שתף קטע נבחר

וול סטריט ננעלה בשיא: טבע זינקה ב-3.7% לאחר חשיפת כלכליסט על זהות המנכ"ל הבא

בורסות וול סטריט ננעלו בעליות על רקע עדותה של ילן בקונגרס: מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד נאסד"ק התחזק ב-1.1% ומדד S&P 500 עלה ב-0.8%; הנפט עלה ב-1% ומחירו נקבע על 45.5 דולר לחבית. ילן: "למרות האינפלציה הנמוכה, הפד ימשיך במגמת העלאות הריבית"

סגירה בוול סטריט: מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.6%, מדד נאסד"ק התחזק ב-1.1% ומדד S&P 500 עלה ב-0.8%.

 

מניית טבע זינקה ב- 3.7% לאחר חשיפת כלכליסט כי המנכ"ל הבא של טבע הוא מנכ"ל אסטרהזניקה פסקל סוריו (Pascal Soriot). הענקית הישראלית הציעה את כיסא המנכ"ל לסוריו, וטרינר בהשכלתו שעומד בראש ענקית התרופות העולמית. סוריו הספיק להיקלע השנה לשתי חזיתות: מרד מתוקשר של בעלי המניות נגד שכרו המופרז, וטענות כי איים על עובד שעזב.

מנכ"ל אסטרהזניקה, פסקל סוריו (צילום: gettyimages) (צילום: gettyimages)
מנכ"ל אסטרהזניקה, פסקל סוריו(צילום: gettyimages)

 

הבורסות באירופה חתמו את יום המסחר בעליות שערים נאות כאשר מדד דאקס הגרמני עלה ב-1.5%, מדד קאק הצרפתי על ב-1.6% ומדד פוטסי הבריטי הוסיף 1.2% לערכו.

 

הנפט מסוג WTI עלה היום ב-1% וננעל ברמתו הגבוהה זה יותר משבוע על 45.5 דולר לחבית. זאת על רקע דיווח כי מלאי הנפט בארה"ב ירד זה השבוע השני.

 

מניות מובילות

ענקית הקניות המקוונות אמזון דיווחה כי אירוע הקניות פרים דיי השנה היה הגדול בתולדות החברה, עם זינוק של 60% לעומת התקופה המקבילה של אירוע 30 שעות הקניות, בשנה שעברה. על פי אמזון, ב-11 ביולי נרשמו לשירות אמזון פריים יותר מנויים חדשים מאשר בכל יום אחר בתולדות החברה. מניית אמזון עולה ב-1% ומשלימה עלייה של כ-35% מתחילת השנה.

 

לחץ באפל: על פי אתר Fast Company, המסתמך על מקור בחברה, בחברה עובדים מסביב לשעון בניסיון לתקן באגים בדגם האייפון הבא שלה (שמו עוד לא ידוע). על פי הדיווח, החברה מתמודדת עם כמה בעיות, ובכלל זה באגים בפונקציית זיהוי המשתמש ובמנגנון ההטענה האלחוטית. אנליסטים המסקרים את החברה מעריכים כי בניגוד לנוהג של השקת מכשירי דגל חדשים בחודש ספטמבר, השקת הדגם בא צפויה רק באוקטוב-נובמבר.

 

לאחר שהניסיון של טושיבה למכור את חטיבת השבבים שלה לקבוצה בהובלה יפנית נכשלה, החלה החברה לנהל מגעים עם גורמים נוספים, ככל הנראה ווסטרן דיגיטל (Western Digital) ופוקסקון (Foxconn) - על אף שהראשונה היתה הגורם המרכזי שחסם את העסקה היפנית. כך מדווחים הלילה ברויטרס. גורמים בחברה אישרו כי מתקיימים מגעים עם מציעים נוספים, אך לא ציינו את שם הגורמים.   

 

 

ברקע המסחר

עיקרי דבריה של יו"ר הבנק המרכזי ג'נט ילן פורסמו בתקשורת בטרם החלה עדותה הרשמית בקונגרס: ילן למעשה חוזרת על דבריה בהחלטת הריבית בחודש יוני. ילן אומרת כי למרות האינפלציה הנמוכה, הבנק צפוי להתחיל לצמצם את המאזן שלו - שעומד על 4.5 טירליון דולר - ומקביל להמשיך במגמת העלאות הריבית. ילן הוסיפה כי בשל גורמי הסיכון ואי הוודאות שני המהלכים יתבצעו בהדרגתיות וזהירות.

 

נתוני מאקרו חיוביים באירופה: הייצור התעשייתי בגוש היורו רשם בחודש מאי עלייה חודשית של 1.3% ועלייה שנתית של 4%, בשני המקרים מעל התחזיות, שעמדו על 1.1% ו-3.6% בהתאמה.

 

 מאקרו תעסוקה בבריטניה: שיעור האבטלה עמד 4.5%, פחות מהתחזיות שעמדו על 4.6%, לאחר נתון של 4.6% באפריל; שכר העבודה כולל בונוסים עלה במאי ב-1.8%, בדומה לתחזיות, השכר ללא בונוסים עלה ב-2%, מעל התחזיות שעמדו על עלייה של 1.9%.

 

רשות ההגבלים הבריטית הודיעה היום כי נדרשת בדיקה מעמיקה של המיזוג בין טסקו (Tesco), רשת הסופרמרקטים הגדולה במדינה, לבין רשת Booker Group. זאת לנוכח החשש שהעיסקה תפגע בתחרות.

 

הפוליטיקו מדווח שהנשיא טראמפ שוקל את מועמדותו של גארי כהן (Gary Cohn), ראש המועצה הכלכלית הלאומית שלו, לתפקיד יו"ר הפד, לאחר תום כהונתה של ילן.

 

 סעודיה צפויה לחתוך בחודש אוגוסט משלוחי נפט ללקוחות שלה ביותר מ-600 אלף חביות ליום, בעיקר בשל עלייה בביקושים בתוך הממלכה. כך מדווחים ברויטרס, על סמך מקורות בתעשיית הנפט הסעודית. לפי הדיווח, יצוא הנפט מסעודיה בחודש אוגוסט צפוי לעמוד על 6.6 מיליון חביות ליום והיצוא לארה"ב לפחות מ-800 אלף חביות ליום.

 

רשת ברברי הבריטית (Burberry) דיווחה על עלייה של 3% בהכנסות ברבעון הפיסקאלי הראשון (שהסתיים ב-30 ביוני) בהשוואה לרבעון המקביל, ל-478 מיליון ליש"ט. הכנסות החנויות הזהות עלו ב-4%. בהשוואה לרבעון המקביל. החברה צופה קיפאון בשורת ההכנסות בסיכום המחצית הפיסקאלית הראשונה. הרשת עדכנה שהיא צפויה לחסוך 50 מיליון ליש"ט בשנה הפיסקאלית הנוכחית ו-100 מיליון ליש"ט בשנה הבאה במסגרת תוכנית ההתייעלות שלה.

 

סגן מושל הבנק האנגלי בן ברודבנט (Ben Broadbent) אומר היום שהוא אינו תומך בהעלאת ריבית בשלב הזה. כך מדווח היום עיתון בסקוטנלד. לדבריו, מצב הרוח העסקי הוא שיקול מפתח בהחלטה על הריבית ובשלב זה נראה שכל עוד תימשך אי הוודאות סביב מהלך הברקזיט, החברות הבריטיות ימשיכו להתנהל על בסיס חששות מהעתיד.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים