שתף קטע נבחר

הודו הציגה חבילת תמריצים בסך 4 מיליארד דולר

הדמוקרטיה המאוכלסת בעולם מצטרפת אל שכנתה הסינית ותציע סיוע לבעלי משכנתאות ולבנקים, ותעלה את ההשקעה בתשתיות. הבנק המרכזי של הודו הוריד את הריבית ב-1%

משרד ראש הממשלה ההודי הודיע היום (א') כי הממשלה ההודית תציע חבילת תמריצים בעלות של 4.1 מיליארד דולר, על מנת לסייע לכלכלה ההודית, הנמצאת בהאטה על רקע המשבר הכלכלי הגלובלי.

 

הכספים, כך נמסר בהודעה, יושקעו בתשתיות שונות, בתמריצים ליצוא, בסיוע לבנקים ולאנשים שלקחו משכנתא. אתמול הודיע הבנק המרכזי של הודו כי הוא מקצץ את הריבית ב-1% לנוכח הצמיחה הכלכלית המואטת, כמו גם ביטחון המשקיעים הירוד לאחר מתקפת הטרור על מומבאי.

 

התוכנית ההודית מצטרפת לשורה של חבילות תמריצים שמציעות ממשלות העולם. השכנה הסינית הודיעה בחודש שעבר כי אישרה חבילת תמריצים ממשלתית בסך 586 מיליארד דולר (4 טריליון יואן), על מנת להעלות את הביקוש השוק המקומי, ולסייע לכלכלה הרביעית בגודלה בעולם במאבק במשבר העולמי.

 

ואילו בשבוע שעבר הודיע נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, כי ממשלתו תציע חבילת תמריצים בעלות של 26 מיליארד אירו (כ-33 מיליארד דולר), בנסיון להחלץ מהמיתון המתקרב. התוכנית החדשה צפויה, כך על פי הממשלה הצרפתית, להעלות את הצמיחה ב-2009 ב-0.6 נקודות האחוז.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
הטרור הוריד את ביטחון המשקיעים
צילום: AP
מומלצים