שתף קטע נבחר

בשבת: העתודה פותחת את אליפות אירופה

עם חמישייה איכותית וספסל שנמצא בסימן שאלה, הנבחרת של עודד קטש תפגוש (19:00) את לטביה למשחק הפתיחה של הטורניר היבשתי בכרתים. עוד בבית: אוקראינה וליטא. המטרה: רבע הגמר. וגם: איך השיטה ההזויה של פיב"א מסבכת את העניינים

אחרי תקופת הכנה ארוכה, נבחרת העתודה תפתח בשבת (19:00) את משחקיה באליפות אירופה בכרתים מול לטביה. מגיל צעיר סומן שנתון 1997 כאחד האיכותיים שהיו לכדורסל הישראלי להציע, בין השאר בזכות תמיר בלאט, רועי הובר ונתנאל ארצי.

 

לצערם, בעקבות כישלונות של נבחרות קודמות, הם היו צריכים לפלס את דרכם באליפויות אירופה דרג ב' (קדטים ונוער). כעת הם מגיעים לדבר האמיתי בניסיון להעפיל לפחות לרבע הגמר - ומשם באמת שהכל פתוח.

 

חמישייה איכותית, ספסל בסימן שאלה. נבחרת העתודה (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל) (צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)
חמישייה איכותית, ספסל בסימן שאלה. נבחרת העתודה(צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל)

 

ישראל הוגרלה לבית 3 יחד עם אוקראינה, לטביה וליטא. על פי השיטה של פיב"א כל הנבחרות מעפילות לשלב הבא, כאשר הן יוצלבו עם בית ארבע בו משחקות איטליה, סלובניה, ספרד וסרביה. השלב השני יתקיים בשיטת נוקאאוט: זאת אומרת שאם ישראל תסיים ראשונה היא תפגוש את הרביעית בבית 4, אם היא תסיים במקום השני היא תתמודד נגד הנבחרת שסיימה שלישית וכן הלאה. ניצחון בשלב הזה יבטיח לכחולים-לבנים עלייה לרבע הגמר. הפסד והם ישחקו במשחקי ההישרדות נגד הירידה, כאשר שלוש הנבחרות שיסיימו בסופו של דבר במקומות 14-16 ינשרו לדרג ב'.

 

כפי שהבנתם קיימת סיטואציה בה הנבחרת מפסידה את כל משחקיה בבית המוקדם, עולה לשלב השני, מנצחת את המשחק ומעפילה לרבע הגמר, או תסריט בדיוק הפוך בו הנבחרת מנצחת את כל משחקיה בשלב הראשון, מפסידה את המשחק בשלב השני ויורדת למשחקי ההישרדות. שוב נפלאות פיב"א.

 

ההילה של עודד קטש

נבחרת העתודה הנוכחית החלה להתאמן כבר לפני מספר חודשים, אך עשתה זאת ללא המאמן עודד קטש שהיה עסוק באימון הפועל אילת. בהיעדרו מי שהדריכו את העתודה היו עוזריו, נתי כהן ועדי עמוס. קטש למעשה הצטרף באופן סופי לנבחרת כשבוע לפני טורניר ההכנה הראשון באיסלנד. למרות זאת, בסביבת הנבחרת מספרים שהחיבור עם קטש היה מיידי. "יש משהו בעודד שהשחקנים מתחברים אליו ישר. ההילה שלו כשחקן עושה את העבודה", מספר גורם בנבחרת.

 

הנבחרת ספגה מכה קשה בטורניר ההכנה האחרון באיטליה. צוף בן משה, שהיה אמור להיות שחקן חמישייה אצל קטש, נפצע בכתף ולא ייצא לאליפות. בן משה סבל מפציעה דומה כששיחק בעונה החולפת בהפועל ת"א וכבר הצליח להשתקם ממנה, אבל במפגש מול איטליה אחד משחקני היריבה משך את ידו בזמן העלייה לסל וגרם לפציעתו.

 

"ההילה שלו עושה את העבודה". קטש (צילום: יאיר שגיא) (צילום: יאיר שגיא)
"ההילה שלו עושה את העבודה". קטש(צילום: יאיר שגיא)

 

קטש ככל הנראה יפתח עם החמישייה הבאה: תמיר בלאט, רועי הובר, יובל זוסמן, נתנאל ארצי ודניאל קופרברג. עקב האכילס של העתודה יגיע מהספסל. המחליפים אמנם שיחקו באליפויות אירופה לנבחרות צעירות במהלך השנים, חלקם גם קיבלו דקות בליגה הלאומית העונה, אבל ספק אם יוכלו להשפיע כמו חמשת השחקנים המרכזיים של הנבחרת.

 

מי שבכל זאת יכול להיות הפתעה נעימה מכיוון הספסל הוא מירון רוינה. הפורוורד שגדל במחלקת הנוער של הפועל ירושלים שיחק העונה בהפועל כפר סבא, והיה שחקן רוטציה בסגל של המאמן ברק דמיציאן. בנבחרת מציינים שרוינה ביצע התקדמות גדולה העונה, התחזק פיזית וגם גבה בכמה סנטימטרים (2.02 מ').

 

הרבה יהיה תלוי בו. תמיר בלאט (צילום: FIBA.COM) (צילום: FIBA.COM)
הרבה יהיה תלוי בו. תמיר בלאט(צילום: FIBA.COM)
 

 

ישראל כאמור תפתח את האליפות בשבת מול לטביה, ביום ראשון (21:15) תפגוש את ליטא, וביום שני (16:45) תסיים את השלב הראשון מול אוקראינה. לאחר מכן מצפה לה יום אחד של מנוחה שלאחריו יחלו משחקי השלב השני.

 

סגל הנבחרת

גארדים: תמיר בלאט (קפטן), רועי הובר, אריאל נבון, גיל בני, יונתן רבינוביץ'

פורוורדים: יובל זוסמן, נתנאל ארצי, מירון רוינה, מיכאל מושקוביץ', טום ספיר

סנטרים: דניאל קופרברג, עומר כהן

 

צוות מקצועי: עודד קטש, נתי כהן ועדי עמוס (עוזרים), עמית גולדיאן (מאמן כושר).

פיזיותרפיסט: גדי ריבובסקי

מנהל הנבחרת: משה רייס

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל
נבחרת העתודה
צילום: עודד קרני, איגוד הכדורסל
מומלצים