יום שישי, 17.05.2024 שעה 04:05

פדרר גבר 0:3 על ברדיך ועלה לגמר ווימבלדון

השווייצרי לא הבריק מול הצ'כי אך התעלה ברגעים החשובים, ניצח 6:7(4), 6:7(4) ו-4:6 ועלה לגמר הטורניר בפעם ה-11, שיא כל הזמנים. יפגוש את צ'יליץ'

|
פדרר מאושר (רויטרס)
פדרר מאושר (רויטרס)

אחרי היעדרות של שנה ובפעם השלישית בארבע השנים האחרונות, רוג'ר פדרר העפיל לגמר ווימבלדון שם יפגוש את מרין צ'יליץ'. פדרר גבר הערב (שישי) על תומאש ברדיך, מדיחו של נובאק ג'וקוביץ' בסיבוב הקודם, 6:7(4) 6:7(4) ו-4:6 בדרך לגמר 11 במספר על הדשא בלונדון. 

המערכה הראשונה נפתחה בשליטה של השווייצרי ששבר כבר במשחקון החמישי, אבל אז לפתע חלה ירידה ביכולתו והוא נשבר בחזרה ל-4:4. למרות זאת, בשובר השוויון פדרר התעלה מול הצ’כי שהיה לא רע במהלך המערכה אך נכנע 7:4 ו-7:6. במערכה השנייה שני השחקנים הגישו מצוין ושוב הגיעו לשובר שוויון, שגם בו הפנומן השווייצרי העלה את רמתו ועם כמה נקודות נפלאות ניצח באותה תוצאה, 4:7, ועלה ליתרון מבטיח של שתי מערכות. 

תומאש ברדיך ורוג'ר פדרר (רויטרס)תומאש ברדיך ורוג'ר פדרר (רויטרס)

גם בסט השלישי השחקנים המשיכו עם השמירות ההדדיות. במשחקון השישי ברדיך השיג שתי נקודות שבירה אך לא הצליח לשבור, ומיד לאחריו נשבר בעצמו. משם פדרר לא הביט לאחור, השלים 4:6, וחזר לגמר ווימבלדון אחרי היעדרות של שנה, כשבפעמיים הקודמות זה נגמר בהפסד לנובאק ג’וקוביץ’. בשנה שעברה פדרר פגש את מרין צ’יליץ’ בשלב הרבע הגמר של הטורניר למותחן אדיר, במהלכו חזר מפיגור 2:0 במערכות בדרך למהפך אדיר.

מערכה ראשונה – 6:7 לרוג’ר פדרר

כבר במשחקון הראשון פדרר השיג נקודת שבירה אך לא הצליח לנצל אותה וברדיך עלה ל-0:1. השווייצרי שמר בקלילות והשווה, 1:1. במשחקון השלישי ברדיך כבר הגיש טוב יותר ולא התקשה לשמור, אבל פדרר שוב השווה, הפעם על ה-0, 2:2. גם במשחקון החמישי הצ’כי עמד בפני שתי נקודות שבירה, הפעם פדרר הצליח לשבור לראשונה במשחק ואף שמר בקלילות במשחקון הבא – 2:4 לשווייצרי.

ברדיך עולה לרשת (רויטרס)ברדיך עולה לרשת (רויטרס)

ברדיך שוב שמר בקושי וצימק ל-4:3, אבל דווקא אז פדרר הציג משחקון הגשה נרפה שכלל שתי שגיאות כפולות, ונשבר בחזרה, 4:4. הצ’כי המשיך במומנטום ושמר על האפס, פדרר ענה עם שמירה על האפס משלו, 5:5. פדרר השיג שתי נקודות שבירה אך לא הצליח לנצל אותן – ברדיך שמר, פדרר ענה עם שמירה קלילה משלו והשניים הלכו לשובר שוויון, בו הצ’כי ביצע מספר טעויות לא מחויבות לעומת השווייצרי שהיה יציב, ניצח 4:7, ועלה ל-0:1 במערכות. 

פדרר חובט וולי (רויטרס)פדרר חובט וולי (רויטרס)

מערכה שנייה – 6:7 לרוג’ר פדרר

למרות הזכייה במערכה הראשונה, פדרר המשיך להיראות לא בשיאו אך הצליח לשמור ולעלות ל-0:1, ברדיך הצליח לשמור גם הוא אחרי משחקון לא פשוט. השווייצרי היה חד יותר במשחקון השלישי, שמר די בקלות ואף השיג שתי נקודות שבירה במשחקון הבא, אבל שוב לא הצליח לנצל אותן וברדיך השווה ל-2:2. פדרר שוב שמר ללא איום ממשי על ההגשות שלו, וגם ברדיך הצליח לעשות כן – 3:3.

פדרר ליד הרשת (רויטרס)פדרר ליד הרשת (רויטרס)

במשחקון השביעי ברדיך השיג נקודת שבירה, אבל פדרר הציל אותה עם ווינר אדיר בכף היד והצליח לשמור בדרך ל-3:4. ברדיך הוציא את כל התסכול במשחקון הבא ושמר על האפס – 4:4. גם השווייצרי המשיך במגמת השיפור שלו במערכה ושוב שמר, 4:5. השמירות ההדדיות המשיכו ופדרר עם משחקון מרשים עלה ל-5:6 ושם את כל הלחץ על הצ’כי. ברדיך הגיש מצוין, שמר על האפס, ושלח גם את המערכה השנייה לשובר שוויון. פדרר, שעדיין לא הפסיד מערכה בטורניר, השתמש בכל הכלים ההתקפיים שלו וניצח גם את שובר השוויון הזה בתוצאה 4:7

הפמליה של פדרר מרוצה (רויטרס)הפמליה של פדרר מרוצה (רויטרס)

מערכה שלישית – 4:6 לרוג’ר פדרר

ברדיך המשיך להיות יציב מאחורי ההגשות שלו ועלה ל-0:1, אבל פדרר, למרות מספר טעויות, הצליח להשוות עם הגשות מדויקות. ברדיך המשיך להפציץ בהגשות, פדרר ענה לו עם משחקון הגשה מושלם וקבע 2:2. במשחקון הבא פדרר השיג נקודת שבירה על ההגשות של הצ’כי, אבל ווינר נפלא השאיר את השחקנים צמודים, 2:3 לברדיך. השווייצרי, שלא הצליח לשבור, איבד ריכוז ולפתע נקלע לפיגור 40:15, אבל הגיב עם שני אייסים ועוד שתי נקודות נוספות תסכל את יריבו ושמר, 3:3

פדרר מרוצה (רויטרס)פדרר מרוצה (רויטרס)

התסכול ניכר על ברדיך שנקלע לפיגור 30:0, ולמרות שחזרה לשוויון 30:30 נשבר לבסוף, לראשונה מאז המשחקון החמישי במשחק – 3:4 לפדרר. השווייצרי הוסיף שמירה על האפס והגדיל את הפער ל-3:5. הצ’כי עוד ניסה להישאר במשחק וצימק ל-5:4, אבל במשחקון הבא פדרר שייט ל-0:40 והשיג שלוש נקודות משחק, ניצל את השנייה, והשלים 4:6 והעפלה לגמר. 

אסור לפספס
נגןמצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
מצאו שיטה לשבור את השיא במכונת כדורסל
נגןאתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
אתם קלטתם את התרגיל של מירן בוזגלו?
נגןכוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
כוכב הטיקטוק שהקפיץ את זלאטן למספרת
נגןהחצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
החצוצרן של טוטנהאם מנגן על גג האצטדיון
כדורגל ישראלי חדשות
ליגת העל
ליגה לאומית
ליגות נמוכות
גביע המדינה
גביע הטוטו
גביע הטוטו לאומית
ליגת העל לנוער
נוער וילדים NEXT ONE
ספורט תיכוניים
ליגת ''יעז'' פוצ'יוולי
נבחרת ישראל
ליגת העל לנשים
הליגה הלאומית לנשים
התאחדות/שופטיםכדורגל עולמי חדשות
ליגה ספרדית
ליגה איטלקית
ליגת האלופות
הליגה האירופית
קונפרנס ליג
ליגה אנגלית
ליגה גרמנית
ליגה צרפתית
ליגה בלגית
ליגה הולנדית
ליגה רוסית
ליגה טורקית
ליגה יוונית
ליגה קפריסאית
ליגה סקוטית
ליגה פורטוגלית
ליגה שווייצרית
ליגה אוסטרית
ליגה פולנית
ליגה ארגנטינאית
ליגה ברזילאית
יורו 2024
ליגת האומות
מוקדמות יורו 24
מונדיאליטו
יורו עד 21
ליגות נוספותכדורסל ישראלי חדשות
ליגת ווינר סל
גביע המדינה
גביע ווינר
לאומית גברים
ליגת ווינר אתנה נשים
ליגת התיכונים
נבחרת ישראלכדורסל עולמי
חדשות
NBA
יורוליג
יורוקאפ
ליגת האלופות של פיב''א
ליגה ספרדית
ליגה יוונית
ליגה איטלקית
ליגה טורקית
ליגה אדריאטית
/* LAST / NEXT ROUNDs */