כבש שבעה שערים בקופה אמריקה עד גיל 17, וזאת למרות שהשחקן, המכונה "ניימאר הבא", עדיין לא פתח ולו פעם אחת בהרכב פלמנגו. הכל בהתאם לשיטה: חושבים על העתיד של ריאל, וחוסמים את ברצלונה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים